2020-06-10, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavenorlasvegas
Ja, ingen reflektion kring orimligheten att en statsministermördare av någon som helst anledning skulle tillkännage sig för utredningen OCH riksmedia.
Att en mördare infogar sig själv i media/utredningar har ju hänt, men de har fortfarande inte presenterat någon information som stöder att Engström skulle vara den typen av person. Sådant borde rimligtvis framgått för hans vänner och anhöriga långt innan detta.
Citera
Medlem
FarbrorAgges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Hela den här utredningen är ett skämt. Varför misstänktes inte Stig Engström tidigare?

Svenska polisen på den tiden var ungefär som Åsa-Nisse. Helt tafatta och inkompetenta. Idag är de endast marginellt bättre.
Citera
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Att mördaren var Stig Engström utesluter väl inte att han fick hjälp/tvingades till att utföra mordet? Som åklagaren öppnade idag med. "Det går inte att utesluta en konspiration."

Som tidigare sagt, vittnet "Chevamannen" som satt i bil brevid mordplatsen utesluter dock Engström som mördare. Att det inte går att utesluta en konspiration beror på att det var en konspiration. Redogörelsen vi nu får höra är dikt och förbannad lögn.

SwebbTV intervjuar "Chevamannen"
https://www.youtube.com/watch?v=5NEmqBBF1D0

Stig Engström sågs inte på mordplatsen. Han sågs inte på David Bagares gata av vittnen där heller, heter det nu.
Senast redigerad av Nostradumbass 2020-06-10 kl. 10:53.
Citera
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Som total "lekman" i ärendet (jag har läst extremt lite om Palmemordet och var inte född när det skedde) tycker jag att alla indicier som läggs fram är svaga i sig själva men tillsammans pekar rätt så starkt mot S.E. Men jag förstår av övrigas kommentarer att många inte alls håller med om det. Men då är frågan om dessa "mer inlästa" kanske i viss mån går på önsketänkande på grund av att t.ex. en poliskonspiration skulle vara mycket mer intressant.

Minst lika mycket pekar mot CA, eller mer eftersom gärningsmannaprofilen stämmer på pricken på CA.
Citera
Medlem
SadEyess avatar
Jag är en ganska sansad person som både litar på myndigheter och avhåller mig från diverse konspirationsteorier.

Men vad i helvete är det jag beskådar? Ett fullkomligt justitiemord på en avliden människa som inte har möjlighet att försvara sig. De har ju inte ett enda konkret bevis. Bara en massa svammel.

Idioti! Total jävla idioti!
Citera
Medlem
Svenskt rättsväsende. Vänta till alla inblandade är döda, sedan kommer vi med anklagelserna. Pinsamt.
Citera
2020-06-10, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamestoney
Ja, det är helknäppt 🤣

Sverigebilden, Steffe, Sverigebilden! Hur ska vi kunna återupprätta omvärldens bild av Sverige efter det här, Stefan? Ditt älskade lilla skötebarn "Sverigebilden"! Stefan!!! Du måste göra nånting, Stefan! Vi vill ha vårt Sverige tillbaka!!!! Steeefan!!!! 😭
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunAnal
Palme bestämde att Sverige skulle bli mångkulturellt efter detta kom våldtäkter rån misshandel mord som fortfarande pågår och plågar den svenska befolkningen om engström gjort detta så är han en hjälte vart är graven skall dit med en blomma.

Mycket bra fråga, någon som har koll på om/vart han har en grav?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Snart kommer avslutaningsfrasen.

” Vid en samlad bedömning har jag alltså tillsammans med spaningsgruppen kommit fram till att Engström skjut Olof Palme.

Med anledning av att Engström är avliden så kan ingen rättegång hållas.

”Förundersökningen är härmed avslutad.

Kopior av förundersökningen kan hämtas upp på DHL:s huvudterminal och utger i volym cirka 12 kubikmeter. Enligt förordningen om kopieavgift kostar de första 10 sidorna 5 kr styck och de därpå följande sidorna 2 kr st.

Summa avgift för den som önskar kopia är 622 588 kr. Det går bra att betala kopieavgiften direkt DHL:s huvudterminal.

Jag hoppas med detta att ni som nu tagit del av denna presentation nu delar min uppfattning om att Engström är mördaren och mordet är färdigutrett.

Någon som har frågor?”
Och de granskande journalisterna som ju granskar Tegnell dagligen svarar i kör. Nej vi har Inga fragor
Citera
Medlem
ariberts avatar
MSM var informerade i förväg om detta beslut därför började man föra fram Stig Engström för några dagar sedan som en lämplig kandidat.
Citera
Medlem
lemonzhellos avatar
Snuten sitter och ritar krumelurer - det syns tydligt - på sitt lilla block när åklagaren pratar. När han inte ser ut att vara på väg att somna.

Går det att se tröttare ut än dessa två herrar?

Och föredragningen - som gjord av en fjärdeklassare.

Vilket grymt antiklimax.

Så härligt svenskt på något sätt.
Citera
Medlem
Var fan är bevisen? Var är motivet och hur visste Skandiamannen att Palme skulle gå förbi där utan livvakt just då?
Menar man att Skandiamannen bara råkade ha en skarpladdad revolver på sig och bara råkade se Palme och på några sekunder bestämde sig för att försöka begå ett dubbelmord.
OK om han hade haft ett digert register av våldsbrott och dålig impulskontrol, men var så fallet?

Självklart är det nödvändigt att vänta tills den misstänkte (och Lisbeth Palme) är död eftersom åklagaren inte vill bli gjord till åtlöje under rättegången.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in