• 1
  • 2
2020-06-10, 16:17
Medlem
Ja, som rubriken säger, vart kan jag få till ett sådant lån med heltidstjänst utan betalningsanmärkningar? Jag har sökt men det verkar vara en djungel för en som är oerfaren, så frågar er som har erfarenhet av någon dräglig bank.

Lånet kommer bara vara kort, men vill väl helst att slutsumman ska bli så låg som möjligt. Bespara mig gärna "låna från familj/vänner", det alternativet är tyvärr uteslutet.

Tackar i förhand för svar, m.v.h.
Citera
2020-06-10, 16:20
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Banken

Så nu har du fått svaret så kan tråden låsas och kastas
Citera
2020-06-10, 16:23
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Lendo

Snabbt, enkelt och många banker erbjuder lån.
Citera
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MASSAGATTI
Banken

Så nu har du fått svaret så kan tråden låsas och kastas

Nää men nu tar du och taggar ner lite!!!
Citera
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangaFragor
Ja, som rubriken säger, vart kan jag få till ett sådant lån med heltidstjänst utan betalningsanmärkningar? Jag har sökt men det verkar vara en djungel för en som är oerfaren, så frågar er som har erfarenhet av någon dräglig bank.

Lånet kommer bara vara kort, men vill väl helst att slutsumman ska bli så låg som möjligt. Bespara mig gärna "låna från familj/vänner", det alternativet är tyvärr uteslutet.

Din vanliga bank erbjuder nog bättre villkor än någon halvskum blancolångivare. Du kan ju även göra en förfrågan på typ Lendo.se
Citera
2020-06-10, 16:34
Medlem
Doctors avatar
Om du är med i facket så brukar de ha förhandlat fram medlemslån i några banker, som ska vara lite billigare än ett rent blancolån i samma bank.
Citera
2020-06-10, 17:36
Medlem
Citat:

Lendify
Citera
2020-06-10, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
Om du är med i facket så brukar de ha förhandlat fram medlemslån i några banker, som ska vara lite billigare än ett rent blancolån i samma bank.

Skulle rekomendera detta, en kollega som behövde låna några tusenlappar kollade via Lendo men kom fram att hans vanliga bank via ett meddlemslån blev billigare och enklare.
Citera
2020-06-10, 19:06
Medlem
Jag fick bättre ränta hos FOREX, som inte har samarbete med LENDO, än medlemslån via min bank.
Citera
2020-06-10, 21:09
Medlem
LostinDarknesss avatar
Jag tog ett idag på ica banken med samma summa. Men för att få en bra ränta ska man ha så få kreditupplysningar som möjligt tror jag det var.

Följer tråden, har 14 dagars ångerrätt.
På min bank (swedbank) är bara o glömma. De är riktigt konstiga där ju.
Citera
2020-06-12, 20:48
Medlem
Citat:

Lendo är inget alternativ, då dem tar några % extra för sig själva, enda positiva med lendo o andra aktörer är att det bara tas 1 kreditupplysning ä, vilket är bra, jag själv har ett blancolån hos sevenday bank, fick en ränta på 5.40% hos dem när jag själv sökte, lendo gav mig 8.70% fast en annan bank, och lendo har samarbete med sevenday, konstigt nog kunde lendo inte erbjuda den % som en vanlig bank gjorde när jag själv sökte.

Citat:
Ursprungligen postat av LostinDarkness
Jag tog ett idag på ica banken med samma summa. Men för att få en bra ränta ska man ha så få kreditupplysningar som möjligt tror jag det var.

Följer tråden, har 14 dagars ångerrätt.
På min bank (swedbank) är bara o glömma. De är riktigt konstiga där ju.

Det är bättre att söka själv, jag pratade men nära anhörig som jobbar som bankman och hen sa att det är bra om man håller till 2 kreditupplysningar per år, mitt tips är att om du har valt exempel 10 år på lånet så är det smart att söka i en annan bank ett år senare o.s.v., jag själv har sevenday bank som har prisgaranti på sina räntor, vilket innebär att om en annan bank erbjuder samma lån med samma belopp och årstid med lägre ränta så erbjuder sevenday banken automatiskt lägre ränta en den banken innan.

Lycka till.
Citera
2020-06-12, 20:52
Medlem
Pungterings avatar
Ditt buffertkonto, alternativt ditt långsiktiga sparande.

Men kom ihåg att betala tillbaka snarast.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in