2020-06-12, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Bara jag som knappt kan se skillnad på PS4 och PS5? Grafiskt sett. Kanske för man inte kollar i 4K? Har förvisso en S10 som har bra skärm.

Nej, även jag reagerade på det. Titta dock på trailerna i ordenligt kvalité här istället:
https://www.youtube.com/user/PlayStation

Streamen de hade var tyvärr hårt komprimerad.
Citera
2020-06-12, 12:24
Medlem
Lurigfaxs avatar
Tyckte det var bra presenterat och lineupen till launch date är helt ok. Vi som var med när PS3 och PS4 lanserades är vana vid annat....
Citera
2020-06-12, 12:25
Medlem
freecsss avatar
Som tidigare nämnts ser den ut som en stor WiFi router Kontrollen ser dock skön ut och lite större, vilket passar mig bra.

Men inget som lockar för ett release köp, inga spel som intresserar mig tillräckligt för det och det krävs mer än bra grafik. Rinner ju alltid iväg lite extra cash då man helst vill ha 1-2 spel (som det nu va brist på ändå IMO) och en extra handkontroll. Sitter inte på en 4k TV heller så kan inte maxa konsolen ändå.
Uppgraderar hellre PCn och sparar lite pengar.
Har fortfarande en hög av spel på PS4 också som jag inte lirat än och fler är på g. Är ju inte så att PS4an är dålig eller att spelen har kass grafik, kommer duga gott ett bra tag till för mig.
Citera
2020-06-12, 12:55
Medlem
Sane?s avatar
Beklämmande trist spel-lineup. Vad skall någon med PS5 till, är det så viktigt med lite finare grafik?
Citera
2020-06-12, 13:02
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Tyckte det var bra presenterat och lineupen till launch date är helt ok. Vi som var med när PS3 och PS4 lanserades är vana vid annat....
Jag vet inte vad du pratar om; jag köpte både PS3 och PS4 så fort de släpptes, och det tog ett tag innan de fick bra spel. Särskilt PS3:an var det segt innan det började dyka upp bra spel.

Citat:
Ursprungligen postat av freecss
Som tidigare nämnts ser den ut som en stor WiFi router Kontrollen ser dock skön ut och lite större, vilket passar mig bra.
Finns ju rätt sexiga WiFi-routrar nuförtiden, lol. Så det är därför.

Citat:
Ursprungligen postat av freecss
Men inget som lockar för ett release köp, inga spel som intresserar mig tillräckligt för det och det krävs mer än bra grafik. Rinner ju alltid iväg lite extra cash då man helst vill ha 1-2 spel (som det nu va brist på ändå IMO) och en extra handkontroll. Sitter inte på en 4k TV heller så kan inte maxa konsolen ändå.
Uppgraderar hellre PCn och sparar lite pengar.
Har fortfarande en hög av spel på PS4 också som jag inte lirat än och fler är på g. Är ju inte så att PS4an är dålig eller att spelen har kass grafik, kommer duga gott ett bra tag till för mig.
Grafiken har länge nu varit så bra att grafiken inte längre är relevant inom TV-spel. Oavsett konsol så ser det bra ut på allihop, förutom kanske Nintendo DS och liknande bärbara enheter. Men även Nintendo Switch har bra grafik för att ha så klen hårdvara.

PS5:ans framgång hänger som vanligt på om den får bra spel. Vilket i sin tur hänger på att folk faktiskt köper PS5:an.

Citat:
Ursprungligen postat av Sane?
Beklämmande trist spel-lineup. Vad skall någon med PS5 till, är det så viktigt med lite finare grafik?
Ja men speltorka är ju standard när en konsol inte ens har släppts, och det första året eller så brukar det alltid bara finnas skitspel hur som helst.
Senast redigerad av EliasAlucard 2020-06-12 kl. 13:06.
Citera
2020-06-12, 13:09
Medlem
Sane?s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ja men speltorka är ju standard när en konsol inte ens har släppts, och det första året eller så brukar det alltid bara finnas skitspel hur som helst.
Nya konsoler brukar alltid släppas med ett par nyskapande AAA-spel som visar vad konsolen kan.
Citera
2020-06-12, 13:16
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Nya konsoler brukar alltid släppas med ett par nyskapande AAA-spel som visar vad konsolen kan.
Må så vara, men det är i regel ändå skitspel. De riktigt bra spelen, alltså spelen folk vill ha och är beredda att köpa konsolen för, brukar släppas ett år efter att konsolen har släppts, eller senare.
Citera
2020-06-12, 13:21
Medlem
Citat:

Är ju inte bara grafik. Du slipper alla loading times och allt blir snabbare.

Sen kommer ju alla tredje party-spel komma oxå så som CoD, Fifa, Assassins Creed och massa annat.

Sony har ju dock redan visat upp över 20 spel som enbart kommer till PS5an och ingen annan konsoll.
Citera
2020-06-12, 13:22
Medlem
Lurigfaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Jag vet inte vad du pratar om; jag köpte både PS3 och PS4 så fort de släpptes, och det tog ett tag innan de fick bra spel. Särskilt PS3:an var det segt innan det började dyka upp bra spel.

Ja det är ju det jag menar.
Citera
2020-06-12, 19:26
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Usch vilket ointresse jag kände för PS5 när jag läste att GTA5 ska släppas för 75e gången och att nya spider man är en jävla remaster och expansion. Nu verkar det ju iochförsig vara lite olika uppgifter gällande nya Spider man men vågar faktiskt inte ens lita på sony och insomniac i detta läge utan känns lite som damage control. Hoppas jag har fel. En simpel remaster med nytt material gällande miles skiter jag fullständigt i. Om något hade jag gärna sett att dem droppat skiten med miles helt då jag inte har något intresse av karaktären. Inte ens hört talas om honom innan jag spelade detta spider man. Peter parker är den enda spider man för mig.

Annat om konsolen är att jag inte gillar två olika utgåvor. Ena med fysiska spel och den andra bara digitalt. Gillar inte tanken att jag måste spendera mer på min konsol för att jag gillar mina fysiska utgåvor. Konsolens utseende skiter jag ärligt talat i. Får vänta en del ytterligare på priset. Men presentationen var tillräckligt bra för att jag står fast vid att PS5 är det som gäller nästa konsol och inte nya xbox. Sen blir det nog och vänta kanske ett år innan man köper då jag ändå har så mycket på ps4 och spela och då man säkert får vänta på alla bra spel.
Citera
2020-06-13, 03:19
Medlem
https://www.siliconera.com/get-a-better-look-at-resident-evil-8s-village/

Kollar man screenshots så ser man tydlig skillnad mot PS4. Kolla på den med takkronan.
Citera
2020-06-13, 03:53
Medlem
Är det någon som har koll på vilka spel som kommer att vara tillgängliga vid releasen eller strax efter av PS5? Och blir det något GTA6 egentligen? 5:an kom ju i september 2013 vilket är ett tag sen. Det finns ett par spel jag väntar på men de kommer inte komma runt releasen. För releasen är väl någon gång nu till julen väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in