Citat:
Ja och Tegnell säger att vi också kommer få en våg till...
Lägligt nog hade inte FHM hunnit bli klara med sin andra omgång antikropps-tester just nu pga "dator-problem" som FHM-damen uttryckte det idag på PK. Så därför kunde AT igen säga idag i tidningen att vi inte kommer få så stora problem, då vi har stor immunitet och bla bla. Men vi får se när undersökningen kommer, jag tippar på att vi ligger fortsatt väldigt lågt.
Om du tror att en massiv våg i höst gör att vi blir förskonade om vi har 7% eller 10% immuna, så tror jag att du tror väldigt fel. Dessutom vet ingen i dagsläget hur länge en immunitet varar, som sagt.
Lägligt nog hade inte FHM hunnit bli klara med sin andra omgång antikropps-tester just nu pga "dator-problem" som FHM-damen uttryckte det idag på PK. Så därför kunde AT igen säga idag i tidningen att vi inte kommer få så stora problem, då vi har stor immunitet och bla bla. Men vi får se när undersökningen kommer, jag tippar på att vi ligger fortsatt väldigt lågt.
Om du tror att en massiv våg i höst gör att vi blir förskonade om vi har 7% eller 10% immuna, så tror jag att du tror väldigt fel. Dessutom vet ingen i dagsläget hur länge en immunitet varar, som sagt.
Det är väldigt mycket som igen vet.... Och väldigt många som tror kryddat med de som har en agenda med vad de påstår.
Just detta faktum gör det till julafton för fanatiker åt båda hållen.
Eftersom ett forskarlag säger si, WHO så (för att ändra o justera lite senare..), läkare säger dittan och myndigheter dattan.
Massmedia drar in flis på sina klickrubriker och skiter fullständigt i vad som är falskt eller sant, vad som är tagit ur röven eller vad som har substans.
Fanatikerna har ett helt jävla smörgåsbord att cherry-picka ifrån.
Den medicinska forskningen behöver ofta år på sig för att nå ett pålitiligt resultat. Nu finns det dom som tror att just detta virus kan läsas som en bok efter bara ett par månader. Löjligt.
Jag tror inte på någon "massiv våg" i höst i vårt land eftersom min tolkning och min bedömning är att det är avsevärt många fler än några få procent som har "attackerats" av viruset. Och vad är det som säger att det måsta gå att påvisa att en sådan "attack" har skett? Kroppen kan mota Corona-Olle i grind utan att lämna några spår efter sig. Det är jag också övertygad om. Dessa kan testas om o om igen utan resultat.
Men tron är fri, hatet fritt mot alla som tycker annorlunda. Bara tiden kommer att utvisa vem som "vann". Framåt Juli/Augusti kommer vi kunna resa till all världens länder igen. De som nu kör "lockdowns" kan Covid hoppa upp o bita i röven när de öppnar upp igen.
Senast redigerad av MrStreamer 2020-06-11 kl. 20:46.
Senast redigerad av MrStreamer 2020-06-11 kl. 20:46.