Citat:
Ursprungligen postat av
NoppigaSockar
Men han kan ju likagärna avfyrat fler skott någon annanstans innan han lämnade tillbaka vapnet. Alternativt satt in nya patroner igen? Eller? Han kan dessutom ha rengjort vapnet från krutrester.
---------------------------------------------------------------------------------------------------- ----------
Visst han kan i teorin ha fått en ask med ammunition till låns " Metal Piercing " hela lådan
Sagt jag skall målskjuta lite på skoj. Ute på landet
Men om det var vapnet som användes för mordet ..Behåller ingen vettig det. Skytten har ju inte det på kontoret i lådan eller hemma i lägenheten. Eller i fickan ..
Skandiamannen har varit på Brottsplatsen ..och är i fara för utredning ..inte slugt ha vapnet kvar under längre tid. Det skiljer man sig av med ...( kan i och för sig gömma )
Skulle man försöka sälja ett vapen svart på gatan efter Den mediestormen så bleve det nog svårt.
Har en billig pistol att sälja --- " Är den het ??" ---- blir ju första frågan --sedan Nej tack...
En pundare kanske köper men inte säkert det är ,lätt det heller.
Utlånaren behöver också vara nervös om ett vapen han lånat kommer tillbaks. Om så väl rengjort.
Utan att veta det tror jag inte det fanns så många handeldvapen på stan på den tiden.
Sedan de som är laddade med Metal Piercing ammunition .. på stan
Nu kan ju inte jag det men det låter som speciell ammunition som då utlånaren vet har lämnats tillsammans med vapnet ammunition som utlånaren vet Polisen kommer att identifiera.
Aspekten lånevapen som varit borta när Palme Sköts + med speciell ammunition. Nu i retur
Utlånaren har då goda grunder misstänka att det är mitt vapen. Som använts..
När Holmer håller fram en S & W revolver och det snackas om speciell ammunition.
Utlånaren måste då sitta i TV .soffan se ut har gjort no 2 i byxorna.
Skaffa ammunition själv ( Skandiamannen ) utan vapenlicens kan vara svårt
Goddag jag skall be få köpa en ask Metal Piercing för målskytte. .Då säger väl järnhandeln
Den har vi inte den används mest när det skall skjutas folk med skyddsväst i USA --och Colombia
men vi har denna i stället ... men först skall vi be få se vapenlicensen .. samt legitimation så vi kan taga kopia --- tänker jag. Det går ju dåligt. Snuten frågar järnhandlare har ni sålt Metal Piercing. Ammunition.Till S&W revolvrar. Då är det klippt ju.
Ingen vet väl då att det var en Revolver .. Men sunt förnuft självbevarelsedrift gör att man inte rör ett något som helst vapen på ett tag. Om man vill slippa problem.
Om det är ett illegalt vapen då är det en " No Brainer " att det hamnar i sjön
Är det ett registrerat vapen kan det vara knepigare att " Tappa det " men vad man inte gör är att ha det kvar för kommande Provskjutningar. Då sitter man ju.
När snuten kommer på att det är en revolver har man ett register .. ( om dom nu klarar jobbet , var det 780 provskjutningar )
Hur gör man av med ett registrerat vapen ?? Det går ju inte ringa snuten dagen efter säga Min S&W har blivit stulen.
Får man klura på lite ..men ett handeldvapen som cirkulerar i de dagarna är skumt .. rengjort eller inte. Registrerat eller inte.
Vet inte om jag tänker rätt -- sov dåligt i natt men att behålla det vapnet .Är nog inte förstavalet
Så att ett razziabesök eller provskjutningar 35 år senare leder vidare hos en samlare som har det som hobby och då som alla jägare numera sköter det rätt eftersom det är en verksamhet man gillar och vill fortsätta med. Naee..hhh
Visst är det möjligt .. det finns jägare som tjuvjagar men det känns ändå som en högoddsare att vapnet sålts vidare om det var utlånat under mordet med eller utan Rengöring Omladdning. Innan returen.
Jag är skeptisk till att det förekommer att vapen lånas ut.
Sedan undrar man antag att man hittade vapnet som sköt Palme och detta fanns .sålt av vapensamlaren
Hur placerar man det i Skandiamannens hand så att säga.??
Han har varit på platsen men vad jag hört inte agerat skumt om än snurrigt.Försökt hjälpa till väl.
Så som förväntas att man gör .Han har som det låter snackat med Polisen .Om än för mycket och ändrat sig.
Att han råkar känna den som har mordvapnet " Räcker Det ? "
Att folk hatade Palme det var i Princip halva landet som gjorde på den tiden.
typ
" Stämmer jag känner vapensamlaren vi dricker grogg ibland men vapen har jag slutat med
det dånar och är farligt - titta här på Palme ..min syn är inte bra den heller
inte intresserad --- vete fan vad han har för vapen "
Nu hittade man inget vapen men pekar ändå ut Skandiamannen .. Jag har inte läst på men det känns fortfarande tunt