2020-06-11, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Varför sätta sån tyngd till IM?

Han har väl i alla år vidhållit att han observerat en man vid avfasningen i Dekorima under några minuter innan mordet. Samme man kliver ut och knäpper Palme.

Det utesluter SE som mördare.

Varför sätter inte PU någon tyngd vid det vittnesmålet när de lanserar SE?
Citera
2020-06-11, 19:13
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schlesien
1. Skriv inte GW, skriv LGWP eller vad fan som helst! Gunnar Wall är GW.

Jag trodde det var SGW. Persson borde väl vara GWP. Orsaken till det jag skrev vara att jag svarade en som skrev GW och det är ju rätt många som säger så i vardagslag.

Citat:
2. Du har helt rätt i ditt omdöme, Persson är Sveriges mest överskattade människa. En självspeglare, skrytmåns, fd rövslickare och moraliskt moras.

Det fetmarkerade är värt att notera. Instämmer till fullo.

Citat:
3. Var det inte Persson som bad åklagare Petersson i teve att sakta i backarna när Petersson utlovade en lösning? Kan det ha varit i SVT Veckans brott februari 2018? Eller var det senare, i TV4?

Det har jag missat. Jag har bara på slutet hört hur Persson skrutit upp KP och menat på att när han säger något då blir det något substantiellt. Jag tror att Persson bidragit till att elda på medias förväntan som de i sin tur använt på ett, i vanlig ordning, klicksökande sätt.
Citera
2020-06-11, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deloso
-Mitt fetade, att åklagarna genom åren varit styrda ger ju vatten på kvarn för alternativ där
det INTE är frågan om en ensam galning. Att Krister Peterson nu senast kan slänga fram Engström UTAN att säga att han MÅSTE haft hjälp är ett unikum.
Ja nånting är lurt eller också är allt bara ett sätt att få ett slut på det.
Citera
2020-06-11, 19:15
Medlem
CapsLockss avatar
Någon som kommit över Anette Kohuts vittnesmål?
Citera
2020-06-11, 19:15
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zappaholic
Han har väl i alla år vidhållit att han observerat en man vid avfasningen i Dekorima under några minuter innan mordet. Samme man kliver ut och knäpper Palme.

Det utesluter SE som mördare.

Varför sätter inte PU någon tyngd vid det vittnesmålet när de lanserar SE?

Förutom i dom första förhören. Där står ingen och väntar i flera minuter.

Mannen IM ser stå och vanka vid Dekorima är förmodligen AB som vankar utanför bankomaten intill.
Citera
2020-06-11, 19:16
Medlem
Citat:
Och det betyder att han inte kan ha utfört mordet?
Det skulle kunna vara ett slumpmord men att han skulle kunnat ha hållt tyst om det i alla år med den personligheten är svårt att tro. Han borde ha läckt till sin ex-fru åtminstone.
Citera
2020-06-11, 19:18
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Det skulle kunna vara ett slumpmord men att han skulle kunnat ha hållt tyst om det i alla år med den personligheten är svårt att tro. Han borde ha läckt till sin ex-fru åtminstone.

Och det är ett tydligt tecken på att han inte begått mordet? Han skulle inte kunna hålla tyst... Hade han sagt nåt hade han åkt in på livstid. Ingen vill va gift med en statsministermördare
Citera
2020-06-11, 19:20
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av morningcloud
I förhör med Leif Ljungqvist ("Chevamannen") från 27 april 1986 som börjar på sid 177 enligt den löpande numreringen uppe i högra hörnet, fattas sidan 9 enligt sidnumrering av det specifika förhöret som kommer längre ner.

http://www.itdemokrati.nu/page36j.html

LL svarar på fråga om GMs längd på sidan 8 längst ner, men svaret är kapat, och LLs svar på sidan 10 högst upp handlar om hur LL uppfattat GMs utseende.

Varför försvann sidan 9 kan man undra. Slarv eller medvetet? LLs uppfattning om GMs längd är ju nu i fokus i diskussionen om SE som gärningsman , eller inte. LL avfärdade f ö helt SE som gärningsman i intervju igår, om någon skulle ha missat det.

Han ska väl också ha sett SE på platsen kort efter mordet? Vilket går emot KP som säger att ingen har sett honom där
Citera
2020-06-11, 19:21
Medlem
FetFulElaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Engström sägs ha ältat Palmemordet för alla runtomkring resten av sitt liv och detta skulle ligga honom till last som misstänkt gärningsman. Men vem hade inte "ältat" om man varit med om när en statsminister blir mördad?
Det hade varit höjdpunkten för var och en av oss om man varit med denna historiska händelse.
Likaså att han kom skärrad tillbaka till Skandiahuset. Men vem fan hade inte varit uppjagad om man precis sett landets statminister mördas framför en?
Vem fan hade åkt till jobbet?
Citera
2020-06-11, 19:22
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Han ska väl också ha sett SE på platsen kort efter mordet? Vilket går emot KP som säger att ingen har sett honom där

1989 säger LL att han sett SE på platsen. Men i förhör 1986 eller 1987 så har han på direkt fråga sagt att han inte sett SE på platsen...
Citera
2020-06-11, 19:27
Medlem
Citat:
1989 säger LL att han sett SE på platsen. Men i förhör 1986 eller 1987 så har han på direkt fråga sagt att han inte sett SE på platsen...

Precis! Så än så länge så håller KP:s snack om att inget vittne sett SE. Jag tror han stod passiv bredvid och kollade på. Ingen noterade honom. Sen var han tvungen och briljera när han kom tillbaka till jobbet, med att ha hjälpt till. Sen kunde han inte få stop på sin lögnsnöboll.

Edit: har han sagt det i förhör 1989?
Senast redigerad av Lyssna Kompis 2020-06-11 kl. 19:32.
Citera
2020-06-11, 19:30
Medlem
Citat:
Och det är ett tydligt tecken på att han inte begått mordet? Han skulle inte kunna hålla tyst... Hade han sagt nåt hade han åkt in på livstid. Ingen vill va gift med en statsministermördare
Tydligt tecken vet jag inte men det är bara en sak av många. De skilde sig ju iofs. Skulle kunna rabbla upp hur mycket som helst, hans reumatism, hans mytomanbeteende som jag tycker stämmer mer överens med hans beteende som vittne som inte blir tagen på allvar. Att han kommer tillbaka till brottsplatsen om han var GM. Ingen känner igen honom. Eller gjorde han inte det? Presskonferensen gav ju inga svar. Ringa upp media dan efter m.m.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in