2020-06-10, 19:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tiltmeyes
De fleste milliardærer i Norge har enten snust sjøl eller blitt oppsøkt. Men det er nok en av tingene som gjør politisjefer helt oppslukt om THs rolle..
Viktig poeng! Milljardærer er ikke som 70-åringer flest på den måten.
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Helt klart. Ekte kidnappere forstår at en 70 åring som er digitalt analfabet ikke har en sjanse i verden til å betale løsepengene på den måten som er skissert. Om man ser bort fra kunnskapen som kreves så er bare det å skaffe nok Monero i seg selv en utfordring.
Man må ha forstått at TH ville trenge hjelp. Da ville kanskje "kryptogutten" RU være nærliggende å spørre?
Hvis man skal utforske tanken om at TH er uskyldig, og dette er en reell kidnapping for løsepenger, så må RU være involvert på en eller annen måte. Tror ikke det er tilfeldig at TH ble oppsøkt som kryptoinvestor i månedene forut for forsvinningen.
Ja, enten på ene eller andre måten, så må GM ha vært klar over at TH kunne tilegne seg kunnskaper om kryptovaluta m.m. - eller bare antatt at han hadde kunnskaper slik som i sitatet øverst
Citera
2020-06-10, 19:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Var det TV2 som stod for etterforskningen ? Interessant.

Hm, du har visst ikke lyst til å svare.
Citera
2020-06-10, 19:04
Bannlyst
Jeg har fulgt med på denne tråden en god stund, og synes det kommer fram en del nyttig info.
Det virker også som om mange prøver å genierklære denne forbytelsen.
Hva om sannheten er langt enklere? Hva om tidslinjen kan endres?
Hva om TH og AEFH kranglet da de kom hjem på kvelden, og at han sint og full kom til å ta livet av henne?
Da hadde han hele natta på å bli kvitt liket, og på å klekke ut en plan for å lede mistanken bort fra seg selv?
Hva om det var TH som brukte AE's telefon morgenen etter, sendte sms og ringte sine mest lojale kontakter slik at alle skulle tro at AE var i live da han reiste på jobb? Vel framme på jobb kunne han kontakte en fyr med kryptokunnskaper for å få hjelp med trusselbrevet og mottakskonto for løsepenger.
Med gode kilder innen påtalemyndighetene, kunne han hele tiden sørge for å holde seg et hestehode foran. Jeg bare spør...
Citera
2020-06-10, 19:12
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Du spørte om motparten, da svarer jeg om motparten. Politiet og kripos er på en hel annen nivå av ekpertise. Ja, de har opprettet btc og xmr adresser, de har overført btc via kryptobørser, de har sendt krypterte eposter, de visste god kunskap om otc børser. De var god forberedt og som man sier "øving gjør mester".
Takk
Citera
2020-06-10, 19:16
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyJohnnyJohnny
Tenkte på han jeg og...Kanskje TH har manipulert barna til å utføre alt, mens han har alibi...skremmende
Ja, der treffer du ganske godt hypotesen jeg har forfektet siden klageskrivet ble publisert.

Skremmende, men absolutt ikke umulig.
Citera
2020-06-10, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hybridbil
Jeg har fulgt med på denne tråden en god stund, og synes det kommer fram en del nyttig info.
Hva om TH og AEFH kranglet da de kom hjem på kvelden, og at han sint og full kom til å ta livet av henne?
Da hadde han hele natta på å bli kvitt liket, og på å klekke ut en plan for å lede mistanken bort fra seg selv?
Hva om det var TH som brukte AE's telefon morgenen etter, sendte sms og ringte sine mest lojale kontakter slik at alle skulle tro at AE var i live da han reiste på jobb? Vel framme på jobb kunne han kontakte en fyr med kryptokunnskaper for å få hjelp med trusselbrevet og mottakskonto for løsepenger.
Med gode kilder innen påtalemyndighetene, kunne han hele tiden sørge for å holde seg et hestehode foran. Jeg bare spør...
Langt enklere!? Det ville jo vært en astronomisk større genierklæring.

