2020-06-12, 08:29
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Det är möjligt, men det där är ändå lite utav en klassisk idiotsatsning, han kommer aldrig hinna först till bollen och han kommer inte kunna stoppa innan kollisionen är ett faktum... men kommentaren efteråt är priceless.

Bertilsson var väl dock en ganska bra spelare... personligen kommer jag inte ihåg så mycket dock.

Han var lite som Hasse Berggren, det är liksom 10-12 mål varje säsong.
Sedan var han inte direkt uppskattad av oss efter det där, minns dock inte att han gjorde nåt mer som upprörde men han spelade ju i ÖIS och HBK vilket var konkurrenter på ett annat sätt då.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Om alla ska se premiären, så är det rejält stresstest av D-play.

Dom glider undan mycket via att såväl Sirius-DIF som vår match mot Ellos går på femman, Hade dom inte lagt in första matchen på vanlig tv hade det nog blivit riktigt rörigt dock.
Väntar dock på rubriker om att hela dplay pajar under premiärdagen ändå...

Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Återstår att se, mycket intressant att veta hur stor inverkan publiken egentligen har

Nu kan man inte jämföra det så men tidigare har jag bara sett klipp från Tyskland och det var inget kul utan publik, allsvenskan är ju dock en helt annan sak det är ju ligan man verkligen följer. Dock är ju allsvenskan verkligen sin publik så jag är nära på rädd att känslan inte alls finns där efter en stund...
Citera
2020-06-12, 13:01
Medlem
Ja man får ju vara glad att det ens blev en säsong detta år med tanke på Coronavirusets spridning. Var nästan övertygad om att det inte skulle bli någon säsong alls men det blev det.

Frågan är dock hur klubbarna överlever en hel säsong utan publik?
Citera
2020-06-12, 13:21
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Ja man får ju vara glad att det ens blev en säsong detta år med tanke på Coronavirusets spridning. Var nästan övertygad om att det inte skulle bli någon säsong alls men det blev det.

Frågan är dock hur klubbarna överlever en hel säsong utan publik?

Ja precis, skall bli spännande att se hur det verkligen blir utan publik. Det är ju inge helt ologiskt att som sämre lagen tjänar på det men som sagt det blir spännande att se.
Citera
2020-06-12, 16:10
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Ja precis, skall bli spännande att se hur det verkligen blir utan publik. Det är ju inge helt ologiskt att som sämre lagen tjänar på det men som sagt det blir spännande att se.
kan mycket väl bli uteblivna löner för spelare, bankers fordran har i regel prioritet framför lönekostnader även om de rimligen borde rucka lite på det.
Citera
2020-06-12, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Återstår att se, mycket intressant att veta hur stor inverkan publiken egentligen har

Om det är något jag har märkt nu, då jag sett mkt bundesliga, portugisiska ligan samt Sevilla-Betis igår, så är det vilken oerhört dålig yrkesgrupp fotbollsspelare är. Okej att de inte har spelat match på 3 månader, men hur kan man tappa så mkt fundamentala bitar av spelet? Nu har ju inte ALLA lag varit usla, men många lag har rent ut sagt varit pinsamt dåliga, och de måste kunna prestera bättre, trots att det varit utan publik.
Citera
2020-06-12, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Om det är något jag har märkt nu, då jag sett mkt bundesliga, portugisiska ligan samt Sevilla-Betis igår, så är det vilken oerhört dålig yrkesgrupp fotbollsspelare är. Okej att de inte har spelat match på 3 månader, men hur kan man tappa så mkt fundamentala bitar av spelet? Nu har ju inte ALLA lag varit usla, men många lag har rent ut sagt varit pinsamt dåliga, och de måste kunna prestera bättre, trots att det varit utan publik.

I dessa länder har det ju inte endast varit matchstopp utan även träningsstopp fram tills tätt inpå att man kunnat börja spela matcher igen.

I Allsvenskan tycker egentligen det finns färre ursäkter, första matchen kanske lite ovant med högre tempo än man kan träna sig till men sen ska man kunna leverera.
Citera
2020-06-12, 17:44
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Taktiskt spel också med tanke på fem byten? Undrar om inte fler kommer välja att spara lite spets till andra halvlek i premiären när det säkert kommer bli trötta ben redan efter 60-70 minuter.

Jo, så blir det säkert för ett par förväntade topplag som har bredd till att göra det och som ändå
räknar med att ta tre poäng.
Citera
2020-06-12, 17:47
Medlem
Hammarbyare.. hur tror ni Roback kommer användas iår? Tror ni han kommer få dugligt med speltid och bli en frekvent supersub eller något för er?

Vad tror ni planen är för honom?
Senast redigerad av znorlax 2020-06-12 kl. 17:53.
Citera
2020-06-12, 19:17
Medlem
groovesnuss avatar
Hörde någonstans att man i Bundesliga lägger ut publikljud från FIFA 2020. Någon som sett/hört detta?

Finns det planer på det i Allsvenskan?
Citera
2020-06-12, 19:21
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Vilken var den senaste matchen som spelades i allsvenskan utan publik? Såhär direkt kommer jag och tänka på 5 incidenter som jag tror ledde till match utan publik.Tror jag lagt dem i rätt ordning också. Har jag missat någon som skett i färskare minne kanske.

Göteborg-Malmö. Något kastar en flagga eller vad det var mot Sana.

Djurgården mot mjällby när en spelare nästan dog av att få ett päron kastat på sig.

Helsingborg-Malmö Någon attackerar Per Hansson i Helsingborgs mål.

Hammarby-Djurgården. Fyrverkerier och annat skit som avbröt matchen. Djurgården vann med 3-0.

AIK under deras degraderingssäong hade väl någon incident.
Citera
2020-06-12, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Hörde någonstans att man i Bundesliga lägger ut publikljud från FIFA 2020. Någon som sett/hört detta?

Finns det planer på det i Allsvenskan?
Spanska ligan också. På Cmore kan man välja med/utan publikljud. Oklart vad som är populärast.

Jag skulle kanske kunna tänka mig att falsk publikljud är bättre TV-upplevelse än tyst. Jag vill ha verklighetsflykten som en verklig premiär är för mig, en paus i vardagsslitet. Match utan publik är bara deppigt.

Risken är dock stor att det blir pajjigt som i vissa TV-serier med pålagda skratt. Det finns bra och dåliga exempel.
Citera
2020-06-12, 21:13
Medlem
girigfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Spanska ligan också. På Cmore kan man välja med/utan publikljud. Oklart vad som är populärast.

Jag skulle kanske kunna tänka mig att falsk publikljud är bättre TV-upplevelse än tyst. Jag vill ha verklighetsflykten som en verklig premiär är för mig, en paus i vardagsslitet. Match utan publik är bara deppigt.

Risken är dock stor att det blir pajjigt som i vissa TV-serier med pålagda skratt. Det finns bra och dåliga exempel.
Väntar spänt på mutefunktiin på kommentatorer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in