2020-06-10, 11:48
Medlem
FarbrorAgges avatar
Mårten Palme uttalade sig nyss på SVT. Han tror att Skandiamannen var mördaren. Sensationell vändning av Mårten!
Citera
2020-06-10, 11:49
Medlem
SadEyess avatar
GW är duktigt påstruken i tv4 iaf..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Angav de någon nivå på misstankegrad på presskonferensen?
Det nämndes att det var på sannolika skäl, vilket är näst högst, men sen säger man kort därefter att misstankegraden är så hög att man kan använda tvångsmedel vilket isåfall är den näst lägsta.
Citera
Medlem
IMBILDENs avatar
En sak är i vart fall säker. Det här kommer kommer inte slå hål på spekulationer kring vem som mördade Palme.

Har nästan svårt att tro på att en person som Engström skulle ha gjort detta. Det polisen lagt fram kan jag inte tänka mig skulle lett till en fällande dom. Det är bara en teori som lagts fram. Det finns liksom inget konkret i bevisföringen. Faktiskt inga bevis alls som jag ser det. Förstår inte hur de kunnat trumma så hårt och ändå inte komma med någonting nytt.
Citera
2020-06-10, 11:50
Medlem
Soterns avatar
Den där jävla Daniel Suhonen borde ställas inför riksrätt för att ha spridit lögner om vapnet!
Citera
Medlem
Den fråga som gnager mest efter presskonferensen är förstås: Vad har de sysslat med under 34 års utredning? Varför tog inte åklagarna in de misstänkta gärningsmännen till ordentliga förhör? Har de bara suttit och gått igenom mer och mindre osannolika uppgifter som har strömmat in från allmänheten? Har de bara suttit och drömt ihop egna spår, som tex PKK?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calle555
Inte en aning, men man har ju topsat Skandiamannens släktingar, så något kanske man har.

Eller kanske inte förresten.

Hade man haft ett för utredningen relevant föremål med DNA på, så hade man nog som i Linköpingsfallet gått på släkforskningsdatabaser, med tanke på hur framgångsrikt det var där.

Knappast en möjlighet man kan ha missat ... väl?

Det är väldigt tydligt att man likt vissa privatteoretiker bara letat saker som kan ifrågasättas kring SE och inget funnit alls.

Så otroligt oproffsigt.
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Mårten Palme uttalade sig nyss på SVT. Han tror att Skandiamannen var mördaren. Sensationell vändning av Mårten!
Nej, han vände 2018 redan sade han själv i p1.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fineman
Snacka om antiklimax. Kunde inte ha varit en värre pressträff. Inget vapen, ingenting, och Scandiamannen. Värdelöst. Kicken för åklagaren?

Ja, helt värdelös pressträff. Jag förstår att man vill lägga ner utredningen för att det inte finns några utsikter att lösa falet. Men att peka ut en person utan några som helst bevis är ju förkastligt. Dom borde ha varit ärliga och sagt att polis och åklagare har misslyckats kapitalt med utredningen och att det därför inte går att peka ut någon mördare.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av painkiler
Vart var SE under tiden han återkom till Skandia huset då, om det nu inte va han som sprang där? Ok hur kunde han peka ut Jeppsson om det inte om det inte var han? Och vart tog då den riktiga gärningsmannen vägen?

Finns ju tusen olika tänkbara svar på dina frågor.

Man kan ju inte bestämma sig för ett skede sen skjuta ner motargumentationen med att det man själv spekulerar i är det enda tänkbara genom att åberopa det som fakta som man kan göra uteslutningar emot.
Citera
2020-06-10, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaRwIn2.0
Antiklimax deluxe, lägligt att MGM är död, ingen teknisk bevisning, inget DNA, inget vapen.....
Så vi vet egentligen inte mer idag än igår, förutom att dom själva (åklagare och polis) är övertygade.
Känner mig inte tillfredsställd.
Nä, vem kan göra det? Dock hade jag inga högre förväntningar på vad Petersson skulle lägga fram idag och blev därför inte särskilt förvånad över innehåller. Men visst var det ett antiklimax. Har Petersson uppburit någon ersättning för sitt utredningsarbete? Snacka om att kasta pengar i sjön i s f.
Citera
2020-06-10, 11:51
Medlem
En poäng till AnnaGreta som vågade säga rakt ut i radio att det var tomma ord som levererades idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in