2020-06-18, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Fortfarande måste en bedömning till. Det verkar helt hopplöst att få till ett urval som man kan dra några slutsatser ifrån.

Hursomhelst, där jag bor har man fortfarande inte ens kommit så långt. Det är fortfarande samhällsviktig personal i stort sett som får testas.

Men det här gratistestet kan man väl få oavsett var man bor om man misstänker aktiv corona. Man chattar med en doktor som gör en bedömning för 0 kr och skickar hem kittet för 0 kr, man gör testet och skickar tillbaks för labbjobb.

https://app.doktor24.se/home
Citera
2020-06-18, 18:47
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sharm0ta
Både allvarliga och lindriga fall verkar riskera hjärnskador.

Och sterilitet och fan vet vad. Viruset är som en schweizisk armékniv.

Hjärnskador får man var gång man knäcker upp en bärs. Nu tar vi det lite lugnt va?
Citera
2020-06-18, 18:48
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Bra att man polisanmäler slarvpellar.

En anställd på en förskola i Skövde kommun gick till jobbet trots att personen hade testat positivt för covid-19.
Personen har nu polisanmälts och jobbar inte längre kvar i kommunen och en smittspårning ska också genomföras så att de som kan ha blivit smittade kan testa sig.
"Om man medvetet har gått till ett arbete eller utsatt folk för smitta av den här typen så är det ett brott mot smittskyddslagen och då ska det polisanmälas", säger Caroline Segerdahl är pressansvarig på Skövde kommun.

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=97&artikel=7498569

Hur tänker man när man vet att man är smittad?!
Citera
2020-06-18, 18:48
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Haha! visst! Svaga och orelevanta sådana alltför ofta.

Menar du mig så har du inte ens gjort det. Jag stöter dock på dig lite för ofta! Du gör oss dock sällan besviken när det gäller att visa upp obegåvning på sällsynt låg nivå.
Du ljuger. Mina källor är varken svaga eller irrelevanta ( orelevanta, lol, vem är det som är begåvad här?).😂

De flesta av mina källor kommer från svt.se och är inte svaga. Du kan ju inte påstå att de är irrelevanta utan att hänvisa till någonting? Det beror ju helt på vad min källa refererar till.🤦🏼‍♀️
Citera
2020-06-18, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Ja viruset har nog gäckat alla forskare
Men det e väl ientligen kroppens reaktion som är största faran
Precis! Den reaktionen kan vara väldigt individuell från individ till individ beroende på tidigare sjukdomar gener förtäring medicinering vanor etc.
Citera
2020-06-18, 18:50
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Ja vad gjorde vi innan det nyancoronaviruset när vi drabbades av gamla Corona virus? En del blev sjuka andra inte och sedan friska.
Ja vad gjorde vi?

Vi blev förkylda av 229E, OC43, NL63 och HKU1. Vi läste om SARS och MERS dödlighet på nätet (de drabbade i hög grad bara mindre vita) och nu står vi här med SARS 2 och vet inte hur framtiden ser ut.
Senast redigerad av Sharm0ta 2020-06-18 kl. 19:01.
Citera
2020-06-18, 18:50
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Har du orkat lyssna på presskonferensen? Han säger klart och tydligt att definitionen av att dö i covid19 är om man dör inom 30 dagar som man konstaterat haft covid19. Detta MÅSTE granskas närmre. Är detta kutym i hela landet? Isåfall är det faktiskt en stor skandal.
Det är ju inget nytt och anledningen till att vi har eftersläpning. Du är ju korkad.
Citera
2020-06-18, 18:51
Medlem
HelloWorld123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Hur tänker man när man vet att man är smittad?!
Man låtsats att man inte är smittad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du ljuger. Mina källor är varken svaga eller irrelevanta ( orelevanta, lol, vem är det som är begåvad här?).😂

De flesta av mina källor kommer från svt.se och är inte svaga. Du kan ju inte påstå att de är irrelevanta utan att hänvisa till någonting? Det beror ju helt på vad min källa refererar till.🤦🏼‍♀️
Det bästa är väl om dina källor är det du refererar till ...?
Citera
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av futuro
BREAKING!! COVID-19 Immunity: New Study That Is Yet To Be Peer-Reviewed Says Humans May Never Develop Immunity Against COVID-19
Källa: Thailand medical news
https://www.thailandmedical.news/news/breaking-covid-19-immunity-new-study-that-is-yet-to-be-peer-reviewed-says-humans-may-never-develop-i mmunity-against-covid-19

Sverige måste byta strategi. Det blir ingen flock-immunitet.

Har nu läst studien och egentligen inget nytt. Det där med antikroppar är väldigt skumt. En del får dem direkt under asymtomatiska fasen, andra med utdragna symtom inte alls. Det verkar som bara rejält sjuka får antikroppar och även där är man inte säker på immunitet.

Det finns så mycket som är oklart fortfarande så att det är svårt att säga något med säkerhet öht.

Jag är dock av åsikten att det bästa är att undvika sjukdomen helt och hållet oavsett om man är i en riskgrupp eller inte eller hur gammal eller ung man är. Det är nog det bästa tills vidare.
Citera
2020-06-18, 18:53
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ikea-Kamprad
Men det här gratistestet kan man väl få oavsett var man bor om man misstänker aktiv corona. Man chattar med en doktor som gör en bedömning för 0 kr och skickar hem kittet för 0 kr, man gör testet och skickar tillbaks för labbjobb.

https://app.doktor24.se/home
Det går säkert att få till det utan symptom. De har säkert betalt för att skicka ut dem så man lär inte behöva propsa på det.

Jag tycker dock att situationen är bedrövlig ändå om du förstår.
Citera
2020-06-18, 18:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Ja mina vänner. Nu börjar det röra på sig. I Wall Street Journal finns idag en kritisk artikel om de svenska äldremorden. De tar upp det faktum att äldre inte får syrgas, att bara 21% på iva är över 70 år (mot 50% i Danmark), osv. De intervjuar Jan Anderson vars far drogades ner med morfin innan sonen stormade in med ett teveteam och krävde syrgas (pappan överlevde sedan).

Detta kan vara början på något stort. Kanske kommer Sveriges feministiska regering och den heliga värdegrunden tvingas svara för sitt agerande för en internationell publik? Är detta spiken i kistan för den humanitära stormakten?

Bra, i Sverige är media för regimlojal för att skriva sanningen. Svenskarna hålls i okunskap medans resten av världen får veta vad som pågår här. Kanske kan det bli fall för Europadomstolen och FN i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in