Citat:
Lørenskog-saken er så merkelig og kaotisk på mange måter, og det var nettopp dette kaoset som fikk meg til å tenke at saken skulle ta fokus fra noe annet. Siden dette er saker som jeg vet har stor prioritet for øyeblikket, så var det årsaken til at spekulasjonene mine gikk den vei (pågående etterforskning av organisert kriminalitet).
Jeg håper saken blir løst, og at den virkelige GM blir avslørt.
Nå har politiet siktet TH, og jeg har i utgangspunktet tillit til politiet. Derimot virker opplysningene om grunnlaget svakt, og derfor får det meg ikke bort fra tanken om at saken kan ha en annen løsning og GM(+).
Jeg var egentlig ikke overrasket da TH ble pågrepet, men jeg ble det etterhvert, siden vi fremdeles ikke har fått vite om noe særlig som peker direkte på TH, og det hadde jeg forventet at vi fikk vite etter så lang tid - siden siktelsen har fått så stor mediaoppmerksomhet.
Jeg håper saken blir løst, og at den virkelige GM blir avslørt.
Nå har politiet siktet TH, og jeg har i utgangspunktet tillit til politiet. Derimot virker opplysningene om grunnlaget svakt, og derfor får det meg ikke bort fra tanken om at saken kan ha en annen løsning og GM(+).
Jeg var egentlig ikke overrasket da TH ble pågrepet, men jeg ble det etterhvert, siden vi fremdeles ikke har fått vite om noe særlig som peker direkte på TH, og det hadde jeg forventet at vi fikk vite etter så lang tid - siden siktelsen har fått så stor mediaoppmerksomhet.
Jeg må indrømme, at jeg undervejs har undret mig over flere ting i politiets håndtering af sagen, og særligt da TH blev løsladt. Hvis det viser sig, at TH er uskyldig og forklaringen ligger i fx det kriminelle miljø, så vil det være den største skandale jeg kan komme i tanke om for norsk politi (og familien Hagen), og derfor tænker jeg som udgangspunkt at politiet må vide hvad de gør. Det er en sag med kæmpe bevågenhed, store økonomiske ressourcer, så det er bare svært at forstille sig at de har sat kling og klang på sagen...
Og så baller det bare på seg...