2020-06-12, 20:40
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Ok, svar så grundig som mulig på alle disse spørsmålene:
-Hva er deres samlende motiv? Økonomi og svik. Hun vil skilles og har ymtet om å ville kreve sin rett. Det vil medføre stort tap i familieimperiet, som vil få konsekvenser for fremtidig arv og farens, og eldstedatters suksess i bedriftene. Hvis i tillegg rykter om utroskap stemmer, har hun sviktet familien og får etterhvert tildelt kallenavn. Det blir i så fall et dobbelt svik. Rykter om alkoholisme kommer i tillegg

-Hvordan gikk TH frem da han skulle spørre barna om dette? Han har manipulert barna mot sin mor lenge, og de kan ha kommet på planen i fellesskap.

-Hvem planla det og hvem gjorde hva på drapsdagen? Alle planla dette sammen. Idéen om krypto ble sådd via RU sine møter med TH, men uten hans viten. Jeg har ikke info om hvor barna var på drapsdagen, men drapet skjedde mellom 0856 og 0948 av sønn og yngste datter når TH var på jobb. Staging og fjerning av lik pågikk frem til 1410.

-Hvem stod for hacking av e-post og krypto-opplegget? Sønnen eller en av de andre, evt deres partner har tilegnet seg kunnskapen via nettet eller uvitende tredjeparter.

-Hvor ofte skjer det at 70 åringer dreper noen? Irrelevant, man kan ikke låse seg til statistikk i slike saker. Hvor ofte blir en milliardærkone kidnappet og trolig drept?

-Hvor ofte skjer det at far sammen med sine barn dreper sin kone/mor/bestemor? Også irrelevant som over, det holder at det har skjedd en gang.
All telefontrafikk vi har fått vite om 31.10.18 har gått mellom AE, TH, eldstedatter og sønn. Yngstedatter har vi meg bekjent ingen opplysninger om denne dagen, så jeg antar hun befant seg i Sloraveien.

Jeg presiserer at ovennevnte kun er en hypotese basert på opplysninger fra media.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-12 kl. 20:47. Anledning: Precisering
Citera
2020-06-12, 20:49
Medlem
Også kryptografen.no kommer haltende etter goingsomewhere.

kryptografen.no 12.06.2020
Tom Hagen-saken: Kryptografen har avdekketet hele meldingsutvekslingen over bitcoin

Tror goingsomewhere her på forumet har vært aller først ute med detaljene fra bitcoin-kommunikasjonen. Det er så bra!

Om DenAngiveligeMotparten.
"For det første fremstår de angivelige kidnapperne som tekniske amatører."
Hmm. TH omtaler seg selv som "teknisk tilbakestående". Det er kanskje sant da.
"“Det tydeligste tegnet på mangelfull kompetanse er gjenbruk av bitcoinadresser”, sier R*gstad. “Dette er regnet som meget skadelig for mottakers personvern. Best practice er å generere nye adresser hver gang man sender og mottar bitcoin, og noe alle bitcoinlommebøker lar deg gjøre.”."
"“Det ser ut som de angivelige kidnapperne har gjenbrukt pengene som ble sendt til kommunikasjonsadressen. Dette er ytterligere et datapunkt som kan avsløre kidnapperens identitet."
Ja. Det hadde vært noe. Å fått avslørt DenAngiveligeMotpartens identitiet.
Citera
2020-06-12, 20:59
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akershus
Helt enig i det du skriver - også siste avsnittet!

Takk for tilbakemelding! Det er jo flere som følger saken som mener dette er underlig.
Citera
2020-06-12, 21:11
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst

Tom Hagen-saken: Kryptografen har avdekketet hele meldingsutvekslingen over bitcoin

Tror goingsomewhere her på forumet har vært aller først ute med detaljene fra bitcoin-kommunikasjonen. Det er så bra!

"“Det tydeligste tegnet på mangelfull kompetanse er gjenbruk av bitcoinadresser”, sier R*gstad. “Dette er regnet som meget skadelig for mottakers personvern. Best practice er å generere nye adresser hver gang man sender og mottar bitcoin, og noe alle bitcoinlommebøker lar deg gjøre.”."
"“Det ser ut som de angivelige kidnapperne har gjenbrukt pengene som ble sendt til kommunikasjonsadressen. Dette er ytterligere et datapunkt som kan avsløre kidnapperens identitet."
Veldig interessant, da er det ikke umulig at en i familien står bak kryptorigget.
Citera
2020-06-12, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Veldig interessant, da er det ikke umulig at en i familien står bak kryptorigget.

Har du tenkt tanken at kun ett familiemedlem kunne ha gjort alt alene?

Jeg synes det generelt er en nærliggende hypotese i drapssaker. Ser at du tenker at alle er involvert. Er det fordi du tenker det er helt usannsynlig at kun èn person kunne klare alt dette?

Ville det ikke være enklere å gjøre alt alene?

Jeg tenker også siden politi ikke har klart å framskaffe særlig bevis hverken mot den ene eller den andre.

