2020-06-10, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Trams för att travestera OP själv! Nu granskar vi det KP som sina föregångare hoppat över. Kanske Dag kan ta bladet från munnen kring vad de hittade för matnyttigt?

Anser du det här en sorts mörkläggning eller anser du att det beror på inkompetens?

Dag Andersson pratade i sin presskonferens 2016 om Walkie-talkie observationerna, Arlandabilden med ev Sydafrika koppling och CA.

Walkie-talkie observationerna vet vi i princip ingenting om.
Citera
2020-06-10, 17:46
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Jag undrar varför SE aldrig blev ifrågasatt angående sina insatser på mordplatsen.
Blev aldrig Lisbet Palme specifikt frågad om hon samtalade med SE på brottsplatsen.
Var det ingen av de andra mordplatsvittnena som tyckte att SE verkade bekant, särskilt med tanke på att han sprang i SVT strax efter rekonstruktionen?

Varken LP eller SE var med på någon rekonstruktion

Gick SE alltid beväpnad från jobbet eller var det just den här kvällen osv

Risken fanns kanske att det skulle bli väldigt konkret och tydligt att SE var GM?

LP vägrade kanske att spela teater, visste att det var SE, men det fick inte komma fram.

Passar i ett SÄPO/polis scenario.
Citera
2020-06-10, 17:48
Medlem
Om tanken med presskonferensen var att folk skulle sluta spekulera om Palmemordet så misslyckades man totalt.

Då hade det varit bättre om man sagt vi har kommit till vägs ände, vi lägger ärendet ad acta tills vidare.
Citera
2020-06-10, 17:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Det jag skrev kan verka lite uppenbart men om du läser inlägget nedan kanske du förstår att det finns intressanta uppslag. Vad är det för "diverse föremål" som nämns?

De föremålen måste ju ha något slags relevans till skuldfrågan. Flyktbil tex.

Kanske handlar om OP kläder?

Vore inte omöjligt att GM har avsatt dna på OP kläder.

Kläder är att betrakta som föremål tänker jag, eller?
Citera
2020-06-10, 17:49
Medlem
Åklagaren: "Inget av vittnena har pekat ut Stig Engström som varande på brottsplatsen".
Citera
2020-06-10, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boboslacke
Kanske skall vi gräva ner stridsyxorna och ta gemensamma tag om outredda saker de skummar över nu? WT personer kan ju leda åt olika håll t ex.

Alla privatspanare utom två har fått en gemensam fiende nu verkar det!

Jag och flera med mig är på din sida nu. Vi måste träffas och gå igenom en del saker samt försöka få tag i fotot på SE och VG.
Citera
2020-06-10, 17:51
Medlem
OPK123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OPK123
Jag lovar dig att KP kommer att (felaktigt) presentera Stig Engström som gärningsman. De försöker bara få ihop svar på alla kritiska frågor som kan komma ut av det.

Det blir på något sätt den enkla lösningen. Därav denna hype kring honom på sistone.

Det här blir mitt sista inlägg i tråden (och på Flashback överhuvudtaget). Dock, kan de som vill, fortfarande PM:a mig.

Då blev det som jag trodde, här ovan, den 17 februari 2020. En total fars!

Som tidigare nämnt i tråden håller jag med om att Stig Engströms förklaringar inte håller måttet. Han ljuger friskt.

Dock anser jag att han var en medhjälpare i en konspirationsgrupp och ej gärningsman.

Något jag snappade upp från dagens presskonferens, som inte går ihop, är när Krister Petersson pratar om vittnet Lars Jeppson.

I en powerpointbild stod det bl.a. följande:

"Hans längd - 164 cm lång - stämmer inte överens med hur vittnena beskrivit gärningsmannen."

