2020-06-12, 21:14
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Om det är något jag har märkt nu, då jag sett mkt bundesliga, portugisiska ligan samt Sevilla-Betis igår, så är det vilken oerhört dålig yrkesgrupp fotbollsspelare är. Okej att de inte har spelat match på 3 månader, men hur kan man tappa så mkt fundamentala bitar av spelet? Nu har ju inte ALLA lag varit usla, men många lag har rent ut sagt varit pinsamt dåliga, och de måste kunna prestera bättre, trots att det varit utan publik.
Mycket möjlig att mittenlagen baravspdlar av säsongen och hårdsatsar inför nästkommande sösong
Citera
2020-06-13, 00:32
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Vilken var den senaste matchen som spelades i allsvenskan utan publik? Såhär direkt kommer jag och tänka på 5 incidenter som jag tror ledde till match utan publik.Tror jag lagt dem i rätt ordning också. Har jag missat någon som skett i färskare minne kanske.

Göteborg-Malmö. Något kastar en flagga eller vad det var mot Sana.

Djurgården mot mjällby när en spelare nästan dog av att få ett päron kastat på sig.

Helsingborg-Malmö Någon attackerar Per Hansson i Helsingborgs mål.

Hammarby-Djurgården. Fyrverkerier och annat skit som avbröt matchen. Djurgården vann med 3-0.

AIK under deras degraderingssäong hade väl någon incident.
Dom tre första matcherna du nämner ledde inte till spel utan publik, däremot till böter och skrivbordsförluster med 0-3 är jag rätt säker på.

Dom två senare tror jag du har rätt på.
Citera
2020-06-13, 07:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Dom tre första matcherna du nämner ledde inte till spel utan publik, däremot till böter och skrivbordsförluster med 0-3 är jag rätt säker på.

Dom två senare tror jag du har rätt på.
Vi fick spela en match utan publik efter päronet mot Mjällby.
Citera
2020-06-13, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Vilken var den senaste matchen som spelades i allsvenskan utan publik? Såhär direkt kommer jag och tänka på 5 incidenter som jag tror ledde till match utan publik.Tror jag lagt dem i rätt ordning också. Har jag missat någon som skett i färskare minne kanske.

Göteborg-Malmö. Något kastar en flagga eller vad det var mot Sana.

Djurgården mot mjällby när en spelare nästan dog av att få ett päron kastat på sig.

Helsingborg-Malmö Någon attackerar Per Hansson i Helsingborgs mål.

Hammarby-Djurgården. Fyrverkerier och annat skit som avbröt matchen. Djurgården vann med 3-0.

AIK under deras degraderingssäong hade väl någon incident.

Jag såg en match 2014 som kändes som att den var utan publik beroende på kamerans placering. Cmore visade HIF-DIF och när den avslutades i förtid på grund av oroligheterna i samband med att nyheten om djugårdarens död kom ut så bytte Cmore till BP vs Kalmar på Grimsta som höll på att byggas om och den sida som syntes i bild var bara ett staket utan publik. Kändes lite tomt. Publikljud hördes i bakgrunden så det är väl så de flesta matcher kommer kännas i år.
Citera
2020-06-13, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Hörde någonstans att man i Bundesliga lägger ut publikljud från FIFA 2020. Någon som sett/hört detta?

Finns det planer på det i Allsvenskan?

Inte hört något om detta, men om bandyn lyckades få publikljud i sina finaler borde Allsvenskan lyckas också. Bandyn fick klackarna att spela in sånger för sina lag och så spelades de sångerna i högtalarna med 50 - 50 intervall
Citera
2020-06-13, 08:42
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Ja precis, skall bli spännande att se hur det verkligen blir utan publik. Det är ju inge helt ologiskt att som sämre lagen tjänar på det men som sagt det blir spännande att se.

Vänd på steken, den fördel bättre lag har av sin publik försvinner med. Det är ju bevisat att domare t.ex. lättare blåser med större lagen via att publiken trycker på för det etc.
Det gjordes ju nån engelsk undersökning av det där har jag för mig och skillnaden var rätt stort. Såklart, man kan tycka att domsluten ska vara rätt ändå men vem påverkas inte av att 10-30tusen står och vrålar?

Sedan, visst smålagen har också klackar och annan publik men jag tror ändå det drabbar dessa minst eftersom "förlusten" blir mindre.

Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Om det är något jag har märkt nu, då jag sett mkt bundesliga, portugisiska ligan samt Sevilla-Betis igår, så är det vilken oerhört dålig yrkesgrupp fotbollsspelare är. Okej att de inte har spelat match på 3 månader, men hur kan man tappa så mkt fundamentala bitar av spelet? Nu har ju inte ALLA lag varit usla, men många lag har rent ut sagt varit pinsamt dåliga, och de måste kunna prestera bättre, trots att det varit utan publik.

