2020-06-11, 23:55
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Hmm intressant att man ökar bland yngre kvinnor, vad kan det bero på?
Att S offrat gamlingar? (Vilket lär väcka känslor) Mer blattekaos?
Crispy vad tror du?

EDIT: Jag är nästan helt säker på vad det är nu, sociala medier och speciellt Youtube! Man är uppe och trendar ständigt på top 10 där och de är där man hittar influensers och dylikt (där unga kvinnor hänger).

Generellt så ligger SD stabilt bland yngre både män och kvinnor, både 18 - 25 och 18 - 29 år. Ja från lägre nivåer men de har antingen inte påverkats av Corona-massmedia, eller så har de stärkts parallellt med att Corona-försvagningen skett.
2020-06-12, 09:00
Medlem
Kom igen nu Sifo.

Ge oss ett "SOMMARTIDER HEJ HEJ" idag.

Ge oss ett brutalt ras för S från 31,7 till 26,6!
2020-06-12, 09:51
Medlem
Citat:
Hmm intressant att man ökar bland yngre kvinnor, vad kan det bero på?

Att S offrat gamlingar? (Vilket lär väcka känslor) Mer blattekaos?

Crispy vad tror du?

EDIT: Jag är nästan helt säker på vad det är nu, sociala medier och speciellt Youtube! Man är uppe och trendar ständigt på top 10 där och de är där man hittar influensers och dylikt (där unga kvinnor hänger).

Influensers når SD aldrig eftersom de flesta är kopplade till Nyheter 24 nätverket som är väldigt pro Annie Lööf och anti SD.

Det är en perfekt plan. Alla betydelsefulla influensers ansluts till nätverket där de pumpar ut make-up reklam, livsstil och kändisskvaller. Samtidigt så skedmatas unga kvinnor med ständigt negativa men subtila nyheter om Sverigedemokraterna anpassade till kvinnors smak.
2020-06-12, 10:49
Medlem
HejaFinlands avatar
Jimmie i intervju i Expressen. Han har haft en hårt linje på sistone. Avslutningen gör att M och S kan glömma att "begrava invandringsfrågan" genom en uppgörelse.
Han berör lite det också med regeringsmakten som jag framhållit. Att vara med i en regering är viktigt.

https://www.expressen.se/tv/politik/jimmie-akesson-manga-myndighetschefer-har-partibok/

Men nu behöver vi Sifo!
2020-06-12, 12:27
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jimmie i intervju i Expressen. Han har haft en hårt linje på sistone. Avslutningen gör att M och S kan glömma att "begrava invandringsfrågan" genom en uppgörelse.
Han berör lite det också med regeringsmakten som jag framhållit. Att vara med i en regering är viktigt.

https://www.expressen.se/tv/politik/jimmie-akesson-manga-myndighetschefer-har-partibok/

Men nu behöver vi Sifo!

Ska bli skönt den dagen man slutar ta upp SDs historia varje jävla intervju.
2020-06-12, 12:39
Medlem
Som hastigast såg jag att Strandhäll och Bolund riktar kritik mot populisterna Jimmie Åkesson och Ebba Busch, detta verkar mycket bra. För som jag har pejlat på sociala medier verkar fler och fler ställa sig på "populisternas" sida. Nu börjar man synas och det är det enda sättet att få högre opinionssiffror. Fortsätt att tugga på regeringens misslyckanden det är rätt.

Jag tror kanske inte att Sifo har hunnit fånga upp vindkantringen men efter sommaren kommer vi att kunna se sjunkande siffror för S och lite höjda siffror igen för SD. Äntligen bedriver SD synlig oppositionspolitik. Bra jobbat!!
2020-06-12, 13:05
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ska bli skönt den dagen man slutar ta upp SDs historia varje jävla intervju.

ja precis journalisterna tycker att nu skall jag allt sätta dit det där rasistpartiet! De tror att det fortfarande är 2010 så det faller lika platt varje gång. Effekten blir nog bara att folk tröttnar på det.

