2020-06-10, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Trafiken nämndes inte i inlägget jag citerade, men det argumentet köper jag. Det har varit mer solid kö på JH senaste månaderna.

Jodu kompis, ett cw mess tar mig mellan 5 och 10 sekunder att svara på. Hur långt tid tar ett genomsnittligt JH mess för dig? 50% mindre? Högsta lönestege är väl 0.18 nu? Det är 30% mer förutsatt att du orkar skriva tillräckligt många varje vecka. Och vem orkar dessutom pricka in bonusar vecka in o vecka ut, det hänger ju på solid trafik de specifika timmarna med.

0,18 och så är det ju 2 extra på kvällar och helger. Det har varit mycket bonusar nu, men det är det så klart inte alltid. Det är alltså dagsbonusar, inte bara vissa tider, även om det är såna bonusar också. Men det spelar väl ingen roll om du kan skriva ett mess på 5 sekunder om du inte har många mess att svara på?
2020-06-10, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyttKontoLL
0,18 och så är det ju 2 extra på kvällar och helger. Det har varit mycket bonusar nu, men det är det så klart inte alltid. Det är alltså dagsbonusar, inte bara vissa tider, även om det är såna bonusar också. Men det spelar väl ingen roll om du kan skriva ett mess på 5 sekunder om du inte har många mess att svara på?

Precis men det varierar ju, och återigen så nämndes inte trafiken i det inlägget jag citerade först, det betonade endast antal cent per mess.
2020-06-10, 13:37
Medlem
x
Senast redigerad av Ictura 2020-06-10 kl. 13:44.
2020-06-10, 15:14
Medlem
se8035s avatar
Har jobbat på båda, kan säga att CW är nice när det är trafik men glansdagarna är över, kolla bara på David som var trevlig en gång i tiden, nu har stackarn ingen lycka kvar, får bara otrevliga svar tillbaka om man nu får svar(?)
Fan till och med gubbarna har lämnat för JH. När det kommer till lönen så har jag dubblat den.

De enda som finns kvar på CW är gurkan och hans vapendragare Sebbe. Enda anledningen till att de är kvar är för att de lever i förnekelse, de platsade helt enkelt inte. Nej Gurkis ett mess tar inte 5s, du talar i nattmössan gubben.
Senast redigerad av se8035 2020-06-10 kl. 15:16.
2020-06-10, 15:45
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se8035
Har jobbat på båda, kan säga att CW är nice när det är trafik men glansdagarna är över, kolla bara på David som var trevlig en gång i tiden, nu har stackarn ingen lycka kvar, får bara otrevliga svar tillbaka om man nu får svar(?)
Fan till och med gubbarna har lämnat för JH. När det kommer till lönen så har jag dubblat den.

De enda som finns kvar på CW är gurkan och hans vapendragare Sebbe. Enda anledningen till att de är kvar är för att de lever i förnekelse, de platsade helt enkelt inte. Nej Gurkis ett mess tar inte 5s, du talar i nattmössan gubben.
Jag tror man lever i verkligheten sedan så behöver man inte ha med David att göra heller.
Sköter man sitt arbete som man ska så brukar man aldrig ha några problem och därmed ingen kontakt.
Det är som man säger bara mata på med meddelande inklusive Kram.Problem solved.
2020-06-10, 16:16
Medlem
Siri1s avatar
Ni på JH, hur många meddelanden snittar ni per timme? Har ni några tips på hur man ökar antalet?
2020-06-10, 16:34
Medlem
R4hu7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siri1
Ni på JH, hur många meddelanden snittar ni per timme? Har ni några tips på hur man ökar antalet?
Jobbar inte på JH längre men tips för att öka antalet skrivna meddelanden: Skit i att logga onödigt skit och rapportera inte till någon Coach om du sett någon annan operatör gjort slarvfel. Tid är pengar. Det kommer alltid finnas någon efter dig som rapporterar istället
2020-06-10, 16:55
Medlem
Citat:

Klart 75 tecken med mellanslag inräknat funkar om du är snabb på ett tangentbord? Det är ju ingen feedback så inte fan behöver du tänka innan du skriver, gubben. Jag är kvar på cw för att det är lättare pengar, har kört JH, operador, din farmor, allt har jag kört.
2020-06-10, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siri1

Utslaget i snitt på en vecka typ 70 per timme. Du får fler om du bara jobbar på kvällar och nätter.
2020-06-11, 04:39
Medlem
se8035s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurka111
Klart 75 tecken med mellanslag inräknat funkar om du är snabb på ett tangentbord? Det är ju ingen feedback så inte fan behöver du tänka innan du skriver, gubben. Jag är kvar på cw för att det är lättare pengar, har kört JH, operador, din farmor, allt har jag kört.
Inte en chans att du skriver 75 tecken på 5s, ta din tid och skriv bättre och höj kvaliten så lämnar inte gubbarna och ni ses inte som ett sjunkande skepp. Hade det varit enkla pengar hade alla varit där, det finns en anledning till att majoriteten i den här tråden är kvar hos JH. Du är kvar för att du inte har några andra val och det enda du har kört är din vänstra hand.
Senast redigerad av se8035 2020-06-11 kl. 04:47.
2020-06-11, 06:18
Medlem
sebastian66s avatar
Citat:
Inte en chans att du skriver 75 tecken på 5s, ta din tid och skriv bättre och höj kvaliten så lämnar inte gubbarna och ni ses inte som ett sjunkande skepp. Hade det varit enkla pengar hade alla varit där, det finns en anledning till att majoriteten i den här tråden är kvar hos JH. Du är kvar för att du inte har några andra val och det enda du har kört är din vänstra hand.
Ytterligare en ny tomte som beträder en tråd alltid skoj när det dyker upp folk.
Du verkar ha bra koll på det mesta känns det som.Hur kan det vara kö på CW hur kan det vara att många vill arbeta där tror du.Har du svar på det med kanske du lägger 500 mess/dagen om du har tid ork och lust.Så kom inte med dina dumma kommentarer när du inte vet vad du snackar om.Håll dig till fakta och lura inte folk på detta viset.Är du kanske Omangrabben som öppnat nytt konto kanske som redan blivit utslängd?
2020-06-11, 15:38
Medlem
Någon som har koll på exakta bonusar på JH vid röda dagar? Är ny där och har ej hittat någon sådan information, är det samma som vid peak hours? Sedan undrar jag hur många meddelanden man måste skicka i snitt per dag för att få ut kring 18-20k svart?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in