Citat:
Ursprungligen postat av
burzi
Där slog du huvet på spiken! Och just därför skulle KP knipit käft om namnet på den misstänkte. Så klart. J-a klåpare, är vad han är.
Och - ni som ännu inte registrerat era önskemål i Vita Arkivet, på Fonus, måste komma ihåg att i edra önskemål infoga:
"Under inga omständigheter får ordet MÖRDARE inristas i min gravsten, såvida jag inte blivit dömd i domstol för ett sådant brott"
Det är ju sättet de framställde det på som är ett eventuellt problem. Om de inte ville att det skulle tolkas som att du tyckte sig ha funnit mördaren så skulle de såklart inte ha koncentrerat sin presskonferens omkring SE. Nu fick man ju intrycket att de trodde det. Ville de bara annonsera utredningens position inför dess avslut så borde de även ha givit mer information om övrigt material.
Men som sagt, jag tolkar det hela som att KP ville framhålla att de kört alla spår i botten utom detta och eftersom denne potentiella mördare är avliden så finns ingen orsak att fortsätta undersökningen.
Case closed m.a.o.
Men jag undrar ju i vilken form detta kommer att fortsätta för ett FULLSTÄNDIGT nedläggande av detta ärende kommer ju inte ske.