De har ju den där idén att om en journalist anklagar någon för något så kommer de ta avstånd och ändra sig. Det fungerar ju på Kristersson och vanliga medborgare man trakasserar. Men det funkar inte på SD! Det är det media hatar mest med SD; de kan inte diktera för SD vad de skall tycka.
2020-06-12, 13:07
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Som hastigast såg jag att Strandhäll och Bolund riktar kritik mot populisterna Jimmie Åkesson och Ebba Busch, detta verkar mycket bra. För som jag har pejlat på sociala medier verkar fler och fler ställa sig på "populisternas" sida. Nu börjar man synas och det är det enda sättet att få högre opinionssiffror. Fortsätt att tugga på regeringens misslyckanden det är rätt.

Jag tror kanske inte att Sifo har hunnit fånga upp vindkantringen men efter sommaren kommer vi att kunna se sjunkande siffror för S och lite höjda siffror igen för SD. Äntligen bedriver SD synlig oppositionspolitik. Bra jobbat!!

Den dag S började använda samma epitet mot moderater och kristdemokrater som de tidigare förbehållit SD, hade de förlorat. Ett ont paria-parti fungerar men att utmåla alla oppositionspartier som nazist-rasister fungerar inte.
2020-06-12, 13:37
Moderator
Strix m/94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Den dag S började använda samma epitet mot moderater och kristdemokrater som de tidigare förbehållit SD, hade de förlorat. Ett ont paria-parti fungerar men att utmåla alla oppositionspartier som nazist-rasister fungerar inte.

Det kan vara värt att påminna om hur SVT under lång tid försökt använda främlingsfientlighet eller liknande etiketter för att trycka till något parti. Fram till Reinfeldt var det M som oftast råkade illa ut, även om FP fick sig en släng av sleven efter språktestvalet 2002. Syftet är förstås att påverka opinionen i för det partiet negativ riktning. Så har man gjort med SD, men inte med "tillräcklig" effekt, men man arbetar oförtrutet vidare.

Här ett exempel från tidigt 90-tal, inte minst från ca 10 minuter in. Märk också hur man vill trycka till Bildt med abortfrågan. Mycket går igen!
https://www.youtube.com/watch?v=hLDICyW2n7k
2020-06-12, 14:02
Medlem
Utflyttads avatar
[quote=Drullknull|71916046]SD tappar varannan väljare i Göteborg! Varför ser vi denna kris just dä?

Citat:
Ursprungligen postat av Nyheter24
Dags att känna sorg för Göteborg för Sverigedemokraterna. Nu visar det sig att SD har tappat varannan väljare i Sveriges näst största stad.
Sverigedemokraterna har det riktigt motigt i opinionsmätningarna just nu.

Källa

Vart gick dessa sympatisörer? Till VPK? Såssarna?
Skulle vara intressant att se hur flyttströmmarna till och från Göteborg ser ut?
Kan det vara så att skattebetalar flyttar ut och bidragstagare flyttar in?
2020-06-12, 14:05
Medlem
Enoch.Thulins avatar
[quote=Utflyttad|71926237]
Citat:
Ursprungligen postat av Drullknull
SD tappar varannan väljare i Göteborg! Varför ser vi denna kris just dä?

Skulle vara intressant att se hur flyttströmmarna till och från Göteborg ser ut?
Kan det vara så att skattebetalar flyttar ut och bidragstagare flyttar in?
Ett flertal Göteborgare i min bekantskapskrets har fortlöpande flyttat till Kungsbacka.
2020-06-12, 14:21
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Ett flertal Göteborgare i min bekantskapskrets har fortlöpande flyttat till Kungsbacka.
Själv så ha jag en känsla av att Göteborg blir rödare och rödare p.g.a. rådande flyttströmmar.
Om SD tappar så undrar jag samtidigt hur det går för M och KD?
Senast redigerad av Utflyttad 2020-06-12 kl. 14:23. Anledning: redigering

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in