2020-06-11, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lollsic
Behøver nødvendigvis ikke å ha noe med saken å gjøre, men lurer på hvordan blodet til TH havnet på sandalene hennes.

Jeg antar at gjerningsmann har kledd av AEH alle klær, samt ringer og klokker så hun ikke hadde noe personlige eiendeler på seg.

Om du läser en gång till står det inte att det var blod från TH på sandalerna, men hans dna.
Citera
2020-06-11, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StonesThrow81
Ja, absolutt god teori.

Virker litt merkelig at noen skal ha gjort dette mot han, risikabelt. Virker mer som noe han gjør selv i egen garasje?

Nu ved vi jo ikke om ridsen i bilen er relateret til sagen, men eftersom det har ført til at forretningspartneren har meldt fra til afhør hos politiet er det nærliggende at tro.
Jeg synes dog stadig der er noget underligt over det. Når man tænker på at modparten er gået fra hele den digitale komplekse og begrænsede kommunikation til at skulle dukke op på en adresse og stå og ridse en advarsel på en bil.

Enten er det en del af vildledningen - nogen forsøger at få det til at se ud som om forretningspartneren ved noget, som han ikke ved, eller også er det en reel trussel til tavshed. Det kan være han ved noget, og for de fleste almindelige mennesker vil det være ret skræmmende at skulle afhøres i en drabssag, og så få en trussel på den måde. Det er jo også en måde at sige "jeg ved hvor du bor". Den sidste mulighed er selvfølgelig, at forretningsmanden selv er en del af modparten og derfor selv har gjort det, måske for at slippe for afhør og/eller forsøge at lede mistanken væk fra sig selv.

At ridse advarsler i biler og true folk til at ikke at tale med politiet er ikke et ukendt fænomen, men det passer, efter min vurdering, ikke rigtig ind i det vi ved om modparten (ud fra planlægningen af kidnapning/drab) indtil videre, men måske er det et udtryk for at der er flere GM med forskellige roller.
Citera
2020-06-11, 20:48
Medlem
Nettavisen sier de får bekreftet opplysninger, samtidig som Haris ikke ønsker å kommentere dem. Som ofte før, politiansatte med tilgang til saksopplysninger lekker det ut til media;

https://www.nettavisen.no/nyheter/nye-opplysninger-politiet-fant-minst-to-klesplagg-fra-anne-elisabeth-pa-badet-der-de-mener-hun-ble-d rept/3423980411.html
Citera
2020-06-11, 21:00
Medlem
var det do på dette lille rommet klærne lå da? kanskje hun var på do når de kom, reiste seg for prøve å gjøre motstand, ble dyttet og slo hodet slik at hun ble bevistløs, evt døde av fallet?
Citera
2020-06-11, 21:01
Medlem
forklarer hvorfor det lå igjen strips, for den fikk de isåfall ikke bruk for?
Og hvis hun døde ved et uhell i en konfrontasjon med GM, kan det forklare hvorfor GM ikke har vært så hissig på å få betalt, Mer redd for å bli tatt for drap enn kidnapping ved evt pågripelse?
Senast redigerad av Rvp2020 2020-06-11 kl. 21:04.
Citera
2020-06-11, 22:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Rhingariki
Jeg vil anta at biologiske spor etter kvelning betyr urin og/eller avføring. Og at gjerningspersonen(e) har kledd av henne buksen pga dette, for å unngå søl i rømningsbilen. Tragisk hypotese, men 😪
Men hvordan passer den hypotesen med at én av politiets hypoteser, var at det kunne være en frivillig forsvinning?

Slike biologiske spor som du nevner, må jo politiet ha oppdaget tidlig i etterforskningen.
Citera
2020-06-11, 22:20
Medlem
Den sølvgrå tape-rullen var vel gaffateip, og den er sikkert brukt til å pakke liket.
Citera
2020-06-11, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bjoddska
Politikilder: Optimistisk stemning
Etter det Nettavisen får opplyst er det fortsatt optimisme blant etterforskerne i Øst politidistrikt med tanke å oppklare hendelsesforløpet i boligen og hva som faktisk skjedde med Anne-Elisabeth Hagen. Det snakkes også om et mulig gjennombrudd kan komme i løpet av den kommende tiden, slik ting ser ut per nå.

