2020-06-10, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Lørenskog-saken er så merkelig og kaotisk på mange måter, og det var nettopp dette kaoset som fikk meg til å tenke at saken skulle ta fokus fra noe annet. Siden dette er saker som jeg vet har stor prioritet for øyeblikket, så var det årsaken til at spekulasjonene mine gikk den vei (pågående etterforskning av organisert kriminalitet).
Jeg håper saken blir løst, og at den virkelige GM blir avslørt.
Nå har politiet siktet TH, og jeg har i utgangspunktet tillit til politiet. Derimot virker opplysningene om grunnlaget svakt, og derfor får det meg ikke bort fra tanken om at saken kan ha en annen løsning og GM(+).
Jeg var egentlig ikke overrasket da TH ble pågrepet, men jeg ble det etterhvert, siden vi fremdeles ikke har fått vite om noe særlig som peker direkte på TH, og det hadde jeg forventet at vi fikk vite etter så lang tid - siden siktelsen har fått så stor mediaoppmerksomhet.

Jeg må indrømme, at jeg undervejs har undret mig over flere ting i politiets håndtering af sagen, og særligt da TH blev løsladt. Hvis det viser sig, at TH er uskyldig og forklaringen ligger i fx det kriminelle miljø, så vil det være den største skandale jeg kan komme i tanke om for norsk politi (og familien Hagen), og derfor tænker jeg som udgangspunkt at politiet må vide hvad de gør. Det er en sag med kæmpe bevågenhed, store økonomiske ressourcer, så det er bare svært at forstille sig at de har sat kling og klang på sagen...
Citera
Medlem
Rhingarikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av poitre
Det fikk meg til å tenke på noe jeg tidligere har grublet litt på. Det har i denne tråden vært spekulasjoner rundt en russisk dame som TH visstnok skal ha hatt et forhold til, men det har ikke vært oppe på en stund. Har det blitt linket opp mot det faktum at politiet konkret skal ha stilt TH spørsmål om Russland i avhør?
Fra VG:

Etter det VG får opplyst, er det i avhør blitt stilt spørsmål om Russland – både om eventuelle private og forretningsmessige forbindelser.

– Hva er grunnen til at politiet spør om Russland?

– Nå spør du meg om et helt konkret etterforskningsskritt, som jeg kan naturlig nok ikke kommentere det, sier Brøske.

Her er artikkelen.

Tore Barf*d AKA Iver*en, venn av RU og tidligere vært oppe i tråden, har vel tette forbindelser til Russland..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det ble sendt sms om morgenen, men det kan som du sier være TH selv som har sendt denne.
Og så har vi samtalen som gikk fra kontordama til Anne. Kanskje var det TH hun egentlig snakket med? Og så har TH truet henne til å si at det var Anne hun snakket med. Vi vet at TH har brukt AEs nummer som kontaktnummer tidligere, bl.a i forbindelse med denne skyteklubben, og også for Tom Hagen eiendom A/S. Vi har også en samtale som gikk fra Annes telefon og til sønnen (ifølge troverdige kilder her inne). Dette kan også ha vært TH selv som har utført. Ved at drapet skjedde på natten, så passer alt bedre, og at det faktisk lar seg gjennomføre. Det er mørkt, folk sover, og man har mange timer til rådighet. Får det nesten ikke til å stemme at noen skal ha gjordt dette i dagslys. Det har jo vært snakk om en bil som rygget osv, og man setter dette i sammenheng. Men så har det også vært snakk om en bil som kjørte over en plen, men det er liksom bare plutselig glemt, og snakkes ikke om lengre.

Men den ene telefonsamtalen skjedde vel etter TH hadde reist på jobb. Og telefonen til AEH lå vel hjemme? Det må politiet ha undersøkt mtp. basestasjonene...
Citera
2020-06-10, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Deler av hypotesen din er ikke så dum, bortsett fra at det er bevis for planlegging i minst måneder (cryptokonto er fra juli -18). Han får ikke barna og lønningsansvarlige til å lyve sånn uten videre, i hvert fall ikke i lengden.

Det som torpederer hele hypotesen din er det uthevede, dette er Lørenskog ikke Palermo, og han hadde ikke vært på knærne nå hvis han «eide» påtalemyndigheten.

