Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Ungefär lika "idiotiskt" som att tro man kan utrota mord via att göra det olagligt att mörda.
Ändå har vi denna lag i vårt rättssystem, va konstigt hörrdu, KAN det tänkas att lagar finns till för andra saker än att garantera 100% utrotning?
Sen är det inte "yrket" man försöker få bort det är "handeln". eller för att nu tala klarspråk "slavhandeln" samt ett sätt att tänka som flödar inom patriarkal kultur...som lyder: JAG har RÄTT till din kropp, vad DU vill, skiter jag i.
För det Först är det och har alltid varit olagligt att mörda. Från tio Guds. U "Du skall icke dräpa" Och naturligtvis långt tidigare.
Sen har vi det här med slavhandeln. Där håller jag med. I den mån den förekommer i någon omfattning vill säga. Mycket osäkert hur stor andel av totala sexhandel den utgör. Pk och Media vill ju gärna göra den mer omfattande än den sannolikt är..
Sen har vi de som helt o h fullt frivilligt och utan annan inblandning än den egna viljan säljer sexuella tjänster. Där finns 100%samtycke och kvinnan har valt sälja en tjänst hellre än att jobba på fabrik, städa eller jobba inom vårde eller att helt sakna inkomstmöjlicheter.
Observera att det inte handlar om att "sälja sin kropp" Hon har den kvar även efter akten. Torsken har inte kommit i besittning av den. Hon har sålt en tjänst - som massage, klippning eller fotvård. Det är enbart det kristna arvet om sex som syndigt som gör att sexuella tjänster ses som väsensskilt från alla andra tjänster.
Idag r vi tittar på krogragg one night strand osv är inte sex den enormt stora tabugrej som den var på 1800-talet.