2020-06-10, 11:51
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uteliggarn
Leif GW Persson säger att utpekandet av Engström på de grunder som Petersson lägger fram skulle kunna vara förtal av avliden.

Försvarsadvokat Johan Eriksson anser att man bör granska Palme-utredningen å Stig Engströms vägnar.

– Man skulle kunna tänka sig en ordning där man utser en försvarare för den utpekade personen. Att man därmed låter en advokat, eller åtminstone någon utanför staten, gå igenom allt material och sedan bemöta det som åklagaren lagt fram,

Tror Leif också är besviken. Trodde verkligen på något nytt och konkret.
Citera
Avslutad
Va, är inte tråden låst än? Fallet är ju så löst det kan bli nu.
Citera
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Jag tycker inte att Petersons teori innehåller mer substans än vilket inlägg som helst i det här forumet. Om han hade kunnat presentera någon form av stödbevisning som talar mot SE så hade jag som utlovat varit med på noterna, men nu presenterar han bara en skäligen misstänkt. Det var i alla fall starkt av KP att erkänna att det som han presenterar inte hade producerat en fällande dom.
Precis.

Vi är i precis samma läge som före pressträffen. ¨

Skäms faktiskt å KPs vägnar.
Citera
2020-06-10, 11:52
Medlem
George Wittigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Så kan det naturligtvis vara. Det är iallfall uppenbart att det här dravlet som lades fram idag inte bär sanningens prägel.

Ärligt talat tycker jag att lyckas sjabbla bort utredningen av mordet på landets statsminister för att en massa S-märkta politruker ifrån Rörelsen lägger sig i känns väldigt svenskt och sannolikt....
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Den där jävla Daniel Suhonen borde ställas inför riksrätt för att ha spridit lögner om vapnet!

Ställas inför rätta är väl kanske att ta i lite, men jag tycker nog att admin gärna får skicka en varning till honom enligt regel 0.09.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Sån jävla besvikelse. Bedrövligt arbete av ALLA inblandade i utredningen.

Det ENDA positiva var väl att Christer Petterson fick upprättelse. I kväll ska jag dricka Dräparn och glömma den här skiten.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Saker och ting behöver inte vara svårare än det är. Konspirationsteorier hit och dit är vad som har förstört denna utredning. 1+1=2 och det är precis vad som har sagts i dagens presskonferens.

Jo men det ursäktar inte att beskylla en död man för något så här hemskt. För att göra det måste man komma med bevis. Sådana som en skulle räcka till åtal. Här säger ju KP rakt ut att det han har inte skulle räcka till det men om han var vid liv och det var 1986 hade man kanske fått fram det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Du är lika solid som utredningen

Dvs helt idiotisk o lättköpt. Utredarna har rullat tummar i 3 år o du köper det..tjena

Precis. Synd att allmänheten tenderar att vara lättköpt. KP har med självförtroende stoltserat med att det ska finnas ny teknisk bevisning att presentera. Vad hände med det? Han entrar istället presskonferensen med en Powerpoint skapad av någon i mellanstadiet.

Jag tycker det luktar att de fått instruktioner att hålla käft om sanningen och har då brådskande snickrat ihop denna sketna presentation. Hoppas privatdetektiver fortsätter gräva i detta.
Citera
2020-06-10, 11:53
Medlem
Analysers avatar
De som är allra gladast idag är alla "Privatspanare" som nu kan fortsätta resten av livet med framföra sina teorier.
Citera
Medlem
DeValeras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av burzi
Ja, och jag menar faktiskt att Krister Peterson idag hällde alldeles för mycket bensin på Claes Hedbergs lilla brasa. Flera tvivelaktiga argument i Claes Hedbergs bok framstår idag som klockrena i jämförelse med Petersons argumentation.

Om syftet med Petersons presskonferens idag var att hjälpa svenska folket att lämna detta "trauma" bakom sig, så har nu effekten blivit den rakt motsatta. Mängden teorier kommer nu explodera och antalet privatspanare kommer att tusenfaldigas. Grattis Steffe!

Håller med. Syftet tycks vara att peka ut en person som aldrig går att bevisa var skyldig eller oskyldig. Tänker gå in i tråden om Hedbergs bok, du får gärna kommentera mig där.
Citera
Medlem
Amazing-Graces avatar
Miserabelt.

Ingenting riktigt presenterades idag. Vi kommer aldrig få veta, så är det ju.
Citera
Medlem
Fram med uppgifterna om knarkspanare, fritidsspanare, sbgrupper o h wt. Nu bums!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in