2020-06-10, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Jag har trott på det jordgubben skrivit.

Dock kan jag inte påstå att Daniel är en Svensson, som jordgubben beskrivit honom som.

Nej inte jag heller och det är nog häri medberoendet och skevheten kommer in i att inte anmäla.
Citera
2020-06-10, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1335991
Mor/far föräldrar lever ännu,
(alltså mormor/farmor)
dock INTE GM´s föräldrar.

Tack för du hittade det. Stakars dom att behöva
läsa vad barnbarnet gjort så på åldernshöst hoppas dom har stöd omkring sig.
Citera
2020-06-10, 08:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Jag står långt ifrån min. Och skulle aldrig gola ner någon av dom ändå.

Så jävla svenskt att säga att man skulle gola ner sin familj, tro fan att man inte gör det! Om jag visste att min bror hade mördat/våldtagit 50 kvinnor så skulle jag ändå skydda honom, det är min bror. Att Daniels familj vetat om detta och hållit käften finns jag inte alls konstigt.
Citera
Medlem
Jack.Elams avatar
Häktningsframställan, https://docdro.id/CUDLwDZ
Citat:
Häktningsframställan, sannolika skäl
Mord i två fall i Linköping 04-10-19
Ext ärendenr: 0500-K39890-04
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TriHox
Men hur vet hon då?
Låter som bs.

Det finns fler inlägg om jordgubben än GM i den här tråden.

Ja ofattbart, det krävdes inte en speciellt avancerad grävning för att se att det inte stämmer. Men folk vill ju hellre fantisera än att försöka att ta reda på hur det verkligen ligger till, så det lär fortsätta att tjatas.
Citera
2020-06-10, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Det är väl en fantombild? Lite udda att Aftonbladet publicerar namn och bild på GM, även om han erkänt, det brukar väl annars ske efter fällande dom.
Är väl sammantaget att polisen säger att DNA:t matchar till 100 %, att blodspåren är av sådant lag att det är väldigt sannolikt mördarens, att han erkände direkt samt att brotten är ett av de största pådragen i Sveriges historia (vilket kanske inte borde spela roll men tror att det gör det i detta fall).
Citera
2020-06-10, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clandeztino
Om man ska få ihop att Jordgubbsflickan skrev om DN så får man skarva så mycket att knappt någonting återstår?

1. Hon skrev att "GM är äldre än vad de tipsat om". Det är fel.
2. Hon skrev att hade bra betyg och många vänner. Det verkar också vara fel.
3. Hon skrev att GM bodde i Linköping vid mordet. Det är fel.

1. Nej, läs mitt inlägg som förklarar den missuppfattningen!
(FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna

2. – Han hade vänner som barn men under åren blev han mer och mer ensam.
Han hade godkänt eller välgodkänt i de flesta ämnen.
(och var ostraffad)

3. Sturefors hör till Linköping kommun (en golfbana mellan Sturefors och Linköping)
Citera
2020-06-10, 08:54
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Hon kanske tyckte om elefanter
kanske hade haft sitt livs upplevelse när hon red på en elefant
så har jag för mig att elefant står för en massa egenskaper

Reagerade också frågande på att det fanns en elefant i dödsannonsen
Långsökt kanske.

Mamman dog i cancer.

Citat:
Elefanter är nästan immuna mot cancer
https://www.sydsvenskan.se/2018-08-14/darfor-far-inte-elefanter-cancer

Artiklarna om detta publicerades strax före mammans bortgång.
Citera
2020-06-10, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nidingr
Att familjen inte golar ner varandra är väl inte så konstigt? OM dom nu visste eller anade något. Skulle du ange dina nära och kära?
Tror det är ett misstag att tro resten av familjen förstått och/eller skyddar Daniel. Dysfunktionell fam med stora anknytningsproblem vilket följaktligen inneburit han levt alldeles ensam i sin egen ångestbubbla. Sannolikt en obeskrivlig lättnad av att blivit gripen givet den dominerande tyngd han burit på. Vilket det snabba erkännandet indikerar.

Associerar honom starkt med den 21 åriga Trollhättankillen Anton Lundin-Petterson.
https://www.expressen.se/gt/vi-trodde-han-klatt-ut-sig-infor-halloween/
Senast redigerad av Simpliticas 2020-06-10 kl. 08:58.
Citera
2020-06-10, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xuno
1. Nej, läs mitt inlägg som förklarar den missuppfattningen!
(FB) Det ouppklarade dubbelmordet i Linköping 2004, kvinna och 8-åring knivhuggna

2. – Han hade vänner som barn men under åren blev han mer och mer ensam.
Han hade godkänt eller välgodkänt i de flesta ämnen.
(och var ostraffad)

3. Sturefors hör till Linköping kommun (en golfbana mellan Sturefors och Linköping)

Läste något inlägg om att GM var 30+ vid dådet. Det är ju fel. Alla människor kan hitta rätt med att slänga ur sig lite kriminologi-fakta.
Citera
2020-06-10, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Ja har erkänt punkt slut.

Sluta med- Hur han var som person, var han bodde och vilket toalettpapper han använde.

Lås dörren och kasta nyckel i stället

Vill du inte veta varför han gjorde det? Om han fick hjälp att undanröja bevis, om andra visste vad han hade gjort osv?
Citera
2020-06-10, 08:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Burkgurka
Är väl inte alla familjer där man umgås nära med varandra bara för att man står skrivna på samma adress. Tvärtom är det väl fullständigt normalt i svenska familjer att hemmaboende söner över 20 år lever lite sina egna liv, lagar egen mat, har sina egna tider etc. Man säger "hej" till varandra, men sitter liksom inte framför TV:n tillsammans varje kväll. Sedan vet vi ju inte om eller hur ofta GM sov hos sina morföräldrar intill brottsplatsen eller om dessa ens var hemma hela den veckan. De kan ju faktiskt ha varit på semester eller vad som helst och han bodde tillfälligt själv i deras lägenhet/hus. Finns massor med varianter på varför ingen i hans närhet reagerat. dvs pga att han inte hade någon i sin vardagliga närhet.
Jag kommer ihåg att vid tiden för mordet var jag i Sverige och bodde hos en nära släkting i Linkan. Jag nämnde mordet och tyckte det var underligt att ingen visste något. - om jag vore mördaren skulle du inte märka något ovanligt och fråga mej idag, sa jag då jag varit ute och promenerat på morgonen i trakterna. -Nej varför det, kom svaret och en uppsyn som sa sköt du ditt så sköter jag mitt. Svensken i ett nötskal.

När vittnesmålen kom in var det ett signalement som överensstämde med andras. - han ser ut som en data nörd. Men polisen fortsatte att tro det var en galning medan jag kopplade ihop data nörden med farsans skumma databutik och vet att du hämnas bäst med att hota sonen när farsan är stark. Jag ringde till polisen men det ramlade nog mellan stolarna. Vi får se hur länken ser ut, hoppas jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in