Citat:
Ursprungligen postat av
Erik1974
Reagerade också starkt på det.
Vidrig dag detta. Ska man verkligen presentera en misstänkt statsministermördare man knappt hade kunnat anhålla skälig misstänkt, och sedan lägga ned?
Men det är synd att man inte redde ut honom ordentligt initialt för då är det min absolut bestämda mening att hans lögner är ett direkt resultat av att han kommer till brottsplatsen, observerar allt och skapar en roll som betydande vittne. Att folk inte uppmärksammar honom är inte konstigt. Många människor har strömmat till ett par minuter efter mordet, och han är där och observerar precis som alla andra.
Hoppas innerligt att Stig familj stämmer Krister Peterson för förtal. Hade han filters löjliga artikel under bordet på presskonferensen.
Ingen mer än mig som tänkte att om KP säger Jeppson och Keps i samma mening en gång till så hoppar jag in i TVn och lappar till honom! Varför förklarar han istället inte hur I.M kan se mördaren stå vid dekorima redan innan SE ens har stämplat ut!?
- Nämnde han AB och den stickade mössan en enda gång?
- IMs Dekorima-man?
- LPs utpekande duckade han för.
Det är ju en sak om KP är i rätten. Då kan han kanske göra lite avsteg från objektivitetsprincipen eftersom försvaret kan ta upp det. Men i en PK som idag när han står helt oemotsagd så är det hans förbannad skyldighet att ta upp också vittnen som talar till SEs fördel, i synnerhet som de ovan nämnda tre är de centrala vittnena.