Citat:
Ursprungligen postat av
colli
Det er jo lidt vildt... Forhåbentlig er den form for korruption meget sjælden. Men der er da nogle store fisk i Norge med ressourcer, en liga langt over gjengmiljøet, og der må være gode kontakter til udlandet hvis der skal smugles så meget ind. Tænker at denne type kriminelle er langt mere velovervejede og systematiske end gjengmiljøet, hvor det ligeså meget er stoffer, vold, ære, respekt osv der er i spil.
Lørenskog-saken er så merkelig og kaotisk på mange måter, og det var nettopp dette kaoset som fikk meg til å tenke at saken skulle ta fokus fra noe annet. Siden dette er saker som jeg vet har stor prioritet for øyeblikket, så var det årsaken til at spekulasjonene mine gikk den vei (pågående etterforskning av organisert kriminalitet).
Jeg håper saken blir løst, og at den virkelige GM blir avslørt.
Nå har politiet siktet TH, og jeg har i utgangspunktet tillit til politiet. Derimot virker opplysningene om grunnlaget svakt, og derfor får det meg ikke bort fra tanken om at saken kan ha en annen løsning og GM(+).
Jeg var egentlig ikke overrasket da TH ble pågrepet, men jeg ble det etterhvert, siden vi fremdeles
ikke har fått vite om
noe særlig som peker direkte på TH, og det hadde jeg forventet at vi fikk vite
etter så lang tid - siden siktelsen har fått så stor mediaoppmerksomhet.