2020-06-10, 06:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Hörrudu! Häcken kommer vinna serien i år utan nån egentlig konkurrens (iaf om man ska tro trazke).

Var gömmer sig trazke förresten? Har nog redan insett att det är kört så han håller sig borta.

Synd med Otieno, det jag såg på försäsongen lovade gott. Hur har han albanen varit förresten?

Citat:
Ursprungligen postat av girigfan
Varje lag med konstgräs på hemmaplan har färre matcher på natur memade jag. Alltså du spelar då minst hälften av dina matcher på plast istället för gräs.

Då är jag helt med! Tack för förtydligandet. Helt klart bra poäng. Tror de bredaste trupperna kommer nog gå bäst i slutändan. Vi får se hur det blir med skadorna nu i början.
Citera
2020-06-10, 07:30
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Hörrudu! Häcken kommer vinna serien i år utan nån egentlig konkurrens (iaf om man ska tro trazke).

Känns smått overkligt att vi drar igång nu på söndag, helt underbar känsla och fan vet var man har alla lag egentligen? Hur ser skadeläget ut i ÖSK? För vår del saknas Tom Strannegård, Bahoui & Eric Otieno om jag inte missat nån.

Hur var det nu? Om Häcken inte tar sm-guld skulle vår käre trazke tapetsera om (???) sovrummet med fototapet med Wahlströms nakna lekamen på?

Ja, det är en udda feeling att det börjar nu igen, inte samma känsla som vanligt dock men ändå. Jävlar vad jag saknar att bestämma resor etc under säsongen dock men jag lär ju få mina grannar att inse att serien börjat iaf...
En god start känns som alltid viktig, kan vi bara besegra Ellos hemma (där vi inte torskat mot plastens förkämpar sedan 2003) så har vi ju sedan Varberg och Mjällby efter det vilket vi bör ta.

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Då är jag helt med! Tack för förtydligandet. Helt klart bra poäng. Tror de bredaste trupperna kommer nog gå bäst i slutändan. Vi får se hur det blir med skadorna nu i början.

Det kan antagligen spela mer roll än annars hur mycket man tvingas byta mellan en fotbollsplan och matcher på arenor utan det, vi har ju tre riktiga matcher innan vi har Sirius borta, aik hemma och sedan Peking borta och förutom att vi då spelat fler matcher lär dom tre sista där slita mer med byten mellan plan och icke-plan.
Citera
2020-06-10, 07:36
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Var gömmer sig trazke förresten? Har nog redan insett att det är kört så han håller sig borta.

Synd med Otieno, det jag såg på försäsongen lovade gott. Hur har han albanen varit förresten?.
Kort sagt har Asani varit godkänd. Relativt snabb och bra man mot man men brände något mycket nu i cupen, dock gjorde han mål nu senast mot Kalmar och fick förlängt låneavtal så vi får nog se mer av honom inom kort.
Citera
2020-06-10, 07:42
Medlem
groovesnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Det skall bli intressant att se hur en del av Rövens yngre spelare utvecklas, Wålemark tror jag t ex kan vara en aspirant till årets nykomling om han får tillräckligt mycket speltid, lite surt att han valde Häcken. Han konkurrerar väl främst med Yasin och Lundberg. Nu har jag ingen superkoll på hur Häcken ställde upp i Cupen och under försäsongen dock, men tänker mig typ...

Söderlund/Nilsson
Touminen/Yousseff/Bengtsson - Irandust - Yasin/Lundberg/Wålemark

Alm är väl inte någon som fegar ur när det gäller att spela yngre spelare heller, det kom ju fram ett par duktiga spelare när han var i Gnaget... framförallt Isak såklart.

Sedan finns ju Imam Jagne också, det kan ju också bli intressant att följa.

Intressant startelva.

Menar du att landslagsanfallaren Söderlund skall spela back?

Jag tippar nog

Ekpolo/Toivio/Lindgren/Adam A
Friberg/Touminen/Berggren
Irandust/Söderlund/Yasin
Citera
2020-06-10, 08:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det kan antagligen spela mer roll än annars hur mycket man tvingas byta mellan en fotbollsplan och matcher på arenor utan det, vi har ju tre riktiga matcher innan vi har Sirius borta, aik hemma och sedan Peking borta och förutom att vi då spelat fler matcher lär dom tre sista där slita mer med byten mellan plan och icke-plan.

Vi går gräs, plast, gräs, gräs, gräs, plast. Vår trupp är så pass stor så att vi kan egentligen ha en gräselva och en plastelva som roterar vid behov, naturligtvis kommer det inte ske men det kommer slita på nu i början då spelschemat är som intensivast.

Citat:
Kort sagt har Asani varit godkänd. Relativt snabb och bra man mot man men brände något mycket nu i cupen, dock gjorde han mål nu senast mot Kalmar och fick förlängt låneavtal så vi får nog se mer av honom inom kort.

Intressant, vi får se om han håller.

