Citat:
Ursprungligen postat av
mikeymikey
Ja precis, skall bli spännande att se hur det verkligen blir utan publik. Det är ju inge helt ologiskt att som sämre lagen tjänar på det men som sagt det blir spännande att se.
Vänd på steken, den fördel bättre lag har av sin publik försvinner med. Det är ju bevisat att domare t.ex. lättare blåser med större lagen via att publiken trycker på för det etc.
Det gjordes ju nån engelsk undersökning av det där har jag för mig och skillnaden var rätt stort. Såklart, man kan tycka att domsluten ska vara rätt ändå men vem påverkas inte av att 10-30tusen står och vrålar?
Sedan, visst smålagen har också klackar och annan publik men jag tror ändå det drabbar dessa minst eftersom "förlusten" blir mindre.
Citat:
Ursprungligen postat av
slampen
Om det är något jag har märkt nu, då jag sett mkt bundesliga, portugisiska ligan samt Sevilla-Betis igår, så är det vilken oerhört dålig yrkesgrupp fotbollsspelare är. Okej att de inte har spelat match på 3 månader, men hur kan man tappa så mkt fundamentala bitar av spelet? Nu har ju inte ALLA lag varit usla, men många lag har rent ut sagt varit pinsamt dåliga, och de måste kunna prestera bättre, trots att det varit utan publik.
Tänk dig själv att du inte fått utföra ditt jobb på flera månader, sedan skall du direkt in och fatta tunga beslut utan att ha varit ens 20% så alert som krävs för dylika beslut, det är sannerligen inte det lättaste.
Jämför bara med att komma tillbaka efter en semester på 4-6veckor...Det tar lite tid innan man är 100 igen.
Citat:
Ursprungligen postat av
mattep74
Inte hört något om detta, men om bandyn lyckades få publikljud i sina finaler borde Allsvenskan lyckas också. Bandyn fick klackarna att spela in sånger för sina lag och så spelades de sångerna i högtalarna med 50 - 50 intervall
Det hoppas jag innerligt vi slipper, skulle bara kännas löjligt.