2020-06-10, 12:13
Medlem
Jag är svårövertygad gällande politiska konspirationsteorier men nu börjar även jag tvivla. Varför presenterades inte den utlovade tekniska bevisningen? Ngt måste ha hänt?
Citera
2020-06-10, 12:13
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Mårten Palmes frisyr skojar man fan inte bort.

Tvärtom, den var riktigt skojig. Verkade som han precis hade vaknat.
Citera
2020-06-10, 12:14
Medlem
Nestor Xs avatar
Mycket skrik för lite ull, sa gumman som klippte grisen. Allt som Krister Peterson läste upp idag fanns ju belagt för mer än ett år sedan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tror på polisspåret i en eller annan konstellation. De som låg bakom hade nog god kännedom om vad makarna palme hade för tänkta förehavanden under mordnatten. Jag tror på en mindre grupp inblandade. Tror inte på Engström.

Instämmer. Förmodligen avlyssnades Palmes telefoner och därmed visste man att de skulle gå på bio under kvällen, exakt var och att livvakterna fått ledigt.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Verkisto2
Regeringen informerades tydligen om vad man kommit fram till igår. Kan det ha varit så att lösningen på fallet bedömdes av sossarna som politiskt "omöjlig", och att CP beordrades att inte avslöja vad de kommit fram till?

Det skulle kunna förklara varför presskonferensen de körde nu på förmiddagen var så intetsägande och liksom dåligt förberedd.

De hade kanske, med andra ord, förberett att presentera något annat och betydligt mera intressant.
Fantasieggande teori, och jag ser det inte som uteslutet att det kan vara på det sättet. Om jänkarna är inblandade ligger det i regeringens intresse att inte i onödan mucka med dem. Samma sak om det finns indikationer på en inhemsk konspiration, eventuellt t.o.m. med S-kopplingar.
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Att KP var nervös tror jag inte. Jag tror snarare att han har en begynnande Parkinson.
Could be. Covid-riskgrupp sa ngn.
Citera
2020-06-10, 12:15
Medlem
indianhejs avatar
Vad är det med Socialdemokrater? Först Stefan Löfven som pekar ut Christer Pettersson helt felaktigt då han är friad, helt emot en demokratins värdegrund.
Idag, då Mårten Palme kallar bevisning mot Stig Engström som stark- haha, hade ju inte ens räckt till att häkta.

Utöver detta har vi Tegnell och andra länder som stänger ute svenskar. Det går bra för Sverige. Sosseland
Citera
Medlem
Mårten Palme berömmer Thomas Pettersson och spaningsledningen.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Intressant att det igår pratades om konkret teknisk bevisning och att man hade knutit mordvapnet till en gärningsman osv. Detta rapporterades från källor nära sossarna och Sveavägen 68. Källorna sa verkligen att något stort skulle presenteras 09:30 idag.

Sen kommer en stressad Krister Peterson ut och presenterar absolut inget nytt. Han lägger, helt utan någon som helst ny bevisning, plötsligt skulden helt och hållet på en person som figurerat som vittne i utkanten av utredningen sedan dag 1. Mycket märkligt.

Min tolkning är att något hände mellan igår och idag. Det var något som inte skulle komma ut. Exempelvis Sydafrikaspåret, Sverige har ju idag mycket goda förbindelser med det kaozande svarta landet, och även om detta skulle ha inträffat under tidigare styrelseskick så skulle ett utpekande ha skadat Sveriges relation till detta land.
Citera
Medlem
Så att samtliga historiker i framtiden skall bli total förvirrade:

Vi har en fd dömd knarkare - vid namn Krister Pettersson

Vi har en åklagare som heter Krister Peterson

Vi har en författare(privatspanare) som heter Krister Petersson.
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Den där jävla Daniel Suhonen borde ställas inför riksrätt för att ha spridit lögner om vapnet!

Well. De kanske hade vapnet. Med DNA. Men sanningen är besvärande för menigheten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nestor X
Mycket skrik för lite ull, sa gumman som klippte grisen. Allt som Krister Peterson läste upp idag fanns ju belagt för mer än ett år sedan.
Mer än så, 33år sedan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in