Han kan vel ha opprettet en kryptokonto med med mål om lønnsomme investeringer, sånn i utgangspunktet.
Og ja, Det er nok forskjell på Lørenskog og Palermo. Men med status som fornærmet, så hadde han vel tilgang på noe info om utviklingen i saken? Og det kan vel hende det lekker litt..
Citera
2020-06-10, 19:48
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aniani
Men den ene telefonsamtalen skjedde vel etter TH hadde reist på jobb. Og telefonen til AEH lå vel hjemme? Det må politiet ha undersøkt mtp. basestasjonene...
Ja, men sønnen kunne dratt til AE og ringt sin egen telefon som samboeren svarte på hjemme, og så.. og så.. og så.. Ikke den enkleste hypotesen nei.
Citera
2020-06-10, 19:51
Bannlyst
Citat:

Ja, hehe, stemmer, den samtalen skjedde kl 09.14. TH var på jobb da. Men uansett, det kan ha vært andre enn hun selv som tok den samtalen.
Citera
2020-06-10, 19:52
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Han kan vel ha opprettet en kryptokonto med med mål om lønnsomme investeringer, sånn i utgangspunktet.
Og ja, Det er nok forskjell på Lørenskog og Palermo. Men med status som fornærmet, så hadde han vel tilgang på noe info om utviklingen i saken? Og det kan vel hende det lekker litt..
Hvis du har fulgt litt med i media, er det nettopp slik info TH har savnet, noe som tydeligvis har frustrert han kraftig, så du tar nok feil. Tror ikke politiet deler mer enn høyst nødvendig, selv til en fornærmet.
Citera
2020-06-10, 19:53
Medlem
Citat:
Ja, men sønnen kunne dratt til AE og ringt sin egen telefon som samboeren svarte på hjemme, og så.. og så.. og så.. Ikke den enkleste hypotesen nei.

Ja.. I så fall har TH hatt veldig flaks. Synes det virker litt for ulogisk at alt skal ha gått på skinner slik dersom han involverte sønnen på så kort varsel etter en ulykke. Men, over til neste spørsmål: vet du at TEH har en samboer?
Citera
2020-06-10, 19:56
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ja.. I så fall har TH hatt veldig flaks. Synes det virker litt for ulogisk at alt skal ha gått på skinner slik dersom han involverte sønnen på så kort varsel etter en ulykke. Men, over til neste spørsmål: vet du at TEH har en samboer?
Nei, det var bare for å illustrere problemet med den hypotesen, men mener å ha lest det her inne?
Citera
2020-06-10, 20:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Det ble sendt sms om morgenen, men det kan som du sier være TH selv som har sendt denne.
Og så har vi samtalen som gikk fra kontordama til Anne. Kanskje var det TH hun egentlig snakket med? Og så har TH truet henne til å si at det var Anne hun snakket med. Vi vet at TH har brukt AEs nummer som kontaktnummer tidligere, bl.a i forbindelse med denne skyteklubben, og også for Tom Hagen eiendom A/S. Vi har også en samtale som gikk fra Annes telefon og til sønnen (ifølge troverdige kilder her inne). Dette kan også ha vært TH selv som har utført. Ved at drapet skjedde på natten, så passer alt bedre, og at det faktisk lar seg gjennomføre. Det er mørkt, folk sover, og man har mange timer til rådighet. Får det nesten ikke til å stemme at noen skal ha gjordt dette i dagslys. Det har jo vært snakk om en bil som rygget osv, og man setter dette i sammenheng. Men så har det også vært snakk om en bil som kjørte over en plen, men det er liksom bare plutselig glemt, og snakkes ikke om lengre.

Aldeles helt enig Og så baller det bare på seg...
Citera
2020-06-10, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Var det TV2 som stod for etteforskningen ?

Jeg tolker det som at du ikke vil svare.
Citera
2020-06-10, 20:05
Bannlyst
Citat:
Hvis du har fulgt litt med i media, er det nettopp slik info TH har savnet, noe som tydeligvis har frustrert han kraftig, så du tar nok feil. Tror ikke politiet deler mer enn høyst nødvendig, selv til en fornærmet.

Jeg følger med så godt jeg kan, og en god del mer enn litt. Men jeg kan ha oversett noe i en travel hverdag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in