Då är min fråga (som jag tagit upp tidigare i tråden), vem beskriver C.D i detta klipp från TV3 (börja lyssna 05:20 in i klippet):

https://www.youtube.com/watch?v=525XSRTntKU&t=537s&app=desktop

Han säger följande:

"Så vi utbyter information. Och i samma veva så ser vi en person längre ner på gatan som stämmer väldigt väl på det signalement som först larmades ut. Det första signalementet vi fick. Så vi beger oss ner dit, så fort vi kan. Det visar sig senare vara ett vittne som följt efter mördaren. Det är hans signalement som gått ut först. Men tack vare honom får vi ett kompletterande signalement på mördaren, så vi kan larma ut strax efter det."

Vem åsyftar C.D på här? Lars Jeppsson? Stämde hans signalement "väldigt väl" på det signalement som först larmades ut (Krister Petersson sa precis tvärtom idag)? Eller menar han Stig Engström? I så fall har han ett alibi i C.D.

Något som var nytt för mig var den promemoria kring Stig Engström som, rent kronologiskt, uppstod under samma tidsperiod som Raimo Räsänen sköt Eino Hiltunen (anhölls och dömdes). Alltså mellan november 1986 och april 1987.

Det här var nog sista chansen för mordet att få sin lösning, tyvärr. Om inte några av de få kvarvarande medkonspiratörerna (som fortfarande lever) väljer att tala ut.

Min teori står fast; Stegmordet och Palmemordet hänger ihop (beställ gärna hem polisutredningen från det första).

Jag vill tacka de som valt att lyssna på mig genom åren. Ingen nämnd, ingen glömd.

Lycka till alla ni som fortsätter att gräva! Era slutsatser kommer alldeles säkert vara bättre än det vi hörde idag.
Senast redigerad av OPK123 2020-06-10 kl. 18:10.
Citera
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utredaren
Det jag skrev kan verka lite uppenbart men om du läser inlägget nedan kanske du förstår att det finns intressanta uppslag. Vad är det för "diverse föremål" som nämns?

De föremålen måste ju ha något slags relevans till skuldfrågan. Flyktbil tex.

I närheten av mordplatsen hittades en del föremål. Hittade de inte ett vapen som inte var mordvapnet? En jacka på kyrkogården. Ett par byxor på ett ställe. Den berömda WT som ungdomar hittade.

I jakten på ett enda bevis mot SE körde man DNA-tester på allt som hittades misstänker jag.
Citera
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Anser du det här en sorts mörkläggning eller anser du att det beror på inkompetens?

Dag Andersson pratade i sin presskonferens 2016 om Walkie-talkie observationerna, Arlandabilden med ev Sydafrika koppling och CA.

Walkie-talkie observationerna vet vi i princip ingenting om.
Inte ett ord om walkie-talkies idag. Fast vi vet att dom skulle titta på det också. Det är sådant hycklande att jag skäms fanimej för att vara svensk.
Citera
Medlem
TuffRobbans avatar
Godkväll!
Kan jag be att få fråga om ni kan rekommendera ett par färska och intressanta länkar där mordet och gärningsmannen diskuteras muntligt (radio, TV, Podcast...).
Tack på förhand.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grobiankungen
Mårten Palme kanske är mördaren i maskopi med Lisbeth. Detta för att hämnas Palmes sexköp. Låt oss ha en presskonferens!

Om Lisbet och Olof varit vanliga personer skulle garanterat Lisbet blivit starkt misstänkt då hennes version går rakt emot övriga vittnens versioner. Hennes extrema motsträvighet till att svara på frågor och vägran att ställa upp under rekonstruktionen skulle förstärkt misstankarna.

Men nu bara pga deras position har Lisbets ord betraktats som okränkbara fakta.

Det finns något som luktar väldigt illa här och Olofs sexaffärer kan ha del i det.
Citera
2020-06-10, 17:52
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TuffRobban
Godkväll!
Kan jag be att få fråga om ni kan rekommendera ett par färska och intressanta länkar där mordet och gärningsmannen diskuteras muntligt (radio, TV, Podcast...).
Tack på förhand.

https://play.acast.com/s/palmemordet/http%3A%2F%2Fmagicgatheringstrat.com%2F%3Fp%3D1141 4
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in