2020-06-10, 14:28
Medlem
Känns som om Peterson hade någonting i februari men som har tystats ned av någon anledning !
Citera
2020-06-10, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Det där var ett intressant uttalande från KP. Man undrar ju såklart hur lång tid som förflöt däremellan.
LP såg ju den hon menade var CP springa iväg efter ögonkontakten, men vart tog då skottavlossaren vägen under tiden. Gick han upp i rök? Någon borde då ha sett denne springa iväg, vilket inte gjordes.

Att säga så betyder ju egentligen inget utan man vill på så visa bara tydliggöra att det finns en obevisad skillnad. I praktiken, i just denna situation, baserat på tid, spelar det ingen roll.

Ja bara det. Undermeningen att CP var på platsen och sågs av LP men inte var skytten. Här är vi på Mollviknivå i logiken. Åklagare?
Citera
2020-06-10, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bryling
Alla säger att mördaren som utpekas av KP och hans medarbetare är SE, det är INTE min tolkning.
Den är att de säger att just nu är det TROLIGT att det kan vara han.

Så de har inte presenterat en lösning, bara en sannolikhet, resten är mediadrev. Som vanligt!

Där slog du huvet på spiken! Och just därför skulle KP knipit käft om namnet på den misstänkte. Så klart. J-a klåpare, är vad han är.

Och - ni som ännu inte registrerat era önskemål i Vita Arkivet, på Fonus, måste komma ihåg att i edra önskemål infoga:

"Under inga omständigheter får ordet MÖRDARE inristas i min gravsten, såvida jag inte blivit dömd i domstol för ett sådant brott"
Citera
2020-06-10, 14:31
Medlem
fulmendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
... Notera att relationerna med USA ganska plötsligt normaliserades efter mordet, att Ingvar Carlsson åkte till Washington för att motta gratulationer av självaste Reagan för väl genomförd och mörklagd statskupp...
Det finns en del korn i ditt inlägg. Men att Ingvar skulle deltagit i en statskupp mot Palme kan vi nog glömma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Jag hänvisar till pressträffen på youtube och hoppas att det är tillräckligt för de små liven. Förmodligen var det han och det får räcka för oss.

Frågorna kommer att bli dig övermäktiga om du låter barnen titta på nämnda pressträff. Så klart.
Citera
Medlem
Tintinikongos avatar
Två saker Jag undrar över. Om det var Stig. Hur kunde han veta att Palme skulle på bio utan Säposkydd?
Varför hade Stig en revolver och ammunition på sin arbetsplats?
Citera
2020-06-10, 14:33
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
"Någonting som inte stämmer"?
Vilket understatement. Är du född igår eller?

Allt är spel för galleriet! Det har det varit i alla år?

Vi som satt oss in i fallet förståe att det antingen handlar om "Domestic conspiracy", dvs polisspåret/motsvarande. Eller så handlar det om en utländsk operation. Alternativt en kombination av dessa.

En hederlig konspiration med andra ord. Alldeles för starka krafter inblandade för att KP skulle kunna avslöja det, om han nu mot förmodan vet vad som egentligen hände.

En ensam gärningsman utan barn eller anhöriga i livet är perfekt att lägga misstanken på som en avskedsnot innan de lägger ner utredningen. Svenne banan köper skiten.

Du märker ju att KP själv vet att han ljuger. Därmed inte sagt att han har en aning om sanningen.

Född igår!? Den här urusla presentationen är det sämsta jag sett, med tanke på tidigare utfästelser som Petersson utfärdat. Verkar vara ett hastigt ihopsatt slafsverk.

Säkerligen ligger den verkliga sanningen i något som än idag skulle vara politiskt känsligt. Då går bl.a. Sydafrika bort, även om det mumlades om det på den totalt undermåliga konferensen.

Att efter tre långa år presentera den här dyngan är skandalöst.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Och det här med att gå med vapen - i en handledsväska - är ju svensk civil polis ca 20 år efter mordet.

