2020-06-12, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
God teori! Om den stämmer så satt verkligen TH och väntade förgäves på sin ”motpart”.

Fattar bara inte varför han inte åkte på hytta och hjälpte henne falla ned från ett berg? Det hade varit enklare.

Nei, si det. Det ville ha vært mye enklere, ja. Å sette i gang denne dekkhistorien er jo vanvidd.

Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Men varför ta med sig en död kvinna därifrån? Om det gick galt så hade det väl varit enklare att lämna henne kvar.

Jeg kjenner det igjen som en spesiell og konstruert TH-logikk. "Kidnapperne" skulle bli så redde at de tok med seg liket. De skulle liksom føle seg tryggere med et lik i bilen, enn om de bare stakk av, tok med seg kidnappingsbrevet og forlot åstedet fortere enn svint.

Da "kidnapperne" tok kontakt i januar 2019, kom den spesielle og konstruerte TH-logikken til syne igjen. Kontakten ble betraktet som "bevis" for at AEH var i live. Om AEH ikke hadde vært i live, ville "kidnapperne" aldri ha tatt sjansen på å ta kontakt igjen.

En logikk som kan vendes og vries i den retningen TH ønsker.

Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
LoL.

Herrejesus for noen absurde konklusjoner du presterer å trekke.

Du mener altså, at hvis man sitter på "begge sidene av bordet", så er det mer logisk å overføre pengene til en vilkårlig noldus som man har null kontroll på, kontra å overføre de til en konto som man med sikkerhet vet at politiet neppe klarer å avsløre, fordi det er bedre med en ekte mottaker

Tja, en vilkårlig noldus med kryptokompetanse og frekkhetens nådegave ville ganske sikkert ha gjort hva han kunne for å holde seg unna politiet med millionbelønningen sin.

Det kan ha kostet TH dyrt om han har overført penger til seg selv, til Monero-kontoen nevnt i trusselbrevet.

Om politiet greier å knytte TH til trusselbrevet, så er han ferdig. Eller, om politiet finner dataenheten TH har brukt til å administrere Monero-kontoen, så er det rett i arresten og 21 års fengsel.

Da kan du lolle da.
Senast redigerad av kornblomst 2020-06-12 kl. 00:11.
Citera
2020-06-12, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
- Ved å etterlate kvinnen så risikerer man å etterlate seg flere spor
- Selv om kvinnen er død så kan man fortsatt få ut løsepenger hvis man spiller kortene rett.

Ergo er det ingen grunn til å la henne ligge igjen.
Apropos spille kortene rett: Synes du løsepengeinnkrevingen har vært outstanding?
Citera
2020-06-12, 00:14
Medlem
Citat:
SKI (Dagbladet): - Det har ikke vært noe tema å erstatte hele eller deler av etterforskningsgruppa. Vi har tvert imot fått signal om at det er full tillit til etterforskningen og de som jobber med den både fra politimesteren, statsadvokaten og Riksadvokaten.

Det sier politiadvokat og påtaleansvarlig i Lørenskog-saken, Haris Hrenovica, til Dagbladet.

Øh, det er jo Haris som er hovedproblemet her.
Citera
2020-06-12, 00:18
Bannlyst
Selv tror jeg som før nevnt på at AE ble drept i fylla av mannen sin, og han siden har hatt tidenes hangover. Men for å slippe å bli beskyldt for tunellsyn, kan jeg kaste fram en teori jeg ikke har sett her på tråden:
Hva om politiet og TH spiller et avtalt spill der TH er siktet, samtidig som de overvåker/avlytter en mistenkt i håp om at han skal føle seg trygg, ta sjanser og avsløre seg?

Jada, norsk politi jobber ikke på den måten, osv.. På den andre siden er jo dette en meget spesiell sak.
Citera
2020-06-12, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Øh, det er jo Haris som er hovedproblemet her.

Jøss. Er det politiadvokaten sin "feil" at politiet ikke har funnet spor etter ukjente gjerningspersoner?

Hvordan har Haris Hrenovica fått til det da.
Citera
2020-06-12, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jøss. Er det politiadvokaten sin "feil" at politiet ikke har funnet spor etter ukjente gjerningspersoner?

