Citat:
Haha, garvade lite åt din första mening. Ja, för oss normalt funtade blir det ju naturligtvis bisarrt, men vem vet, kanske SE pratade med vakten för att inte avvika i sitt normala beteende för mycket så det blir misstänksamt.
Jag är inte inne på att SE är skyldig, men vill bara lyckas eliminera honom helt så man kan gå vidare till nästa misstänkta. Någon pratade ju om en larmad dörr som var öppen där han kunde smugit ut och konstigt nog låstes den minuten efter skotten. Låter inte det märkligt? Ingen aning om var dörren var placerad, känns som att det har en stor betydelse.
Ja, walkie talkies då.. jag håller helt med dig där. Både Robert Gustafsson och minst en till har ju sett dessa. Låter ju som att dom rapporterade till mördaren via dom.
Jag är inte inne på att SE är skyldig, men vill bara lyckas eliminera honom helt så man kan gå vidare till nästa misstänkta. Någon pratade ju om en larmad dörr som var öppen där han kunde smugit ut och konstigt nog låstes den minuten efter skotten. Låter inte det märkligt? Ingen aning om var dörren var placerad, känns som att det har en stor betydelse.
Ja, walkie talkies då.. jag håller helt med dig där. Både Robert Gustafsson och minst en till har ju sett dessa. Låter ju som att dom rapporterade till mördaren via dom.
Angående dörren så spekulerar jag i att det var entrédörren ifråga. Varför? Jo tiden när den slöts sig/sluta larma.
Det kan inte vara ett sammanträffande att tiden är så nära andra händelser som vi vet hänt, nämligen att SE stämpla ut 23.19 och MOP vid 23.21. 20.
Så jag tror att av någon anledning tex givarfel i dörren, snömodd eller någon annan teknisk anledning så strular den dörren, första gången eller så va den så vem vet.
Men nånting hände 23.22 och jag tror en simpelt plausibelt förklaring är att det va tiden som SE lämna byggnaden och då fixar sig givarfelet eller vad det nu va när han öppnar och stänger efter sig.
Detta placerar han på brottsplats ca 1-2 min efter skotten föll vilket jag trodde på innan.
23.19 SE stämplar ut
Småsnackar med ALG ett par min om skidresa
23.21 palme skjuts
23.22 SE lämnar byggnaden(tiden reggas av dörren)
23.22.30-23.00 SE framme vid BP