Citat:
Ursprungligen postat av
Trillske
Jag vet inte om du inte fattar att marknaden kraschade 2017 (och fortsatte ned 2018) eller om du inte fattar att den var på väg upp igen. Oavsett är resultatet detsamma här, eftersom marknaden redan är tillbaka på bottennivåerna 2018.
Det intressanta med den kraftiga nedgången 2017 var att jag inte ser något skäl till varför den ägde rum.
Den ägde rum ändå. Jag misstänker att lågräntepolitiken hade ställt till med överutbud. Nu har hela världen drabbats av kris och en massa stollar i tråden mear att det påverkar inte svensk bostadsmarknad särskilt mycket. Varför skulle just svensk bostadsmarknad liksom "bestå av granit"?
Pga flytt till annan stad köpte jag en lägenhet där förra året, 2019. Ja jag har inga illusioner. Jag tror mig veta ha förlorat 10-20% på det köpet. "Hyran" är således hiskelig.
Däremot känner jag också stort misstroende gentemot resten av EU, särskilt norra, centrala och södra delen, men inte den östra halvan. Misstror också USA trots Trump. Ekonomier som inte kännetecknas av sparande och produktion utan slöseri och skuldsättning, där ska det gå åt helvete också.