Citat:
Ursprungligen postat av
Legokatt
Har ikke sett noen lignende saker der far sammen med alle barna sine bestemmer seg for å drepe sin kone, mor og bestemor til sine barn.
Synes det fortsatt høres ekstremt ut.
Hva mener du er deres samlede motiv? Det de alle enes om slik at de kan utføre dette?
Jeg tror motivet er sammensatt, men ekteskapsproblemene for 25-30 år siden er viktig. Vi vet noe skjedde den gangen, og hvis ryktene om utroskap med mannens bror er sanne, var nok dette et stort svik mot hele familien.
Etter dette kan bitterheten ha blitt så stor at TH har fått barna til å vende seg vekk fra sin mor, og økenavnet som innebar degradering var trolig et ledd i dette. Jeg tror iikke ekteskapet var fryd og gammen før dette heller, men det gikk fra dårlig til verre.
Da hun mot slutten trolig gjorde alvor om å ville skilles, og attpåtil krevde mer penger av TH, innså han og de andre at noe måtte gjøres. Han forsto at ektepakten ikke ville holde i en rettssak, og at de måtte selge unna store deler av livsverket for å få råd.
Alt dette og sikker mye mer opp gjennom årene, tror jeg har fått en samlet familie til å stå bak en slik plan.
Det høres utrolig ut, men hvis man ser på tidslinjene 31.10.18 er dette den mest trolige hypotesen etter min mening.