Du måste nog vara ganska nervös, det kan bli en jobbig start för er i år. Omgången 2-5 ser ganska brutalt ut.
Citera
2020-06-10, 08:50
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Synd med Otieno, det jag såg på försäsongen lovade gott. Hur har han albanen varit förresten?

Trazke har drabbats av Ohörsamhet och får en månads "sjukskrivning" fram till julis början.

Jag önskar honom god bättring!
Citera
2020-06-10, 08:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Trazke har drabbats av Ohörsamhet och får en månads "sjukskrivning" fram till julis början.

Se på fan. Missat det helt.

Synd att han missar upptakten.
Citera
2020-06-10, 09:24
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Danielsson är ju i Sverige och får inte resa till Kina, rykten gör gällande att han kommer kunna lånas ut på något vis till DIF och då har vi helt plötsligt Sveriges bästa mittbackar igen. Mrabti vill hem då han inte verkar få spela särskilt mkt i Birmingham (vad jag hört ska sägas, ingen aning). Har Kujovic försäsongstränat så tror jag mer på honom än att vi tappat Buya. Vi skulle må bra av en till neger i laget, en snabb jävel som löper när Kujovic styr vidare bollar, samt för att vi ska kunna hålla BLM demos inne på arenan.

Mrbati har kontrakt till 30/6-20 + 1 års option. Stat 19/20: 15 ligamatcher och 2 FA-cup matcher.
Citera
2020-06-10, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Intressant startelva.

Menar du att landslagsanfallaren Söderlund skall spela back?

Jag tippar nog

Ekpolo/Toivio/Lindgren/Adam A
Friberg/Touminen/Berggren
Irandust/Söderlund/Yasin

hehe... menade mer på de offensiva positionerna, där har ju Häcken väldigt bra bredd, även om det kanske skulle behövas lite mer spets. De andra är ju ganska givna, om nu inte någon steppar upp, men Berggren borde väl starta istället för Faltsetas, Maric vet jag inte hur han är, och så är det väl ett par ynglingar, typ Jagne och Yokup(?)?

Det finns många starka mittfält i årets AS känns det som även om det beror lite på hur spelarmaterialet disponeras och presterar, spelar MFF med AC bredvid Bachirou? Hur kommer Ofori vara? Ofori kan ju vara riktigt bra, och en grym Ofori + Seb Larsson är ju klass.

Det kan bli en del sköna bataljer.
Citera
2020-06-10, 11:16
Medlem
Joelfrogs avatar
Vår startelva blir nog såhär:

MV: Pettersson

Pettersson är given och lär ju stå alla matcher.

VB: Telo/Binaku
MB: Dagerstål/Lauritsen
HB: Gerson

Binaku och Telo känns svårt att sia om, tror Castegren kommer att få spela lite mer och rotera med Lauritsen och Dagerstål, Gerson lär få spela de flesta matcherna om inte Alvarez har blivit mycket bättre, bakom de 3 mittbackarna är de tunnt men Gerson skulle kunna vikariera som mb.

CM: Fransson, Thern, Smith

Jag tror det blir dessa 3 som startar men Blomqvist skulle kunna peta Smith, kanske Thern?, sen har vi fler talanger som lär få mycket speltid så som Kusu, Johannesson, Abdulrazak, Johannesson sägs kanske få spela vänsterback med.

Yttrar: Haksa, Levi

Haksa och Levi är givna, men Haksa kan ju lämna efter några matcher, då tror jag Sema kommer starta en del sedan har vi även Khazeni och Almqvist där bakom, tunnt om Haksa lämnar.

Striker: Nyman

Nyman lär starta när han är pigg och frisk, men Björk har gjort det väldigt bra på försäsongen och kan absolut få spela en del och hoppa in i de flesta matcherna, Björk skulle nog inte göra bort sig om han får starta mot de lite sämre lagen, några av yttrarna skulle nog kunna spela här med.
Citera
2020-06-10, 16:20
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Nu meddelar de styrande politikerna att stödet troligen kommer. Så här ser förslaget ut: HIF får en hyresrabatt värd 6,4 miljoner kronor. Klubben befrias från den delen av hyran för Olympia som gäller fotbollen. Däremot måste klubben betala 1,6 miljoner kronor för kontorsutrymmena i arenan och för driftskostnader. Men den delen måste inte betalas förrän i slutet av året

– Extraordinära händelser kräver extraordinära insatser av kommunen. Men om HIF åter får spela för publik så får de betala 45 000 kronor i hyra per match, säger kommunalrådet Maria Winberg Nordström (L).

Det är ju en bit kvar till 17 mille men det är bara 12 mill kvar.
Citera
2020-06-10, 17:36
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Du måste nog vara ganska nervös, det kan bli en jobbig start för er i år. Omgången 2-5 ser ganska brutalt ut.
O ja. Förlorar vi mot ÖSK i premiären väntar ångestmatcher i form av Norrköping hemma, Hammarby borta och Malmö hemma. Inte så himla otänkbart att vi inte tagit en enda trepoängare där å då men nu såhär kort inpå är man mest optimistisk

På matchdagen lär det ändras rätt fort.
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29

#Freetrazke.

Vilken timing att va avstängd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in