2020-06-10, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lugnare
Ger alla mina mynt på att Skandiamannen är den misstänkta gärningsmannen.

ja, han är utpekad misstänkt - ja.
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Apaetheidstaten var stöttad av mäktiga personer dlm fortfarande har makt i världen.

Så kan det naturligtvis vara. Det är iallfall uppenbart att det här dravlet som lades fram idag inte bär sanningens prägel.
Citera
Medlem
Uteliggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Vi på Flashback ska hjälpa anhöriga att stämma svenska staten för förtal av avliden.

Jag är med
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pessimistkonsult
KP erkänner alltså att han inte anser att underlaget hade lett till en fällande dom. Hur fan kan ha då peka ut SE som gm!?

Han orkade inte längre. Han vill göra något annat nu. Måla om huset, eller nåt.
Citera
Medlem
Bättre säga att skandiamannen kan vara skyldig likt många andra men eftersom bevis saknas så får han betraktas som oskyldig. Sen lägga ner utredningen ändå. Stör mig enormt på att man skändar en död mans rykte på detta sätt. Samt att politiker sen ska dra poänger på det utifrån en Absolut sanning de har skapat om att han är skyldig. Det är inte värdigt en demokrati att skapa syndabockar av döda män.

Ytterligare en spik i kistan på demokratin Sverige.
Citera
Medlem
Jaha. Får jag tillbaka de här två timmarna på något sätt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Det är en mindre fråga.
Ifrågasätt istället hur man kan peka ut utan någon som helst teknisk bevisning!
Peka ut någon man man ju, "om två personer går in i en gränd och en kommer ut levande" etc. Men här kan man ju inte presentera mycket mer än att han var i närområdet och har ljugit för polisen.
Citera
Medlem
ZadMan32s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Finns det en länk där man kan se GW:s uttalande?

https://www.svd.se/gw-en-kolossal-besvikelse

Kan vara detta uttalande?
Citera
2020-06-10, 11:26
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Folk springer inte dagligdags omkring med en tung puffra innanför rocken när de är ute på stan och så typ: "Oj, där är ju Olof Palme, fan nu ska jag skjuta honom där framme på hörnan". Det här var ett grundligt planerat mord utfört av personer med professionell vana vid tyngre eldvapen.
Exakt. Det måste finnas en härva kring det här. Om inte personer i polisen eller militären är insyltade har det troligtvis med USA att göra. Stig kan mycket väl ha avfyrat vapnet, men han gjorde det knappast spontant. Han visste nog att Palme skulle passera hans arbetsplats den aktuella kvällen.
Citera
Medlem
Scalpings avatar
Jag tror nog att det skulle kunna va Engström med tanke på hans korkade agerande efteråt, där han vill på nåt sätt, ren två sig själv och visa hur oskyldig han va, men ändå så viktig som vittne.
Lite psykbeteende att återvända till brottsplatsen för att få uppmärksamhet. Han verkar även ha blivit kränkt när polisen inte va intresserad av att prata med honom. Som att han inte fick bekräftelse på den roll som vittne han ville spela för att rentvå sig. Psykologiskt intressant beteende och verkar verkligen misstänkt. Han trodde att han va smart, men egentligen gör han sig själv en otjänst genom detta beteende att återvända till mordplatsen, men nu som "viktigt vittne".
Citera
Medlem
Meanwhile in South Africa: Ett gäng fd agenter i Sydafrika har fest ikväll!
Citera
Medlem
John.Walkers avatar
Svt: Ingen teknisk bevisning och inget motivbild presenteras
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in