2020-06-11, 19:41
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Tydligt tecken vet jag inte men det är bara en sak av många. De skilde sig ju iofs. Skulle kunna rabbla upp hur mycket som helst, hans reumatism, hans mytomanbeteende som jag tycker stämmer mer överens med hans beteende som vittne som inte blir tagen på allvar. Att han kommer tillbaka till brottsplatsen om han var GM. Ingen känner igen honom. Eller gjorde han inte det? Presskonferensen gav ju inga svar. Ringa upp media dan efter m.m.

Jag har sedan igår gradvis börjat acceptera att Stig Engström, om han var GM, faktiskt inte återvände till brottsplatsen efter mordet. Hans egna virriga så kallade vittnesiakttagelser är fabricerade, troligen med assistans av Stay Behind.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Jag har ägnat merparten av mitt liv åt det här brottet. Tusentals timmar. Det finns bara två möjliga gärningsmän: A nt i A vs a n eller Christer A. Ni får själva undersöka dessa om intresse finns.

http://proletaren.se/inrikes-ovrigt/morklaggning-och-villospar-tradarna-palmemordets-utredare-inte-vagar-nysta-i

https://www.youtube.com/watch?v=rIdNq71Dug8

När hördes Anti Avsan senast? Utmärkt länk, börjar mer och mer tro på någon form av konspiration, hur skulle annars ett mord av denna kalibern på öppen gata kunna gå
olöst om det inte var frågan om mörkläggning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Fast nu diskuterade vi om sunt förnuft avskriver SE.

Okej. I min bok varken avskrivs eller misstänkliggörs någon genom att vara någon som har haft möjlighet att utföra mordet. Därför vänder jag mig emot att KP pekar ut fanskapet som mgm.

Om detta inte har nån relevans gentemot er diskussion så är det något du helt enkelt får dra en suck åt och leva med
Citera
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
En utredares jobb är inte att försöka konstruera ihop långsökta möjligheter som man ite ens själv vill lägga fram utan att dra slutsatser av alla de relevanta uppgifter som finns.

Flera saker tyder på (inklusive SE:s egna uppgifter) att han kom ut efter skotten.
Enligt SE själv så hör han väl bara ett skott och jag tänker att det är det andra skottet. Det första skottet fyrades av när han precis gick ut genom dörrarna o hörde det inte därav. Detta scenario stämmer bättre med den tid han måste tillryggalägga för att komma fram till mordplatsen för då är det ju redan folk där som påbörjat livräddning.
Citera
2020-06-11, 19:43
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Du är ganska ensam om att anse att de gjort ett bar jobb. Läs vad vittnen utsatts för av Melander. Grova försök till vittnespåverkan och som dessutom i 90% av fallen misslyckas. På vilket sätt är det ett bra jobb att KP låter påskina att LP sett CP men att han inte var gärningsmannen.

På vilket sätt är det ett bra jobb att svamla kring hur SE skulle ha stött ihop med LOP?

Nej det här är som alla insatta förstår rent strunt.
Kan det vara så sjukt att t.o.m. HM fuckar upp KP på läktaren och fått KP att tro att det finns säkrad teknisk bevisning och sedan visade det sig ett par dagar innan pressträffen att så inte var fallet. KP måste basunera ut en lösning och det fick bli SE.
Citera
2020-06-11, 19:45
Medlem
jardins avatar
Har SE ngn släkt i livet? Hade jag varit släkt med honom hade jag anmält aklagaren för förtal av avliden.
Citera
Medlem
Joe Blows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Presskonferensen understryker ju bara ännu mer hur ohjälpligt Holmér förstörde utredningen. Medvetet eller omedvetet skapade han sådana skador i utredningen att vi står där vi står idag.

...
Det visar väl också hur meningslöst det är med kommissioner. Tanken med deras uppgift är ju att kontrollera om polisen följt upp det ena och det andra som dom borde. Ingen har reagerat på att Engström betett sig underligt. Att man underlåtit att ta med honom i rekonstruktionen borde fått någon att reagera. Det är således många fler än Holmér som skall lyftas fram för fiaskot. Ölvebro t.ex. sa ju att han kollat upp Engström men fann ingen anledning att gå vidare med det. Jag tror i och för sig han hade rätt i det men det är en annan sak.
Citera
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benspeed
När hördes Anti Avsan senast? Utmärkt länk, börjar mer och mer tro på någon form av konspiration, hur skulle annars ett mord av denna kalibern på öppen gata kunna gå
olöst om det inte var frågan om mörkläggning?

AA hördes för länge sedan. Han ställde krav på att hans sambo skulle förhöras dagen efter, dvs inte samtidigt som honom. Poliserna gick med på det.....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Jag har sedan igår gradvis börjat acceptera att Stig Engström, om han var GM, faktiskt inte återvände till brottsplatsen efter mordet. Hans egna virriga så kallade vittnesiakttagelser är fabricerade, troligen med assistans av Stay Behind.
I så fall är ju väktarna inblandade också.
Citera
2020-06-11, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suckmesideways
Det är/var min första spontana känsla också Något har gått snett från det att KP yttrade sig i februari till att han kablade fram floskler i går. För floskler var det, intet nytt alls. Enkom promemorian var ny (för mig i varje fall)
Ngn som kan länka till artikeln där detta framkommer: "KP har till och med i en artikel om Skandiamannen 2018 sagt att han har en annan uppfattning om vem som mördade OP."
Citera
2020-06-11, 19:48
Medlem
HAARPs avatar
Gärningsmannens klädsel så som den visades på tv några dagar efter mordet stämmer väldigt bra överens med SE .
Tyvärr blev dock fantombilden med ansiktet helt fel.

https://www.oppetarkiv.se/video/1154340/sasong-1-avsnitt-4-av-400
Citera
2020-06-11, 19:50
Medlem
Van Nostrands avatar
De här "bekännelsebreven" var en nyhet för mig.

Att såna här brev kan vara äkta visar ju Helenefallet (där mördaren Ulf Olsson hörde av sig för meddela att man hade häktat fel personer). Även någon som absolut inte vill bli påkommen med en gärning kan ju vilja höra av sig, dels av omsorg för någon oskyldigt anklagad, dels för att inte bli bestluen "äran" av brottet.

Om man säkrat DNA från dessa (vilket verkar fallet då personer topsats) borde en given åtgärd vara att försöka ta reda vem genom släktforsknings-DNA såsom man gjort i Linköping.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in