Citat:
Ursprungligen postat av
vallero
Ok, om jag förstår dig rätt så har tidsangivelserna loggats som utskrift i ett senare skede och att vakterna inte visste om det? Varför menar du då att vakterna "bör ha kontrollerat detta" - menar du som ren rutin? Jag förstår faktiskt inte riktigt vad du menar. Skulle vakten/vakterna ha fått indikation på att magnetkontakten var i öppet läge eller inte? Och om ja, varför då inte kolla vad felet var?
Nej jag drar mina slutsatser av hur det
möjligen kan ha sett ut rent praktiskt där och hur upplägget var, detta baseras på egna erfarenheter genom åren och foton på hur det såg ut med utrustning etc från 60 till -80-tal i t.ex. receptioner.
OM det var två väktare på plats, så var nog upplägget att 1 befann sig i mottagning/reception medans den andras uppgift var att gå runt inne och ute, rondera.
Rimligen så hade man en sådan maskin som skriver ut larmhändelsen som en gammal fax, kanske hade man en fancy dator med en 12" skärm där man fick upp information, det var som sagt high-tech och nog en del kostnader för detta - kanske hade Skandia cash till detta, oklart.
Hursom, som en annan beskrev så kan det vara en del annat som strulat sedan tidigare med kanske just en magnetkontakt på den dörren, därav så kollades detta inte omgående eller ens alls -
"nu felar den där jävla dörren igen..jaja jag kollar det sen..."