Tänk dig själv att du inte fått utföra ditt jobb på flera månader, sedan skall du direkt in och fatta tunga beslut utan att ha varit ens 20% så alert som krävs för dylika beslut, det är sannerligen inte det lättaste.
Jämför bara med att komma tillbaka efter en semester på 4-6veckor...Det tar lite tid innan man är 100 igen.

Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Inte hört något om detta, men om bandyn lyckades få publikljud i sina finaler borde Allsvenskan lyckas också. Bandyn fick klackarna att spela in sånger för sina lag och så spelades de sångerna i högtalarna med 50 - 50 intervall

Det hoppas jag innerligt vi slipper, skulle bara kännas löjligt.
Citera
2020-06-13, 08:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Vänd på steken, den fördel bättre lag har av sin publik försvinner med. Det är ju bevisat att domare t.ex. lättare blåser med större lagen via att publiken trycker på för det etc.
Det gjordes ju nån engelsk undersökning av det där har jag för mig och skillnaden var rätt stort. Såklart, man kan tycka att domsluten ska vara rätt ändå men vem påverkas inte av att 10-30tusen står och vrålar?

Sedan, visst smålagen har också klackar och annan publik men jag tror ändå det drabbar dessa minst eftersom "förlusten" blir mindre.

Tänk dig själv att du inte fått utföra ditt jobb på flera månader, sedan skall du direkt in och fatta tunga beslut utan att ha varit ens 20% så alert som krävs för dylika beslut, det är sannerligen inte det lättaste.
Jämför bara med att komma tillbaka efter en semester på 4-6veckor...Det tar lite tid innan man är 100 igen.

Det hoppas jag innerligt vi slipper, skulle bara kännas löjligt.

Jag läste någonstans att MFF:s fans skull få komma in, i god tid, och "smycka stadion" inför måndagens match.

Citat:
Smycka vår hemmaplan med flaggor, banderoller och halsdukar inför måndagens allsvenska premiär!

Supportrar är välkomna vid två tillfällen:

⏰ Söndag 14 juni 15:00–16:30
⏰ Måndag 15 juni 12:00–13:30
Citera
2020-06-13, 09:05
Medlem
mikeymikeys avatar
Tänk att det drar igång imorgon, väldigt roligt absolut men mycket märklig känsla.

Vilken spelare har ni saknat mest i erat eget lag att se, självklart allihopa men jäklar vad kul att se Paka igen spela fotboll.

Edit: Nu vet jag inte exakt när han spelar men bara känslan att han skall ut på plan igen.
Senast redigerad av mikeymikey 2020-06-13 kl. 09:12.
Citera
2020-06-13, 09:06
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag läste någonstans att MFF:s fans skull få komma in, i god tid, och "smycka stadion" inför måndagens match.

Det tror jag många klubbar gör, sedan kan man diskutera hur smart det är att gå ut med tider så officiellt iom att det lär locka rätt många...
Citera
2020-06-13, 09:12
Avslutad
Citat:
Tänk att det drar igång imorgon, väldigt roligt absolut men mycket märklig känsla.

Vilken spelare har ni saknat mest i erat eget lag att se, självklart allihopa men jäklar vad kul att se Paka igen spela fotboll.

Edit: Nu vet jag exakt när han spelar men bara känslan att han skall ut på plan igen.

Är ju sjukt sugen på att se vad se vad Abbe Kahlili och, allsvenskans bästa anfallare de senaste 10 åren Paulinho, kan tillföra det redan starkaste lag Bajen haft någonsin.
Citera
2020-06-13, 09:46
Medlem
Citat:

Edit: Nu vet jag inte exakt när han spelar men bara känslan att han skall ut på plan igen.

Paka ja...

Det verkar som att en del inte verkar tro att han är spelklar ännu, men han skulle ju typ vara spelklar till premiären i April, nu har han haft lite mer än 2 månader extra på att bygga upp kroppen och fysiken vilket antagligen inte har varit negativt. Sedan är det ju inte säkert att han spelar direkt ändå, beror ju lite på vilka Poya tycker ser bäst ut formmässigt, men om jag får gissa så kommer han iaf bli inbytt.

Giorgi verkar vara det enda frågetecknet och då hoppas jag att han inte blir stressad in i startelvan, det kanske blir Paka/Sana?

Sedan skall det såklart bli kul att se JJ spela senare under säsongen, där är ju Hasses ersättare om vi skulle sälja honom i sommar, och det är ju ingen dålig ersättare direkt om han bara kommer upp i normal nivå, då är han egentligen för bra för AS.

Seb hade varit kanon att ha i truppen nu som pådrivare med sin tävlingsinstinkt, det är ju en spelare som absolut hade kunnat få resten att tagga till... om nu det skulle vara ett problem.
Citera
2020-06-13, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Samma bör gälla för domarna. Fler upplevda dommarmisstag i inledningen av serien?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in