2020-06-10, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Och du menar att KP skulle vara lik CP? Det var därför jag inte förstod vad du menade.

Du tar fel på mig och någon annan. Jag trädde bara in för att förtydliga något.
Citera
Medlem
valleros avatar
Har från ett tidigt skeende trott följande:
Mordet var oplanerat och utfört av en ensam GM - Christer Pettersson.
CP fick av en slump syn på Palme när paret ankom till biografen. Speedad och halvfull får han en plötslig ingivelse. Han vet nu följande: Paret ankom gående och utan Säpobevakning. Paret kommer med stor sannolikhet lämna platsen på samma sätt när filmen är slut. Han har tillgång till ett vapen (förmodligen Sucksdorffvapnet) antingen via Sigge Cedergren samma kväll eller så har han lånat den tidigare av samma person (vilket SC påstod på sin dödsbädd).

Redan där har man ett väldigt bra scenario. Vittnesmål som placerar CP på biografen när Palme kom. Korvgubben som ser paret Palme gå förbi på väg hem och identifierar CP som den person som följde efter. CP har en möjlig och trolig tillgång till vapen av rätt typ. En personlighet som bevisligen kan mörda spontant. Han har en lufsig och speciell gång- och springstil, vilket är vad vissa ögonvittnen påstår sig se.
För mig räcker detta. Ockham’s razor.

För det finns inga vittnen, inga bevis som starkt kullkastar denna bild. Det absolut enda som är intressant är vad ögonvittnen säger hände i direkt anslutning till mordet. Jag har inte stött på någonting som gör Leif Ljungqvists ögonvittnesrapport icke trovärdig. Men i princip alla ögonvittnesmål oavsett vad de beskrivit har efterhand kontrats av motsägelsefulla vittnesmål. Det finns ingen “sanning”. Det finns däremot många indikationer på att SE av vissa vittnen misstagits som GM. Han var trots allt i närheten och sprang efter enligt både vittnet LL och egen utsago.

Värdet av Lisbet Palmes vittnesmål saboterades ju av polisen iom att de sagt att den misstänkta var missbrukare.
Men en sak är jag säker på; hon såg mördaren. KP påstår enfaldigt att hon inte säkert gjort det iom den första person hon ser när hon vänder sig om inte behöver vara mördaren - som om mördaren på en sekund skulle gått upp i rök!

CP och SE har båda särpräglade utseenden och jag skulle säga att förväxlingspotentialen är noll. Långsmalt ansikte och stirrande blick var en mycket tidig vittnesuppgift hon gav - kan omöjligen vara SE, men stämmer bra med CP.

Alternativa teorier - som t.ex. den som KP presenterar idag - har alla gigantiska brister om man inte samtidigt påstår att mördaren var i maskopi med andra personer. Hur kunde SE veta att Palme skulle komma gåendes vid den aktuella tidpunkten? Varför var han beväpnad? Var kom vapnet ifrån?
Ockham’s razor.
Citera
Bannlyst
Har internationell media ens skrivit om dagens fiasko?
Citera
2020-06-10, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Till och med Anders Tegnell har högre trovärdighet än Krister Peterson.

Pajasar i kvadrat !
Citera
2020-06-10, 17:39
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
En sak fattar jag inte. De har snackat om att de måste hitta mordvapnet i hela mitt liv typ, de har provskjutit 700 st. Men idag säger Palmeutredaren att kulorna är i för dåligt skick att jämföra med ett vapen, jag menar, varför fan provskjuter de revolvrar då för?

Ja , säg det!
Varför topsa dom skandiamannens släktingar om det inte fanns dna att jämföra med , undrar jag också?
Citera
2020-06-10, 17:39
Medlem
valleros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
En sak fattar jag inte. De har snackat om att de måste hitta mordvapnet i hela mitt liv typ, de har provskjutit 700 st. Men idag säger Palmeutredaren att kulorna är i för dåligt skick att jämföra med ett vapen, jag menar, varför fan provskjuter de revolvrar då för?
Därför det snacket är en avledningsmanöver dvs en lögn.
Citera
2020-06-10, 17:41
Medlem
Dr_Kronas avatar
Varför har dom dna-testat hans släktingar när det inte ens finns något dna att jämföra mot.
Det verkar ju idiotiskt och bara ett spel för galleriet.

Enligt aftonbladet så finns det även vittnen från mordplatsen som har andra beskrivningar av mördaren som inte stämmer med Engström. Enligt vittnet så hade mördaren en täckjacka och inte en lång rock.

Det är något som inte stämmer med det här.
Citera
2020-06-10, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
De hade en lösning men fick inte redovisa den. Blev tvungen att backa efter att de försökte förankra lösningen med regeringen.

Du menar alltså att de bytte gärningsman efter att ha pratat med regeringen? Pekade ut Engström i stället för den verklige mördaren för att regeringen ville ha det så?
För mycket konspirationstänk för mig. Var har du fått det ifrån?
Citera
2020-06-10, 17:43
Medlem
Skjut-Mejs avatar
Köper inte det här. Sen att anklaga en död man, utan chans att kunna försvara sig, är skit.

Hoppas hans eventuella kvarlevande anmäler polis samt åklagare för grovt förtal!
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Krona
Varför har dom dna-testat hans släktingar när det inte ens finns något dna att jämföra mot.
Det verkar ju idiotiskt och bara ett spel för galleriet.

Enligt aftonbladet så finns det även vittnen från mordplatsen som har andra beskrivningar av mördaren som inte stämmer med Engström. Enligt vittnet så hade mördaren en täckjacka och inte en lång rock.

Det är något som inte stämmer med det här.

Allt är bara så skumt! Känns verkligen bara ännu mer mystiskt och konspiratoriskt nu.

Och varför skakade han så på pressträffen?
Citera
Medlem
Är det någon som har anmält åklagare Krister Peterson för förtal alternativt grovt förtal ännu ?

Hur kan man peka ut en död person på så svaga grunder som uppenbarligen inte skulle hållit i en domstol ?

Dessutom kan han inte försvara sig !

Ofattbart om det inte får några följder !!

Är inte alla lika inför lagen ?
Citera
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
De hade en lösning men fick inte redovisa den. Blev tvungen att backa efter att de försökte förankra lösningen med regeringen.

Detta tror jag också!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in