2020-06-10, 13:25
Medlem
Joliet-Jakes avatar
Vilket jävla haveri, Vilken slutsats, det var Engström pga magkänslan.

Nee jag tror fortfarande på Christer A.
Citera
2020-06-10, 13:26
Medlem
jimmychrists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Krister Peterson säger att Stig Engström hade ekonomiska problem samt att han hade problem med alkoholen som ledde fram till motiv om varför han mördade Palme.

Så om man är skåpssupare och har lite skulder så finns det stor risk man blir mördare?
Hur skulle Engström gagnas ekonomiskt av att skjuta Palme?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Headon
De nämnde att släktingar till SE hade topsat för DNA- prov. Alltså hade de DNA från misstänkt gärningsman men att detta inte kunde knytas till SE?

Eller hur ska man tolka det? Hade det matchat så hade ju det varit den stora nyheten.

Hur var det med mordvapnet, skulle det ha kommit från grannen som var vapensamlare eller nämndes det överhuvudtaget på presskonferensen?

Tydligen finns det några brev som man ville binda till SE. Men det lyckades inte. Detta enligt intevju nyss med KP i SVT.
Citera
Medlem
Citat:
Tyckte dom sa att han anlände till entrén 23:15 och stod och småpratade med väktarna tills han stämplade ut 23:19!

ja han var snabb

småpratade lite om vädret? stämplade ut 23:19 sköt statsministern 23:21 gick tillbaka och drack kaffe 23:40?
Citera
2020-06-10, 13:27
Medlem
Undrar ju fasen om presskonferens var ett sätt/spel för att provocera fram ett erkännande eller ett vapen på något sätt från nån annan
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iakttagaren-2019
Efter presskonferensen sa någon att grannens vapensamling hade sålts till ett vapenmuseum ? som måste upprätta ett register på inköpta vapen.

Man frågade sig också om Krister Peterson hade kollat detta vapenregister för att hitta mordvapnet, men det verkar inte ha gjorts !

Högst märkligt !

De har fått fram ett par av de där vapnen, men det går inte att matcha dem till kulorna (och tydligen inga andra vapen heller). Resultatet var 0, vilket betyder varken eller.
Citera
Medlem
Citat:
Tyckte dom sa att han anlände till entrén 23:15 och stod och småpratade med väktarna tills han stämplade ut 23:19!

Det skulle han ju tjäna 20 sekunder på i min lilla uträkning så det gör väl varken till eller från egentligen?
Citera
Medlem
Man skall anmäla regeringen.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DekadentThaitorsk
Första skottet var en fullträff. Det var det andra skottet som missade.

Palme stod enligt vittnena upp efter det första skottet men dök efter det andra.
Citera
2020-06-10, 13:28
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Jag tyckte mig skönja att KP själv var besviken över att en teknisk bevisning hade falerat. Jag misstänker att de hade dna på en revolver men att det inte samstämde med SE. Eller att spår ifrån revolver inte matchade kulorna förstås o de medgav de ju. Fick inte ihop de faktumet att de hade topsat släktingarna.
Citera
2020-06-10, 13:28
Medlem
Hur rasande är rävarna som ägt palmetråden nu?
Var det så många dödshot att det tom. bröt mot flashbacks yttrandefrihet?
Citera
2020-06-10, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suckmesideways
Jag tyckte mig skönja att KP själv var besviken över att en teknisk bevisning hade falerat. Jag misstänker att de hade dna på en revolver men att det inte samstämde med SE. Eller att spår ifrån revolver inte matchade kulorna förstås o de medgav de ju. Fick inte ihop de faktumet att de hade topsat släktingarna.

Dom lämnade frågan om den tekniska bevisningen halvt besvarad.
Jag ville ju veta VAD dom testat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in