2020-06-11, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Precis! Så än så länge så håller KP:s snack om att inget vittne sett SE. Jag tror han stod passiv bredvid och kollade på. Ingen noterade honom. Sen var han tvungen och briljera när han kom tillbaka till jobbet, med att ha hjälpt till. Sen kunde han inte få stop på sin lögnsnöboll.

Vi kör det en gång till.
LL är det vittne som jag har minst förtroende för.
SE, små steg. Inga små steg i Rapportinslaget precis.
Igår var LL på nyheterna och sa då att SE var för liten, mannen han såg var minst 20cm längre. Alltså minst 2,02m. Inte så troligt va?
Han är även den som gick ut samtidigt som LPs uttalade sig om SEs oskullde och pekade då, helt säker, ut CP.

Nej, hans vittnesmål väger lätt.
Citera
2020-06-11, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Han ska väl också ha sett SE på platsen kort efter mordet? Vilket går emot KP som säger att ingen har sett honom där
Nja, ingen som helt stämmer på SE´s signalement med keps. Från s 180...
Citera
2020-06-11, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Och det betyder att han inte kan ha utfört mordet?
Och det betyder att han är misstänkt?
Citera
2020-06-11, 19:34
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barkarrow
Tydligt tecken vet jag inte men det är bara en sak av många. De skilde sig ju iofs. Skulle kunna rabbla upp hur mycket som helst, hans reumatism, hans mytomanbeteende som jag tycker stämmer mer överens med hans beteende som vittne som inte blir tagen på allvar. Att han kommer tillbaka till brottsplatsen om han var GM. Ingen känner igen honom. Eller gjorde han inte det? Presskonferensen gav ju inga svar. Ringa upp media dan efter m.m.

Så personligheten är fel och historien för konstig. Det avskriver ingen i mina ögon
Citera
2020-06-11, 19:35
Avslutad
Citat:
Varför sätta sån tyngd till IM?

Det behöver man inte, det är fortfarande helt orimligt. Men AD vittnade väl också om att GM stod ett tag utanför dekorima? Är Väl fler har haug för mg. Men även om han inte gjorde det eller ej så blir det knepigt. Han måste då ha kommit ut exakt när makarna palme gick förbi, haft ett vapen och sedan skjutit.

Den biten kan mycket väl vara teoretiskt möjlig, men resten då? Rundat huset och tillbaka till mordplatsen och skandiahuset etc. Helt orimligt.

Man har liksom ingenting annat konkret än att man vet att han stämplade ut 23:19. Inget motiv, inget vapen, ingen DNA, inget utpekande, ingenting.
Citera
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Förutom i dom första förhören. Där står ingen och väntar i flera minuter.

I andra förhöret uppger IM att han ser honom stå i flera minuter. Lite tråkigt att Engströms cheerleaders behöver ljuga sig fram i tråden men det klart givet hur utskällt detta är förstår jag dig.

Citat:
Mannen IM ser stå och vanka vid Dekorima är förmodligen AB som vankar utanför bankomaten intill.

Vilket vittne påstår att AB står vid Dekorimas avfasning?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Calle134
Vi kör det en gång till.
LL är det vittne som jag har minst förtroende för.
SE, små steg. Inga små steg i Rapportinslaget precis.
Igår var LL på nyheterna och sa då att SE var för liten, mannen han såg var minst 20cm längre. Alltså minst 2,02m. Inte så troligt va?
Han är även den som gick ut samtidigt som LPs uttalade sig om SEs oskullde och pekade då, helt säker, ut CP.

Nej, hans vittnesmål väger lätt.

Det är ju precis det jag säger
Citera
2020-06-11, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FurirRevaer
Spanare och övervakare, knattegrupper och barbromänniskor. Om de inte hade med mordet att göra, vad gjorde de därute?

Lite förenklat kan man väl säga att i staden Stockholm vid den tiden så var ju inte att prata i telefon eller walkie talkie en helt vanlig syn för vanliga medborgare hade inte tillgång till endera.

WT observationer i hela staden var helt slumpmässigt koncentrerade till Norrmalm (enligt vissa)
http://www.itdemokrati.nu/page30.html

Alla har sina förklaringar till varför just dom var där, span mot knarket, span mot ryssarna, övning med WT osv.

(den vid tullmuseum är väl lite svårförklarad kanske?).

Samtidigt som dom var helt slumpmässigt koncentrerade där så var Olof Palme på Norrmalm utan skydd (tydligen var det utan skydd 18 av 28 dagar i Februari läste jag så kanske just skyddet inte är en stor sak).

OP blir sedermera skjuten.

Kan man koka ihop ett case med Stig Engström som GM så är ju det faktum att KP viftar bort att Norrmalm fullständigt kokade av walkie-talkie talande män vid tidpunkten för mordet rätt anmärkningsvärd.

Jag har nog velat lite och kände väl att hade man presenterat CA med ett vapen som man hittat så hade jag kunnat gå tillbaka i ide men nu är jag fullt övertygad att WT spåret är lösningen på mordet och att de\ni härinne som drivit det i alla år är på rätt sida historien.
Citera
2020-06-11, 19:36
Medlem
Citat:
Så personligheten är fel och historien för konstig. Det avskriver ingen i mina ögon
Om vi vänder på det då, varför är han trolig GM?
Citera
2020-06-11, 19:37
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyssna Kompis
Och det betyder att han är misstänkt?

Fast nu diskuterade vi om sunt förnuft avskriver SE.
Citera
2020-06-11, 19:38
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kajhahne
Jag förstår inte heller. Det finns så extremt mycket uttalanden från KP och HM som tyder på att de verkligen jobbat med något riktigt substantiellt. KP har till och med i en artikel om Skandiamannen 2018 sagt att han har en annan uppfattning om vem som mördade OP.

Man går inte ut på det sättet som han gjorde i februari 2020 om han visste att de skulle presentera en soppig powerpoint som inte innehåller det minsta nytt.

Hur kan man ha sånt självförtroende några månader innan men sitta som helt besvärade, nervösa och darriga i presskonferensen? Jag är inte den som normalt sett tror på deep state och sånt skit, men det är omöjligt att PU haft Skandiamannen som huvudspår i 3 långa fucking år.

Det måste ha hänt någonting på vägen under våren.
Det är/var min första spontana känsla också Något har gått snett från det att KP yttrade sig i februari till att han kablade fram floskler i går. För floskler var det, intet nytt alls. Enkom promemorian var ny (för mig i varje fall)
Citera
2020-06-11, 19:40
Medlem
Har gått igenom Skandia väktare vittnesutsagor.
Varför är Anette Kohult vittnesmål hemligstämplat?
Handlar det om rikets säkerhet ,eller?

Alla andras är allmäna men inte hennes,varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in