Synes du ikke det kan styrke en hypotese om kun èn person bak alt?
Citera
2020-06-12, 22:13
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Økonomi og svik. Hun vil skilles og har ymtet om å ville kreve sin rett. Det vil medføre stort tap i familieimperiet, som vil få konsekvenser for fremtidig arv og farens, og eldstedatters suksess i bedriftene. Hvis i tillegg rykter om utroskap stemmer, har hun sviktet familien og får etterhvert tildelt kallenavn. Det blir i så fall et dobbelt svik. Rykter om alkoholisme kommer i tillegg
Jeg tror fortsatt at det er kun en i familien som står bak, men greit å høre hva andre mener.
Motivet ditt skurrer litt for meg.

Ved en skilsmisse ville AEH hatt krav på sin andel. Barna ville arvet henne.
Selvfølgelig kunne det bli litt tap ved realisering av kapital ved et skillsmisseoppgjør, men ville det tapet være så stort at alle barna ville drepe AEH for denne summen?
Høres litt tynt ut.

Jeg har ingen informasjon om at AEH var alkoholiker, men rent hypotetisk så ville ikke det heller være motiv for drap..

Har kun hørt gode ting om AEH, som at hun var en god bestemor som brydde seg mye om sine barnebarn.
Citera
2020-06-12, 22:14
Medlem
Citat:

Når Kryptografen påpeker at den antatte motparten fremstår som teknisk amatør, så er det jo interessant å vite at den siktede kryptomannen i private meldinger med andre har innrømmet at han ikke kan alt det tekniske rundt krypto.

I en melding fra mars 2018 skriver kryptomannen:
Jeg stiller nok ikke som den aller sterkeste på teknisk datakunnskap, men jeg kan mye annet, samt mine flotte kontakter.
Derfor tok 32-åringen kontakt med flere personer med kryptokunnskap på ulike forum på internett, og fortalte om planene han hadde med TH. Kryptomannen ønsket med andre ord teknisk bistand.

Han skrev blant annet dette til en kryptoekspert 23. mars 2018:
Som du sikkert fikk med deg har jeg godt bekjentskap til en hval... jeg med andre ord, ønsker virkelig å ta nytte av det.
Hvalen er altså TH som 32-åringen allerede hadde vært i kontakt med flere ganger.

Og dette pågikk gjennom flere måneder utover i 2018.
Den siktede hadde kontakt med ulike kryptoeksperter gjennom både våren og sommeren 2018.

Kryptografen nevner også dette:
Videre er det interessant å se at den første meldingen som antakeligvis kom fra motparten, den 10. november 2018, ble sendt fra kryptovalutabørsen Huobi. Dette vil ifølge R potensielt kunne avsløre hvem avsenderen er, om politiet får tak i informasjon fra børsen
Citera
2020-06-12, 22:15
Medlem
Jeg har ikke lest noe sted om bakgrunnen for hvorfor AEH ble løst i fra sine styreverv våren 2018. Noen som vet mer om dette?

Våren 2018 kom VE tilbake i selskapet med styreplass osv. Det var også han som kjørte TH til avhøret. Kan det være slik at hans billett som fremtidig leder var bistand til opprydding?

Hvis det stemmer at VE har blitt tatt i løgn under avhør, forsøkt å få en til å vitne falsk om møtedato samt utelatt informasjon om denne leiebilen - hvorfor har det da ikke lekket noe mer i media fra politiet rundt han?

Ser på VE sin Facebook at AEH i alle år gratulerer VE med bursdager, men ikke i 2018.
Citera
2020-06-12, 22:16
Medlem
Citat:

Vi har jo en aktuell kandidat som omtaler seg selv som "teknisk tilbakestående".

TH har gjerne agert som AntattMotpart selv. Tryggere og billigere å gjøre alt selv.
Citera
2020-06-12, 22:27
Medlem
Citat:
Vi har jo en aktuell kandidat som omtaler seg selv som "teknisk tilbakestående".

TH har gjerne agert som AntattMotpart selv. Tryggere og billigere å gjøre alt selv.

I dette er jeg helt enig med deg. Men han kan jo ikke være to steder samtidig selv om han heter TH heller. Mulig han er et unikum av en mann som er istand til absolutt alt, men jeg tror det er utelukket at han kan ha gjort dette alene.
Citera
2020-06-12, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
I dette er jeg helt enig med deg. Men han kan jo ikke være to steder samtidig selv om han heter TH heller. Mulig han er et unikum av en mann som er istand til absolutt alt, men jeg tror det er utelukket at han kan ha gjort dette alene.

Kan du redegjøre for TH`s alibi i tidsrommet 9:00 - 13:30 ?
Citera
2020-06-12, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Kan du redegjøre for TH`s alibi i tidsrommet 9:00 - 13:30 ?

Nei jeg kan ikke det. Jeg er veldig åpen for en hypotese som kan tilsi at han kan ha gjort det alene.

Det er bare de signal jeg har tolket fra etterforskningen som sier at de mener at TH står bak, men at han ikke har gjort det alene.

Så du tenker at han står bak alt alene?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in