2020-06-11, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Mycket bra. Jag är generellt inte negativ till socker men vi har även väldigt mycket tjockisar i vårt avlånga land. Lata tjockisar. De kanske klarar denna pandemi, men kanske inte nästa. Kanske kan folk få arslet ur vagnen och faktiskt börja röra på sig om man nu verkligen TRYCKER på att tjockisarna måste börja träna/lägga om kosten för annars dör dem.
Jag får känslan av att det ses som politiskt korrekt att vara tjock. "Att ingen ska få bestämma över min kropp" . Så säger bara lata människor. Alla kan gå ner i i vikt om dem vill.

Den s.k. "kroppspositivismen" har visat sig ha dödliga konsekvenser..

Vi får ju hoppas på en bestående ändring och en helt annan attityd tack vare Corona.

Kan hända att de som ändrar livsstil nu kommer att leva längre än vad de annars skulle ha gjort om de inte ändrade sina matvanor i skräcken av att bli smittade.

Så något litet positivt kan Corona möjligtvis bära med sig. Ändå är jag inte beredd att förlåta kineserna..
Citera
2020-06-11, 10:54
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Men det dog in 20-30 tusen om dagen heller....
Folk dog inte på gator i drivor som Ni Domedagsprofeter Trodde heller...

Att vi fick in smittan hos våra äldre samt missade informera invandrare på deras språk vid Järvafälten gjorde att vi vi tyvärr fick väldigt höga dödstal
Norge fick in en ännu större procentandel smittade på äldreboenden än Sverige. Hur ser deras siffror ut tycker du?
Citera
2020-06-11, 10:55
Medlem
gloffgloffs avatar
Blev precis blåst i ansiktet av ett varubud,

om man känner hur folks andedräkt luktar,

så har de inte förstått/bryr sig om social distansiering.

Fan va mycket lättare detta skulle vara om folk hade masker på sig,

själv har jag begränsat med masker så jag hade ingen på mig.

Nån som vet om det går att köpa FFP2/FFP3 masker igen nu?
Citera
2020-06-11, 10:55
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
Mycket bra. Jag är generellt inte negativ till socker men vi har även väldigt mycket tjockisar i vårt avlånga land. Lata tjockisar. De kanske klarar denna pandemi, men kanske inte nästa. Kanske kan folk få arslet ur vagnen och faktiskt börja röra på sig om man nu verkligen TRYCKER på att tjockisarna måste börja träna/lägga om kosten för annars dör dem.
Jag får känslan av att det ses som politiskt korrekt att vara tjock. "Att ingen ska få bestämma över min kropp" . Så säger bara lata människor. Alla kan gå ner i i vikt om dem vill.
Och det allra effektivaste sättet att få folk att förlora kilon är naturligtvis en hård lockdown där ingen får gå utanför dörren.
Citera
2020-06-11, 11:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -AIR-
Källa på det?

Ekots 01.00 sändning inatt, tror det var 01, kan kanske varit 02 med...
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Skrämmande!

Ett utdrag till:

”When the figures for the Swedish province of Västra Götaland were entered, at first we thought that this could not possibly be right. Within one week they supposedly went from 5772 to 7889 positive diagnoses in a province that has 1.7 million residents. Nonetheless, that figure is correct. Between 29 May and 5 June, there are no less than sixteen Swedish provinces among the Top 20 European regions with the highest increase of confirmed cases per 100,000 inhabitants.”
För att få en rättvisande siffra bör man nog dela med antal utförda tester. Det intressanta är ju hur stor andel av befolkningen som är smittad. Om 10 av 100 tester är positiva är det samma sak som om 100 av 1000 är positiva, förutsatt att testunderlaget är jämförbart. De delar helt enkelt med fel värde. Men det är väl så det går till vid sensationsjournalistik.
Citera
Medlem
Mr-skalmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloffgloff
Blev precis blåst i ansiktet av ett varubud,

om man känner hur folks andedräkt luktar,

så har de inte förstått/bryr sig om social distansiering.

Fan va mycket lättare detta skulle vara om folk hade masker på sig,

själv har jag begränsat med masker så jag hade ingen på mig.

Nån som vet om det går att köpa FFP2/FFP3 masker igen nu?

Halvmasker med filter fanns på jula sist jag kollade. Mer prisvärt än att köpa ffp masker för typ 100 spänn styck.

//Skalman
Citera
2020-06-11, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AusnahmeMensch
Haha! Tror du har missat alla tjocka danskar som sitter packade som sillar på våra uteserveringar. Eller alla andra européer som väljer att turista i det öppna Sverige. Det är bara du och dina gelikar som tror att folk ”undviker” Sverige. Fortsätt leva i din sagovärld. Denna tråden är lika verklighetsfrånvänd som NMR/Afs trådarna.

Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Blir kul sedan när de reser tillbaka och tvingas till långvarig karantän. Sedvanliga turistländer i Europa öppnar upp, men inte för svenskar. Har du helt missat det?

Iofs sa ju precis Visita på pressträffen imorse att besöksnäringen "inte alls" klarar sig, och att resorna i Sverige i sommar endast utgör en liten lättnad, att de skulle behöva stödpaket under lång tid. Hotellen i Stockholm gick ner 90% i maj, resten av landet nästan lika dåligt.........

Om det är NÅN som är verklighetsfrånvänd i denna tråd så är det du, AusSchnauzer, som en liten bjäbbande hund med dina ettriga knasiga inlägg...
Citera
2020-06-11, 11:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Sedan när då?
Nej du försök inte ljuga.
https://www.scb.se/om-scb/nyheter-och-pressmeddelanden/dodligheten-i-sverige-narmar-sig-normala-nivaer/
Citera
2020-06-11, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lebensmuede
https://www.scb.se/om-scb/nyheter-och-pressmeddelanden/dodligheten-i-sverige-narmar-sig-normala-nivaer/
Citat från din länk:
vi räknar med att antalet döda för vecka 22 kommer att revideras upp med knappt 200, vilket innebär att vi förmodligen fortfarande ser en viss överdödlighet även under den veckan

Det står vad?
Citera
2020-06-11, 11:12
Medlem
Takadongtakadangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Boris Johnson fattar vad varje engelsman kan göra för att förbättra sina chanser mot Corona.

Man blir likaväl smittad, men chanserna att överleva ökar:

https://www.dn.se/nyheter/varlden/boris-johnson-holl-pa-att-do-nu-har-han-tvarvant-om-sockerskatt-och-britternas-extrakilon/
Det här sannolikt en av anledningarna till att UK drabbats hårdare än andra länder. Vår hälsa är bedrövlig Europa-genomsnittligt sett.

Vi är överviktiga, dricker för mycket alkohol och äter ohälsosam mat.
Citera
2020-06-11, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maharaja79
Iofs sa ju precis Visita på pressträffen imorse att besöksnäringen "inte alls" klarar sig, och att resorna i Sverige i sommar endast utgör en liten lättnad, att de skulle behöva stödpaket under lång tid. Hotellen i Stockholm gick ner 90% i maj, resten av landet nästan lika dåligt.........

Om det är NÅN som är verklighetsfrånvänd i denna tråd så är det du, AusSchnauzer, som en liten bjäbbande hund med dina ettriga knasiga inlägg...

Ändå vill folk i tråden att vi ska resa ÄNNU mindre. Hade naturligtvis varit förödande både för den allmänna folkhälsan och för många, många äldre. Vatten och bröd på boenden i turistorter i åratal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in