For det første har det blitt diskutert før her, for det andre sier politiet siste livsbevis er på morningen. Om det hadde vært noen tvil hadde vi visst det, for det ville gjort politiet sin hovedhypotese mye enklere.
Citera
2020-06-10, 19:21
Medlem
Labradoodles avatar
Citat:

Absolutt en teori som kan være sannsynlig. Det enkle er ofte det beste, ifølge en kjent norsk dagligvarekjede. Eneste motargumentet er siste livstegn på telefon fra AEH.
Citera
2020-06-10, 19:22
Medlem
Citat:

Jeg er enig i, at motivet for forbrydelsen nok kan hænde at være enkel. Men din forklaring på hændelsesforløb, sammensvorne og kilder i påtalemyndigheden er efter min opfattelse ikke enkel. Uanset hvad er dette en gennemtænkt eller planlagt forbrydelse ift kryptodelen, kommunikationsformen mv. og at politiet så melder ud at de mener det er vildledning, mistænker TH, som har et alibi og vi er nede på minutter ift forsvindingen, så bliver sagen vel alt andet lige et mysterie.
Og så skal man nok tage med i betragtning, at der er en dramatisk udvikling i sagen med THs anholdelse midt i en coronakrise, hvor medierne og indestængte godtfolk længes efter noget andet at gå op i.
Citera
2020-06-10, 19:27
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Deler av hypotesen din er ikke så dum, bortsett fra at det er bevis for planlegging i minst måneder (cryptokonto er fra juli -18). Han får ikke barna og lønningsansvarlige til å lyve sånn uten videre, i hvert fall ikke i lengden.

Det som torpederer hele hypotesen din er det uthevede, dette er Lørenskog ikke Palermo, og han hadde ikke vært på knærne nå hvis han «eide» påtalemyndigheten.
Citera
2020-06-10, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Det er jo lidt vildt... Forhåbentlig er den form for korruption meget sjælden. Men der er da nogle store fisk i Norge med ressourcer, en liga langt over gjengmiljøet, og der må være gode kontakter til udlandet hvis der skal smugles så meget ind. Tænker at denne type kriminelle er langt mere velovervejede og systematiske end gjengmiljøet, hvor det ligeså meget er stoffer, vold, ære, respekt osv der er i spil.
Lørenskog-saken er så merkelig og kaotisk på mange måter, og det var nettopp dette kaoset som fikk meg til å tenke at saken skulle ta fokus fra noe annet. Siden dette er saker som jeg vet har stor prioritet for øyeblikket, så var det årsaken til at spekulasjonene mine gikk den vei (pågående etterforskning av organisert kriminalitet).
Jeg håper saken blir løst, og at den virkelige GM blir avslørt.
Nå har politiet siktet TH, og jeg har i utgangspunktet tillit til politiet. Derimot virker opplysningene om grunnlaget svakt, og derfor får det meg ikke bort fra tanken om at saken kan ha en annen løsning og GM(+).
Jeg var egentlig ikke overrasket da TH ble pågrepet, men jeg ble det etterhvert, siden vi fremdeles ikke har fått vite om noe særlig som peker direkte på TH, og det hadde jeg forventet at vi fikk vite etter så lang tid - siden siktelsen har fått så stor mediaoppmerksomhet.
Citera
2020-06-10, 19:33
Bannlyst
Citat:

Det ble sendt sms om morgenen, men det kan som du sier være TH selv som har sendt denne.
Og så har vi samtalen som gikk fra kontordama til Anne. Kanskje var det TH hun egentlig snakket med? Og så har TH truet henne til å si at det var Anne hun snakket med. Vi vet at TH har brukt AEs nummer som kontaktnummer tidligere, bl.a i forbindelse med denne skyteklubben, og også for Tom Hagen eiendom A/S. Vi har også en samtale som gikk fra Annes telefon og til sønnen (ifølge troverdige kilder her inne). Dette kan også ha vært TH selv som har utført. Ved at drapet skjedde på natten, så passer alt bedre, og at det faktisk lar seg gjennomføre. Det er mørkt, folk sover, og man har mange timer til rådighet. Får det nesten ikke til å stemme at noen skal ha gjordt dette i dagslys. Det har jo vært snakk om en bil som rygget osv, og man setter dette i sammenheng. Men så har det også vært snakk om en bil som kjørte over en plen, men det er liksom bare plutselig glemt, og snakkes ikke om lengre.
Citera
2020-06-10, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hm, du har visst ikke lyst til å svare.

Var det TV2 som stod for etteforskningen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in