2020-06-10, 10:48
Medlem
Hela den här utredningen är ett skämt. Varför misstänktes inte Stig Engström tidigare?
Citera
Medlem
Snart kommer avslutaningsfrasen.

” Vid en samlad bedömning har jag alltså tillsammans med spaningsgruppen kommit fram till att Engström skjut Olof Palme.

Med anledning av att Engström är avliden så kan ingen rättegång hållas.

”Förundersökningen är härmed avslutad.

Kopior av förundersökningen kan hämtas upp på DHL:s huvudterminal och utger i volym cirka 12 kubikmeter. Enligt förordningen om kopieavgift kostar de första 10 sidorna 5 kr styck och de därpå följande sidorna 2 kr st.

Summa avgift för den som önskar kopia är 622 588 kr. Det går bra att betala kopieavgiften direkt DHL:s huvudterminal.

Jag hoppas med detta att ni som nu tagit del av denna presentation nu delar min uppfattning om att Engström är mördaren och mordet är färdigutrett.

Någon som har frågor?”
Citera
Medlem
Vem är cynisk?vem vill framhäva sig själv?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Hur visste han att Palme var där?

Slumpen, Stickan gick alltid omkring beväpnad med en 357 magnum med Metal Piercing ammunition.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NereMedOla
Men om de vill dupera mig kan de väl för helvete visa mig repekten att faktiskt fabricera lite bevis. Det här hade aldrig fått hända i Italien.

Ja, att visa upp en sönderrostad revolver och säga att den hittats nedgrävd i anslutning till fjällstugan SE hyrde veckan efter mordet hade känts trovärdigare.
Citera
2020-06-10, 10:49
Medlem
BlondinBalles avatar
Moderatorer
Låt Palmetråden vara låst minst en timma efter presskonferensen är slut så man kan smälta det här spektaklet och inläggen blir mer av värde än spontana känsloyttringar.
Citera
Medlem
Citat:
Efter filmen lämnade biobesökarna Grand. Men väl ute på Sveavägen såg den då 21-åriga Robert Gustafsson en specifik bil som fångade hans uppmärksamhet.

– Sådana rutor får man inte ha om man inte är snut så då tänkte jag 'jaha, han har övervakning'. Det var även walkie-talkies överallt. Jag hörde hur det pep och att folk pratade med varandra genom dessa. Jag tänkte ”jäklar vilket pådrag han har”, säger Robert Gustafsson i podden.

Men efter mordet fick komikern veta att statsministern inte hade någon övervakning alls den kvällen, och anade då att något inte stämde.

Citat:
Sagt och gjort. Men förhöret gick inte som Robert Gustafsson tänkt sig.

– Utfrågningen via telefon var med en väldig negation efter varje mening: ”annars såg du inget märkvärdigt då? ”Men sen var de inget annat som var konstigt?”. Allt var negation och ”jag vill inte höra”. Jag berättade om bilen och walkie-talkie-männen men sen när jag tog ut förhöret som nu är en offentlig handling så är det inte med där, det är inte ens nedskrivet, säger han i podcasten.

https://www.expressen.se/noje/robert-gustafsson-egna-ord-om-palmemordet-bestallningsjobb/
Citera
Medlem
Uteliggarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
"Han närmast hånar polisen" där kom argumentationen mot Engström

Och här kom hämnden... Nersolkad för evigt

Hela världen rövknullad av svenska myndigheter
Senast redigerad av Uteliggarn 2020-06-10 kl. 10:52.
Citera
Moderator
HelgeBuks avatar
Som total "lekman" i ärendet (jag har läst extremt lite om Palmemordet och var inte född när det skedde) tycker jag att alla indicier som läggs fram är svaga i sig själva men tillsammans pekar rätt så starkt mot S.E. Men jag förstår av övrigas kommentarer att många inte alls håller med om det. Men då är frågan om dessa "mer inlästa" kanske i viss mån går på önsketänkande på grund av att t.ex. en poliskonspiration skulle vara mycket mer intressant.
Citera
Medlem
Noterar också att Melander i inledningen ser ett behov av att särskilt markera att Sydafrika är intressant, enligt hans mening. Även i övrigt ser deras relation något kylig ut. Oenighet?
Citera
2020-06-10, 10:50
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Jan Bondeson intervjuad i Guardian trodde på a damp squib istället för lösning. Det kan man verkligen säga.
Senast redigerad av HusvagnSvensson 2020-06-10 kl. 10:53.
Citera
2020-06-10, 10:50
Medlem
123....s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertus
Hur kan man sänka sig så totalt?

Inget nytt av fakta bara en ny uppställningen av vittnesmål.

Mer seriöst att gå ut direkt att det här fixar vi inte och nu lägger vi inga mer pengar.

Exakt! Det här farsen vara bara för mycket även om man blivit luttrad vid det här laget!
Försökt det vinnas politiska poäng just nu av nån anledning när upplösningen av två uppmärksammade mordtillfällen planeras dagarna efter varandra varav det ena bara innehöll dravel?

Stig Engströms efterlevande skulle stämma staten för ärekränkning, det här är så lågt att det är helt otroligt! ….
Senast redigerad av 123.... 2020-06-10 kl. 10:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in