Citat:
Ursprungligen postat av
FurirRevaer
Spanare och övervakare, knattegrupper och barbromänniskor. Om de inte hade med mordet att göra, vad gjorde de därute?
Lite förenklat kan man väl säga att i staden Stockholm vid den tiden så var ju inte att prata i telefon eller walkie talkie en helt vanlig syn för vanliga medborgare hade inte tillgång till endera.
WT observationer i hela staden var helt slumpmässigt koncentrerade till Norrmalm (enligt vissa)
http://www.itdemokrati.nu/page30.html
Alla har sina förklaringar till varför just dom var där, span mot knarket, span mot ryssarna, övning med WT osv.
(den vid tullmuseum är väl lite svårförklarad kanske?).
Samtidigt som dom var helt slumpmässigt koncentrerade där så var Olof Palme på Norrmalm utan skydd (tydligen var det utan skydd 18 av 28 dagar i Februari läste jag så kanske just skyddet inte är en stor sak).
OP blir sedermera skjuten.
Kan man koka ihop ett case med Stig Engström som GM så är ju det faktum att KP viftar bort att Norrmalm fullständigt kokade av walkie-talkie talande män vid tidpunkten för mordet rätt anmärkningsvärd.
Jag har nog velat lite och kände väl att hade man presenterat CA med ett vapen som man hittat så hade jag kunnat gå tillbaka i ide men nu är jag fullt övertygad att WT spåret är lösningen på mordet och att de\ni härinne som drivit det i alla år är på rätt sida historien.