2020-06-10, 14:15
Medlem
Janbanan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hasselhoff
Ursäkta om detta redan debatterats eller retts ut i annan tråd.

MEN.

Hur kommer det sig att pressen går ut med namn och bild på den misstänkte samma dag han grips i detta fall? När man häktade mannen som våldtagit och nästan slagit ihjäl en liten flicka i Billdal (som hittades på motsvarande sätt via DNA), så gjorde man inte det.

Är det upp till ansvarig utgivare eller finns det lagar som möjliggör eller begränsar att man går ut med namn och bild på personer som inte dömts?

Før att GM ar av svensk ursprung. Vad annars?
Citera
2020-06-10, 14:16
Medlem
Tycker synd om killen. Tror muhammed sa nånting han fick ett raseri utbrott sen tog han anna lena på vägen. Försvarar inte grabben nånting men tycker mer synd om honom än sånna idioter som anders eklund Peter mangs, edwin Gyllenwan som inte brytt sig ett skit eller skyller ifrån sig osv. Denna kille verkar mått piss 16 år över detta.
Citera
2020-06-10, 14:16
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Så om jag typ är ”misstänkt” för något och får kallelse från polisen via post så behöver jag inte gå? Märkligt trodde sånt var obligatoriskt

Nej, polisen sa att dessa förhör och topsningar är frivilliga. Uppenbart är ju att av alla 13000 (eller var det 16 000?) tips som kom in angående morden, var bara ett tips korrekt, och med tanke på hur många tips som kom in som var felaktiga, så förstår jag lite skälet.
Citera
2020-06-10, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
https://www.sweclockers.com/forum/trad/280787-sekvencia-pc-superstore

Handlar om datorbutiker som slagits samman i Karlstad, har väl knappast något med GM att göra?
Citera
2020-06-10, 14:17
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartheden
Varför har D bott kvar i stan. Brodern har sannolikt hjälpt honom ekonomiskt och med dagliga sysslor. Har han därmed hjälpt honom att undgå upptäckt kanske åtal väntar. Åklagaren har begärt fulla restriktioner för D.
Han misstänker nog att brodern kan tänkas agera på utsidan enligt instruktioner från D.
Jag köper inte att brodern inte vetat och inte förstått. Han har lyckats etablera sig i samhället. Då måste han vara normalintelligent.

Ska du anklaga brodern baserat på dina gissningar? Lågt. GM bodde hos sina föräldrar, han passade profilen och måste haft ordentliga skärsår. De borde misstänkt något känns det som. Dolde han det smart?
Citera
2020-06-10, 14:18
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ballobas
Jag gissar på en barndoms kamrat. Men som du säger vilket flyt att han inte tog livet av sig eller ja flydde. Det får mig genast tro att han ville bli tagen någonstans.
De uttryckte det i presskonferensen som att det var "någon som var bekant med honom i unga år". denne tipsare skall ha berättat om DN:s stora intresse för knivar. Man kan ju undra varför det tog honom 16 år att ringa polisen.
Citera
Medlem
LeonVances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sheen999
Ok fick inte upp den när jag sökte, det verkar ju kunna ha någon koppling iaf. Finns det inte mer info om det fallet?

Jag har inte kunnat hitta något mer nu, men jag vet att Corren bör ha i sina arkiv, då det skrevs mer om det då i maj 2006. Det jag minns är att ett kvinnligt tidningsbud blev överfallen av en man en tidig morgon och bland annat fick en kniv tryckt mot området precis under ögat. Två vittnen som såg överfallet lyckades dock skrämma iväg gärningsmannen. Dessa vittnen gav sig dock aldrig till känna till polisen.
Citera
Medlem
Contragulationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mountain-Dew
Kan det vara den här tråden?

https://m.sweclockers.com/forum/trad/264260-sekvencia-pc-superstore

Har länkats här sen 2005. Ett riktigt konkursbo.
Citera
2020-06-10, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mystikern87
Handlar om datorbutiker som slagits samman i Karlstad, har väl knappast något med GM att göra?

https://m.sweclockers.com/forum/trad/264260-sekvencia-pc-superstore

Samma familj driver butiken i Linköping vid tiden
Citera
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Det lär ju framkomma så småningom. Som lekmän av det man läst skulle man ju gissa på en Aspergers diagnos med antisocial personlighet. Just för sådana med Aspergers är det ju viktigt med fasta rutiner och de gillar inte nya miljöer. Därav kanske detta med att han stannade kvar.

Just det kommer ju dock inte innebära att han får vård istället för finkan.

Jag tror att han var väldigt ur balans vid mord tillfället och kanske till och med var på väg att söka hjälp den dagen mordet skedde.
Citera
Medlem
Citat:
Är det bekräftat att han levt på soc? Förvisso hade han ju bara 110000 kr i deklarerad inkomst 2019 men han kan ju fått in pengar på annat sätt. Daytrader, spel etc. Sedan avled ju först modern 2018 och fadern 2019 om de haft villa eller bostadsrätt kan han ju fått en skaplig slant i arv.

Han har inte fått socialbidrag nu, då hade han haft noll inkomst. Han är antagligen sjukskriven på något sätt.
Citera
2020-06-10, 14:20
Medlem
Citat:
Det lär ju framkomma så småningom. Som lekmän av det man läst skulle man ju gissa på en Aspergers diagnos med antisocial personlighet. Just för sådana med Aspergers är det ju viktigt med fasta rutiner och de gillar inte nya miljöer. Därav kanske detta med att han stannade kvar.

Just det kommer ju dock inte innebära att han får vård istället för finkan.

Ja, plus homosexualitet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in