Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-06-10, 14:25
Medlem
Måste ju omfördela resurserna, går inte att jaga spöken för skattepengarna.

Förstår att många är besvikna, särskilt insatta.
Citera
2020-06-10, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Ja vad ska man säga. Efter 3 år kommer KP med detta som givetvis inte är annat än ett haveri.

Inte ett bevis. Högläsning ur vittnesförhören. Samma märkliga slutsatser som Filter.

Inget mordvapen och ingen annan bevisning heller.

Innan verkade det som om KP hade på fötterna. Ärligt talat tycker jag lite synd om honom.

Kritikstormen rasar med oerhörd styrka.

Att SE var en person att utreda är solklart. En mängd besynnerliga uttalanden efter mordet.

Men nu fick vi ingenting utöver det vi känt till i 34 år. En spekulation till. Vad hände?

Om jag ska göra ett försök att låta positiv mitt i eländet: det vi fick veta idag är att PU inte vet mer än vad vi gör. De sitter inte på något avgörande material som inte redan finns i FUP från rättegångarna.

Nu får man i alla fall hoppas att de släpper mer utredningsmatieral. Tyvärr ställdes aldrig den frågan till PK, om han tänker sekretessbelägga eller släppa.
Citera
Medlem
Alltså den här Melander uttryckte när han pratade om Sydafrika att man "tyvärr" inte hade funnit något matnyttigt i anslutning till detta spår och att man "tyvärr" inte hade hittar CA:s revolver.
Vad är det för jävla trams!
Man tror alltså att det kan finnas substans i Sydafrika-spåren, och man utesluter tydligen inte att CA:s revolver kan vara mordvapen men ändå namnger man en DÖD människa som trolig gärningsman till det allvarligaste brottet Sverige har upplevt.

Vilken jävla dåre!
Citera
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ja vad ska man säga. Efter 3 år kommer KP med detta som givetvis inte är annat än ett haveri.

Inte ett bevis. Högläsning ur vittnesförhören. Samma märkliga slutsatser som Filter.

Innan verkade det som om KP hade på fötterna. Ärligt talat tycker jag lite synd om honom.

Att SE var en person att utreda är solklart. En mängd besynnerliga uttalanden efter mordet.

Men nu fick vi ingenting utöver det vi känt till i 34 år. En spekulation till. Vad hände?
Det är obegripligt.

Det man tydligt såg under presentationen var att både HM och KP såg väldigt obekväma ut. Det såg ut som att de inte ville vara där. All optimism och tidigare säkra uppträdanden var som bortblåsta.

Vi fick alltså se någonting som ingen ville se. En åklagare som begår yrkesmässigt självmord i direktsändning.
Citera
2020-06-10, 14:29
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:

Haveri. Kan inte annat än hålla med.

Fanns en anti-klimax i utredningen? Kanske de var säkra på teknisk bevisning men det sket sig. Då bestämde de sig för att presentera vad de har kommit fram till i alla fall och lägga ner.

Det kan vara en god idé att syna vad KP och hans kolleger egentligen har gjort.

KP verkade lite mallig när han sa att vi har yttrandefrihet och att alla får ha sin åsikt, samtidigt som han tryckte på att de har haft polismaterial som inte privatspanarna har haft. Med tanke på vad jag anser vara mediokra insatser och redogörelser är det kanske dags att polismaterialet blir offentligt. Kommer det att bli så, eller stängs allt in i ett mörkt arkiv?
Citera
2020-06-10, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Det är obegripligt.

Det man tydligt såg under presentationen var att både HM och KP såg väldigt obekväma ut. Det såg ut som att de inte ville vara där. All optimism och tidigare säkra uppträdanden var som bortblåsta.

Vi fick alltså se någonting som ingen ville se. En åklagare som begår yrkesmässigt självmord i direktsändning.
Instämmer o det känns som om de blivit tystade !
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Så....Stig lämnade arbetsplatsen klockan 23:19-20 och sköt Palme klockan 23:21. Sjukt snabb han var...
Citera
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:

Ja, vad ska man tro...

Har karln blivit senil? Jag tror inte det.

Har han fått tunnelseende och blivit hemmablind i sin lilla begränsade grupp om fem? Kändes det bra innan powerpointen togs fram? Kanske, men då släppte det tunnelseendet under presskonferensen. Han såg inte bekväm ut.

Döljer han något? Jadu, jag tänker inte klanka ner på den som så tror!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Oerhört besviken.

Jag hade Skandiamannen ångest grad 4/5 ungefär, eftersom jag trodde att man hade teknisk bevisning men inget som direkt band SE så att vi kunde dra streck.

Men att höra KP var som att läsa ett av de sämre inläggen i denna tråden eller att besöka ryggdunkar-tråden bredvid. Några punkter för att skriva av mig tomheten:
  • KP har inte koll på ordningen när SE lämnar Skandia. Helt centralt och en häpnadsväckande miss. Inte heller nämner han att HO uppger att de talade ett par minuter. Jag undrar om det kan bero på att han inte inser att det är väsentligt om det sker efter utstämplingen?
  • Han påstår att SE kan ha lämnat Skandia och återvänt vid 21-tiden men nämner inte att ALG säger att det var 20:10.
  • KP gör stor sak av att LJ ser en keps, men att han inte ser en rock hoppar KP över. Med YN är det i stället rocken som gäller, inte att hon INTE ser en keps. Körsbär, körsbär.
  • När Borgnäs frågar om LPs utpekande tittar KP bort och hänvisar till HR. Sanslöst. Vi talar här om huvudvittnet som pekar ut någon som inte liknar SE det minsta, och karln har inte förberett ett svar!?!

Det här var Kwast-klass. Fy f-n.
Även om han återkom till Skandia vid 21-tiden så är det tveksamt om han hann se Palmeparet. De kom ju upp från Rådmansgatan tbaneuppg. Om han var ända därnere, hade han nåt stamhak därnere? Annars borde han väl tagit nåt ställe runt hörnet o käkat eller druckit på Annars har LOP maximal otur om han fick syn på dom utanför Skandia o begick ett slumpmord

Extremt usel presskonferens. Ingen ny info o vafan var det för teknisk bevisning?
Citera
Medlem
bibbarsmutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Man var ju väldigt noga med att beskriva "lösningen" utan att använda en enda tidigare okänd uppgift. Mysko, minst sagt!

Oavsett om det är Engström eller någon annan så kan man utgå ifrån att det borde finnas massor av kompletterande information i utredningen som skulle stödja detta, utöver det som framkommit tidigare. Man vill inte vända några nya stenar.

Exakt! Det är väldigt iögonfallande att man inte kunnat få fram NÅGOT vi inte redan kände till om SE. Man hade kunnat misstänka det vara utfört med kirurgisk precision om det inte varit för att även indicierna som presenterades var så slarvig hoprafsade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Så....Stig lämnade arbetsplatsen klockan 23:19-20 och sköt Palme klockan 23:21. Sjukt snabb han var...
Fullständigt orimligt även om slumpen spelade in.
Citera
2020-06-10, 14:32
Medlem
SavileRows avatar
Har aldrig tidigare varit så taggad inför en presskonferens. Och aldrig så besviken efter en. Och sättet dom berättar det på. Började pyssla med annat efter 5 minuter.

Inte ett ord om hur själva gärningen gick till. Var helt övertygad om att nåt nytt skulle framkomma där. T.ex. möte, ordväxling etc.

Visst, KP har kanske rätt att han hade kunnat gå vidare med detta för en häktningsförhandling, men som LÖSNING håller det inte måttet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in