Hvordan har Haris Hrenovica fått til det da.

Er Haris som har vært påtaleleder og tatt alle de dumme avgjørelsene hele tiden. Men mulig de ser på også andre muligheter nå som de har raidet og ransaket en "young guns" pakistaner-bule 200 meter unna Futurum-bygget, det er isåfall mot Haris vilje, kanskje han er på vei ut.
Citera
2020-06-12, 00:31
Medlem
Citat:
Godt planlagt, ja. TH har spekulert i at alle biologiske spor etter ham selv kan bortforklares, med at han bor i huset, og at han oppdaget trusselbrevet osv.

Den bør stå åpen ihvertfall. Med mange forskjellige firma på MittAnbud på befaring, og alarmsystem ute av drift.. En låst safe kan se verdifull ut.

Fra gammelt av, huset ble bygd ca 1982.

Det kan vel godt hende at han hadde safen sin full av penger, og at AEH visste det. Men at hun ikke hadde nøkler og kode til safen selv.

Mange gamle mennesker i Sverige som har blitt torturert og drept fordi de har hatt en låst safe i hjemmet sitt. Trist.

Men hvis du mener at dette er ekstremt godt planlagt, hva får deg da til å skrive at dette er et hjemmeran som har feilet? 🤷‍♂️
Citera
2020-06-12, 00:38
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Er Haris som har vært påtaleleder og tatt alle de dumme avgjørelsene hele tiden. Men mulig de ser på også andre muligheter nå som de har raidet og ransaket en "young guns" pakistaner-bule 200 meter unna Futurum-bygget, det er isåfall mot Haris vilje, kanskje han er på vei ut.
..og det tror du han er aleine om? At kripos og 30-40 andre spesialister bare er nikkedukker? Det at han uttaler seg til pressen vil ikke si at han er allmektig. Både politimester, statsadvokat og riksadvokat er løpende orientert om saken, og de har sin fulle tillit sto det i media seinest i går, så å henge ut en enkelt politiadvokat er bare tull.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-12 kl. 00:41. Anledning: Precisering
Citera
2020-06-12, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Apropos spille kortene rett: Synes du løsepengeinnkrevingen har vært outstanding?

Tja, noen har nå fått rundt 10mill for nærmere 1 år siden uten at de er tatt enda, ikke dårlig når politi i hele europa følger med.
Citera
2020-06-12, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
Men hvis du mener at dette er ekstremt godt planlagt, hva får deg da til å skrive at dette er et hjemmeran som har feilet? 🤷‍♂️

Tenkte litt høyt. Pga safen som står i inngangspartiet i Sloraveien, ingen alarm, håndtverkerfirma fra MittAnbud på befaring, osv.

Jeg mener også det ville ha vært en bedre løsning for barn og barnebarn om det var ukjente GM som sto bak forsvinningen. Og da er det lett å gripe etter halmstrå i den retningen.

Den kommentaren var ikke særlig gjennomtenkt fra min side.
Citera
2020-06-12, 00:49
Medlem
Citat:
Tenkte litt høyt. Pga safen som står i inngangspartiet i Sloraveien, ingen alarm, håndtverkerfirma fra MittAnbud på befaring, osv.

Jeg mener også det ville ha vært en bedre løsning for barn og barnebarn om det var ukjente GM som sto bak forsvinningen. Og da er det lett å gripe etter halmstrå i den retningen.

Alarm som ofte har vært diskutert på tråden her. De aller fleste alarmer kobles på når man forlater huset, og har ingen effekt når noen er hjemme.
Så om TH&Aeh hadde hatt alarm ville den uansett vært avslått og hatt null og niks og si for gjerningspersonene
Citera
2020-06-12, 00:53
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:

Enig, barnebarna er de som virkelig er helt uskyldige. Tør ikke tenke på konsekvensen hvis hypotesen min er riktig, og foreldrene og bestefar får 21 år.

Håper noen tar til vettet og forteller hva de vet om hva som skjedde stakkars AEH, så får hen i det minste strafferabatt.
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-06-12 kl. 00:57. Anledning: Precisering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in