2020-06-10, 11:59
Medlem
Knucklehugss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Jo men det ursäktar inte att beskylla en död man för något så här hemskt. För att göra det måste man komma med bevis. Sådana som en skulle räcka till åtal. Här säger ju KP rakt ut att det han har inte skulle räcka till det men om han var vid liv och det var 1986 hade man kanske fått fram det.

Du får ta i beaktande att de många huvudmisstänkta idag är avlidna. Visst utredningen skulle kunna fortsätta i 30 år till men till vilken nytta? Det kommer inte presenteras några nya vittnen eller bevis.
Citera
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Var Engström även den sk "Grandmannen"?

Undrar varför man inte nämnde något om detta.
Ja du, det var mycket som KP inte nämnde...

KP presenterade ingen gärningsbeskrivning och ingen koppling till ett vapen. Så det finns egentligen inget att bemöta.

Det enda med antydan till substans var uppgifterna om SEs kontakter med media dagen efter mordet. Tycker dock inte att KP drog det i mål, men jag är intresserad av mer information om detta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Haha, ja precis....
Den ena med mer foliehattsvarning än den andra. Snat kommer det väl teorier om att det var 5G som låg bakom Palmemordet.
Eller att det var Hans Scheike som gjorde det.

Kanske beordrad av politikerna få ett avslut, vilket som helst
Citera
2020-06-10, 12:00
Medlem
Jag trodde aldrig att Palme-mordet skulle bli löst.
Citera
Medlem
https://i.redd.it/rkwzci59v0451.jpg
Citera
Medlem
Jag fick ett bra intryck av Mona sahlin.i övrigt ingenting.förstår inte varför man har väntat sen februari med att gå ut med ingenting.
Citera
2020-06-10, 12:01
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Ni som tror på mörkläggning vem tror ni ligger bakom och vad var motivet?

Jag tror på polisspåret i en eller annan konstellation. De som låg bakom hade nog god kännedom om vad makarna palme hade för tänkta förehavanden under mordnatten. Jag tror på en mindre grupp inblandade. Tror inte på Engström.
Citera
2020-06-10, 12:02
Bannlyst
När öppnas arkiven då?
Citera
Medlem
JackSm1ths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Herregud! Killen ville bli viktig och få uppmärksamhet och ses som hjälte, därför var han i tv-soffor o liknande.

Det kan inte ses som bevisning!!!
EXAKT! Ingen redovisning av fakta. 100% teorier.

Han hade keps och halvlång rock, alltså var det han....
Citera
Medlem
Soterns avatar
Det här är en rättsskandal som det kommer diskuteras lika länge som mordet. En sak att de lägger ner underökningen för att de inte kommer längre, men att peka ut en avliden människa är ju för fan förtal av avliden. Och detta utan någon som helst bevis.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Aposteln
Det är ingen dom, det är åklagarens framställan för att, om SE levt, få honom häktad för vidare utredning.

Det är problemet i det här landet, statstjänstemän och media dömer folk i media, sen behövs inga rättegångar.
Skillnaden är bara en teknikalitet.
Citera
2020-06-10, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av javeliner
Jag köper inte utpekandet.

Tillfället gör tjuven brukar man säga. Men om alla uppgifter stämmer hävdas här att tillfället gör mördaren av en statsminister.

Det är högst osannolikt. Mannen stämplade ut och några minuter senare skall han mörda palme och sedan åka på skidsemester på söndagen.

Bristfällig utredning vet alla om. Men det här var faktiskt helt uppåt väggarna.

Att han ska på skidresa spelar väl ändå ingen roll. Han fick en unik chans nu att knäppa Palme som han tog på studs så att säga.

Men grymt besviken att man inte kunde koppla till vapen eller DNA.

Men att det "troligen" var SE som sköt känner jag mig ändå rätt bekväm med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in