Citat:
Ursprungligen postat av
Forbjudenmark
Tänkte höra när jag kan förvänta mig märka av dom psykiska förbättringarna? Är snart inne i vecka 2 och jag tror jag kanske är lite piggare på morgonen. Kan vara inbillning också. Picken vill inte stå på morgonen än heller som jag väntat på och huvudet är trögt när jag ska tänka. Jag har inte tryckt något tidigare utan har ”naturligt” lågt testo. Läkaren har en tes om att det beror på att jag tog roaccutan som yngre men saknar forskning för den tesen.
Får jag fråga hur längesen det var sen du tog roaccutan? Tog själv det för ca. 4 år sedan och hade då normal sexdrift, energi etc. Började få låga T symptom för kanske en 2-3 år sedan.
Googlar man "low testosterone after accutane" hittar man många fler som skyller på medicinen, men det kan såklart vara en del confirmation bias i det också.
Jag har tidigare gått på nebido men valde att avsluta behandlingen då jag inte fick ngn vidare effekt på lång sikt (istället problem med östrogenet). Jag fick dock en rejäl boost efter 2-3 veckor med morgonstund, sexlust och allmänt välmående. Men det gick som sagt över efter ett tag.
Ska göra ett nytt försök, denna gången via primärvården.