2020-06-10, 10:52
Medlem
jag rycker Peterson borde dricka av sitt vatten snart
Citera
Medlem
Det ni hur han skakar och sväljer Peterson.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Ja, ingen reflektion kring orimligheten att en statsministermördare av någon som helst anledning skulle tillkännage sig för utredningen OCH riksmedia.

Just det, min första invändning mot hela det här spåret. Man antar alltså¨att en kille som först lyckats skjuta statsministern och sedan lyckats fly (detta innebär rejäl bondtur om han agerade ensam) skulle söka upp polisen flera gånger och hävda att han hade dykt upp på mordplatsen precis efter mordet och t o m interagerat med polisen och andra vittnen: "ska ni inte förhöra mig?". Inte en chans, amigos!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Förstår inte hatet mot presskonferensen.

Det här rör sig om en intelligent mördare som lyckats dupera ett gäng pajasar till utredare.

Påminner om pyromanen som står och bevittnar branden han startat själv.

Stöder normalt inte flashback-mobben, men detta är riktigt dåligt. Bevisar absolut ingenting, kommer öka spekulationerna istället för att minska. Förstår iofs att man lägger ner utredningen, då det nu i stort sett inte går att döma någon. Men då är det bättre att säga att man inte kommer vidare, istället för att säga att man har bevis mot någon. Detta hade aldrig räckt till åtal om Engström var i livet, i så fall hade det krävts både vapen och erkännande.
Citera
Medlem
gr6810s avatar
Om SE var gärningsmannen, borde inte de som var vittnen ha reagerat på hans utseende när han både är med i tidningar och TV dagarna efter?
Citera
2020-06-10, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Jag är en ganska sansad person som både litar på myndigheter och avhåller mig från diverse konspirationsteorier.

Men vad i helvete är det jag beskådar? Ett fullkomligt justitiemord på en avliden människa som inte har möjlighet att försvara sig. De har ju inte ett enda konkret bevis. Bara en massa svammel.

Idioti! Total jävla idioti!

Skulle beskriva mig själv på exakt samma sätt, och reagerar på exakt samma sätt. Vilken totalflopp.
Citera
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur visste han att Palme var där?

Hur går en Magnum ner i en liten bögslunga?
Varför kan man inte testa ett vapen efter 34 år? Förutsatt det inte använts.

Känns som detta är ett politiskt nedgräv av besvärande fakta.
Citera
Medlem
Harakiri Peterson.
Citera
2020-06-10, 10:54
Medlem
Hade Jeppson också keps? Hur kan Jeppson bara avförd? 😀
Citera
Avslutad
Vad blir KPs nästa jobb, talesperson för FHM borde vara passande.
Senast redigerad av pe11e 2020-06-10 kl. 10:55. Anledning: Rättning
Citera
Medlem
Sådärja. Nu etablerar KP att hans viktigaste vittne YN inte heller känt igen SE. Dåså.
Citera
Medlem
Sanctuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Just det, min första invändning mot hela det här spåret. Man antar alltså¨att en kille som först lyckats skjuta statsministern och sedan lyckats fly (detta innebär rejäl bondtur om han agerade ensam) skulle söka upp polisen flera gånger och hävda att han hade dykt upp på mordplatsen precis efter mordet och t o m interagerat med polisen och andra vittnen: "ska ni inte förhöra mig?". Inte en chans, amigos!

Men håll om att det är jävligt smart agerat om han är GM. Unikt iskall förvisso men ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in