Da er det kanskje et problem at politiet allerede har konkludert med at TH står bak det. Så hva er gjennombruddet tro?
Jeg vil ikke spå hvem som står bak dette, men er ikke overbevist om at TH er drapsmannen. Men virker jo som politiet leker katt og mus med han for å få han til å avsløre seg.
Jeg håper de har bedre kort på hånden enn det som har sevet ut til nå. For så langt føler jeg det er omtrent 50/50 prosent sjanse for at TH står bak og da tenker jeg vel ikke på at barna støtter han.
Det eneste jeg føler meg sikker på er at TH er en ufordragelig drittsekk, og det bygger jeg på at nesten ingen hat stått frem og fortalt at han er en hyggelig snill mann, i tillegg har han åpenbart fremstått som like usympatisk mot politiet.
Så han har desverre sikkert litt av skylden for at politiet har fått han opp i vrangstrupen.
Men han trenger ikke være drapsmann av den grunn.

For øvrig er jeg enig med yngste datter når hun påpeker at ekteskapsproblemer for over 30 år siden er irrelevant i denne saken.
Citera
2020-06-11, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timbar
Da er det kanskje et problem at politiet allerede har konkludert med at TH står bak det. Så hva er gjennombruddet tro?
Jeg vil ikke spå hvem som står bak dette, men er ikke overbevist om at TH er drapsmannen. Men virker jo som politiet leker katt og mus med han for å få han til å avsløre seg.
Jeg håper de har bedre kort på hånden enn det som har sevet ut til nå. For så langt føler jeg det er omtrent 50/50 prosent sjanse for at TH står bak og da tenker jeg vel ikke på at barna støtter han.
Det eneste jeg føler meg sikker på er at TH er en ufordragelig drittsekk, og det bygger jeg på at nesten ingen hat stått frem og fortalt at han er en hyggelig snill mann, i tillegg har han åpenbart fremstått som like usympatisk mot politiet.
Så han har desverre sikkert litt av skylden for at politiet har fått han opp i vrangstrupen.
Men han trenger ikke være drapsmann av den grunn.

For øvrig er jeg enig med yngste datter når hun påpeker at ekteskapsproblemer for over 30 år siden er irrelevant i denne saken.

Kilde på at politiet har konkludert med at TH står bak ?
Citera
2020-06-11, 22:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Du sier noe, kanskje ikke behov for å rope når man kan "være stille".

Det mest interessante med artikkelen er at den bekrefter at det var yngste datter H*dda og hennes ektemann Ei*ik B som er nevnt ved navn i trusselbrevet. Dette er opplysning som jeg har gitt i tråden, men som ikke er bekreftet i media før nå.

Dagbladet nevner heller ikke disse to ved navn, men forteller at det var datteren som skrev brevet med anklagene mot politiet som også var den som var nevnt i trusselbrevet. Ergo bekreftet.
Har du en teori om hvorfor det bare var disse to som ble nevnt i trusselbrevet?
Citera
2020-06-11, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gassa
Kilde på at politiet har konkludert med at TH står bak ?

Kilde? De pågrep han og anførte 4 uker i varetekt med 2 uker isolasjon.
Citera
2020-06-11, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommerful90
En ting jeg plutselig kom til å tenke på.

Om Tom Hagen er uskyldig, hvorfor er han ikke redd for sitt eget liv og sine barns? Det har faktisk vert høykompetente kriminelle inni ditt hus, bortført og muligens drept kona di og truet dine barns liv.... Har ikke hørt om noen ønsker fra hans side at barna skal få politibeskyttelse nå. Og han vil gjerne flytte hjem ALENE i et hus som gjerningsmennene åpenbart har god kunnskap om! Jeg skjønner ikke bæret......

Hvordan vet du at TH ikke er redd for sitt eget eller barnas liv? Det er jo huset han har bodd i størstedelen av sitt voksne liv. Og TH tror jo det er kidnapping som gikk galt, og gjør vel regne med at evnt.kidnappere ikke våger og dukke opp igjen.
Og for alt vi vet har han en revolver liggende under hodeputen. Dessuten tyder mye på at TH drikker mye alkohol. Så han drikker vel vekk redselen før han sovner.

Gitt AEH er kidnappet er hun Så Klart ikke i live, kidnappere har fått 10-15 mill, hvorfor skulle de risikere å bli tatt nå på dette tidspunktet. Tenker du at når de ikke lyktes med AEH vil de prøve på nytt med TH?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in