Citat:
Ursprungligen postat av
StonesThrow81
Ja, absolutt god teori.
Virker litt merkelig at noen skal ha gjort dette mot han, risikabelt. Virker mer som noe han gjør selv i egen garasje?
Nu ved vi jo ikke om ridsen i bilen er relateret til sagen, men eftersom det har ført til at forretningspartneren har meldt fra til afhør hos politiet er det nærliggende at tro.
Jeg synes dog stadig der er noget underligt over det. Når man tænker på at modparten er gået fra hele den digitale komplekse og begrænsede kommunikation til at skulle dukke op på en adresse og stå og ridse en advarsel på en bil.
Enten er det en del af vildledningen - nogen forsøger at få det til at se ud som om forretningspartneren ved noget, som han ikke ved, eller også er det en reel trussel til tavshed. Det kan være han ved noget, og for de fleste almindelige mennesker vil det være ret skræmmende at skulle afhøres i en drabssag, og så få en trussel på den måde. Det er jo også en måde at sige "jeg ved hvor du bor". Den sidste mulighed er selvfølgelig, at forretningsmanden selv er en del af modparten og derfor selv har gjort det, måske for at slippe for afhør og/eller forsøge at lede mistanken væk fra sig selv.
At ridse advarsler i biler og true folk til at ikke at tale med politiet er ikke et ukendt fænomen, men det passer, efter min vurdering, ikke rigtig ind i det vi ved om modparten (ud fra planlægningen af kidnapning/drab) indtil videre, men måske er det et udtryk for at der er flere GM med forskellige roller.