Alla som inte dansar och eller har handledsväska är poliser.

Innan det hade man minsann et hölster på sin person.

Jag såg iofs snutar 1989 - som hade sina vapen i sina handledsväskor -
Well, handledsväska känns också helt rätt för en kokett narcissist som Engström, som ju hamnade i SVD 1981 efter att ha ’korats’ till Sveriges mest androgyne man. Skulle inte förvåna om han hade rosa stringtrosor på sig under trenchcoaten på mordkvällen, Ed Wood style. Jag hade räknat bort den där plufsiga flintisen tills jag såg honom sprinta i rekonstruktionen, Jesus, kvinnorna flög åt alla håll som vettskrämda duvor...

Kan definitivt se honom skriva polishäcklande brev ungefär som Zodiacmördaren, verkar ha varit det man ville DNA-testa. Jag går inte hela vägen i skuldfrågan på så pass lite material, men av de kända personerna från mordplatsen är han iaf en 50 ggr troligare kandidat än CP.
Citera
Avstängd
HarryScheinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mycatisonfire
Absolut är SE mördaren, han har en osannolig tur, han är så ”vanlig/tråkig” att ingen misstänker honom. Den perfekte gärningsmannen, det förklarar varför han ej åkt fast.
Han har bevisligen varit på platsen, inget vittne har sett honom för han är just GM.

Slump mord han råkar bara vara där, samtalar säkert med Palme, blir förolämpad & skjuter.
Oerhört kallt agerat efteråt.

Är helt enig med dig. Lägg därpå till, hur vanligt förekommande det är att GM intar den vittnesroll och medverkar i rättegångar som SE gjorde, det krävs en grav personlighetsstörning eller ballar av stål för att fixa det. Och, vad är oddsen för att en gök i Sverige vid ett statsministermord ens skulle våga inta den roll som SE gjorde? Han spelade korten helt rätt, eftersom han "klarade sig" i alla år. Det är inte omöjligt att han behöll mordvapnet till dagarna innan sitt eget självmord, dumpade det kort innan, säkert inte långt ifrån där han bodde vid tidpunkten.
Senast redigerad av HarryScheinen 2020-06-10 kl. 14:36.
Citera
Medlem
fulmendums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Känns som om Peterson hade någonting i februari men som har tystats ned av någon anledning !
Precis min uppfattning. Synd att han inte tydligare redogjorde för detta.
Citera
2020-06-10, 14:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av didi2
Jag tycker vi accepterar att Skandiamannen är mördaren nu så kan vi släppa den här skiten en gång för alla

Ja, kan mycket väl vara så, sundare slutsatser än CP i.a.f. Sen umgicks han i palmehatargrupper, dessutom militär. Motiv att vilja imponera på sin omgivning, knappast agerat ensam heller. De två männen utanför palmes bostad, polisbilen som drog åt fel håll när larmet kom, walkie talkies överallt. Han är kompatibel med fakta och iakttagelser av vittnen!

Lägg där till karlns minst sagt märkliga agerande överhuvudtaget, det ligger nog till på detta vis faktiskt!
Citera
2020-06-10, 14:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av utred
Märkligt verkligen ! De båda utredarna såg märkbart ängsliga ut hade de blivit tillrättavisade av regeringen ? Ungefär...snälla Petersson vi har vetat i över 30 år nu att Sovjet eller USA är de skyldiga men sedan då ? ringer du upp Donald Trump eller Putin och kräver de på ansvar ?

Konkret, slumpen att Engström checkar ut 23.19 och skjuter Palme 2-3 minuter senare ja den är obefintlig !

Det är inte slumpen. Anti Avsan får order av CG Östling att skjuta Palme med blir sedd av de finska flickorna, leif och morelius. Östling kontaktar reservskytt SE som skyndar sig ut och mot platsen där han skjuter palme. Efter det går till precis som KP, Lars Jeppson, Nieminen etc beskriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in