2020-06-10, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
Tror du att han haft smartphone smarttv osv skulle inte förvåna mig om han hade en knapptelefon så isolerad som han varit

Han var nog rätt fattig. tror inte han konsumerade särskilt mycket. Dock vet vi inte hur mycket föräldrarna gav honom medan de levde.

Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
”Många reagerade – en udda fågel”

Beskrivningen av en tillbakadragen och tystlåten person går igen bland flera personer som känt honom under uppväxten och skoltiden.

Daniel Nyqvist hade svårt för sociala interaktioner

Alltså en aspergare igen?

Nja, mer troligt Schizoid.
Citera
2020-06-10, 12:23
Medlem
STORVITHAJs avatar
Så sjukt många inlägg senaste dygnet. Finns det någon som har gjort en sammanfattning om GM?
Citera
2020-06-10, 12:26
Medlem
Sheen999s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeonVance
DÖN är väl ingen hund heller

Nej, jag menar detta: https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/linkoping-knivoverfall-kan-ha-koppling-till-dubbelmord
Ok fick inte upp den när jag sökte, det verkar ju kunna ha någon koppling iaf. Finns det inte mer info om det fallet?
Citera
2020-06-10, 12:26
Medlem
Scalpings avatar
Tro inte att DÖN mördat några fler. Tror han gjorde nåt i stundens ingivelse och blev sen rädd och kröp in i sin lilla håla i 16 år - spela TV-spel, runka, spela TV-spel, runka, äta pizza, runka igen, TV-spel, energidryck, runka lite till...osv osv varje dag....
Citera
2020-06-10, 12:27
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kyrkstocken
”Många reagerade – en udda fågel”

Beskrivningen av en tillbakadragen och tystlåten person går igen bland flera personer som känt honom under uppväxten och skoltiden.

Daniel Nyqvist hade svårt för sociala interaktioner

Alltså en aspergare igen?
Det var min första tanke när jag såg bilder på honom. Han ser ut som en aspie/autist.

Att han var en "udda fågel" stärker den tron.
Citera
2020-06-10, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Det var min första tanke när jag såg bilder på honom. Han ser ut som en aspie/autist.

Att han var en "udda fågel" stärker den tron.

Hur kan du se det på bilden? Han ser väl ut som vilken tonåring som helst.
Citera
2020-06-10, 12:31
Medlem
Är att det går så lång tid en förmildrande omständighet om vad det blir för dom?

Kan man avgöra om han led av en psykisk störning under mordet?
Citera
2020-06-10, 12:32
Medlem
F.Costellos avatar
Hoppas på några bra bilder från häktningsförhandlingen
Citera
2020-06-10, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajsmergom
En dator? Det får han väl inte ha i fängelset
Ett fängelse har en eller flera skolsalar med datorer. Kanske egen i cellen till spel och skrivande utan uppkoppling? Jag har läst om att de skriver böcker bl.a men vet inte var inom fängelset.
Citera
Medlem
I dag bestämmer tingsrätten om Daniel Nyqvist, 37, ska häktas för dubbelmordet för snart 16 år sedan.
Direkt när polisförhören inleddes igår erkände han morden på Mohamed Ammouri, 8, och Anna-Lena Svensson, 56.
Hans dna stämmer också hundraprocentigt med dna från mordvapnet.

Efter häktningsförhandlingen har åklagarmyndigheten och polisen i Linköping kallat till presskonferens

https://www.aftonbladet.se/a/70W7WW
Citera
Medlem
Tryckkokarens avatar
Häktningsförhandlingen börjar nu.
Citera
2020-06-10, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
En fråga till er som varit länge i denna tråd
har DÖN varit på tapeten tidigare?!?

Eller har även FB missat honom?!?

Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Det skrevs i tråden att han sets på platsen flera dagar och rastlöst vandrat runt där. Det spekulerades om att det kunde varit en biltjuv men så släpptes det och tråden kom fram att det var GM som väntat på grabben. Ja, varför gjorde han det om han inte ville träffa honom.

Sexspåret tror jag inte på en morgon med trafik när folk gick på gångstigen, grabben med en stor ryggsäck och kunde säkert skrika och vara tuff nära sitt hem. Klart det fanns en historia bakom.

Det förvånar mej inte om det kommer fram att det var grabbens kniv som mordutredare Åkesson, inkallad som expert trodde. Smutsfolket här vill hellre dra fram en rasistskylt och synas med. Lågt men ack så vanligt idag i Ankeborg där dessa skyltar är lika vanliga som mjölk till barnen när hatet växer och växer.

Jag tror att GM finner en slags frid när han nu får mat, husrum, terapi och sin dator samt slipper att vara något annat än det osäkra barn han är. Jag hoppas på fängelse i minst 10 år och som 47-åring komma ut starkare. Då har han fått ett straff på 16+10 år vilket inte skall blandas ihop med andras öden. Här på jorden har var och en sin egen karma bitch att leva med.

Lol han får ingen dator i fängelset. Finns några med datorer utan internet för pluggande men absolut inte i cellen hans.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in