2020-06-09, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av online_always
nja, det finns alltid en förklaring.
Och den förklaringen ligger inte alltid hos föräldrarna/uppväxten... Snacka om att slå in öppna dörrar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MmeDupin
Många i tråden har skrivit precis tvärt om!

Inte många som sett han på mer än någon halvsuddig bild. Ansiktet är alldeles för runt, käkbenen ej synliga. Ögonen kanske det går att se lite, men nja.
Citera
Medlem
Vegakaptens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mammam83
Jag gick i Daniels klass. Är i chock!
Det förstår jag! Jag hade en tjejkompis som mördade sin lilla dotter....tog många år innan jag kom över det!
Citera
2020-06-09, 23:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bettan12345
Hur är han som person? Hur var hans uppväxt? Och varför tror du att han direkt erkände allt?

https://www.expressen.se/nyheter/daniel-nyqvists-forvandling-innan-dadet-sorgligt/
Citera
Bannlyst
Hans granne berättar om hur dom kallpratat i porten dom både dörr mot dörr grannen ville bjuda hem honom på öl skrämmande.. bra att han inte gjorde det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vegakapten
Blir inte riktigt klok på det här fallet...är det verkligen möjligt att utträtta ett sånt vilt och aggresivt våld, som dödar två människor och sedan fullständigt gå under radarn i 16 år?! Utan att bete sej så udda eller aggresivt så man inte blir iaktagen och ifrågasatt? Hallå, Linköping är ju inte SÅ JÄVLA STORT!!! Någon måste väl ändå kännt nåra vibbar? Eller?! VEM mer visste om det här? NÅGON måste ha vetat?!

Fast tänk på hur många liknande skumma/tillbakadragna personer du ser i din närhet. Jag har en granne som är dryga 40 år, bor själv i en etta på 25 kvadrat, hälsar aldrig, söker aldrig ögonkontakt, gör inget väsen av sig någonsin - ska jag rapportera honom som potentiell mördare för något kallt fall? Knappast.
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Instämmer!
Någon har säkert vetat om det
tror jag.

massor med personer har vetat/anat givetvis och det är sjukt ryggradslöst att inte kunna maila eller ringa och bara sitta på sitt feta arsel och tro att "det löser sig nog ändå", eller att inte kunna tänka att "det kan ju faktiskt vara så att...".

Det är väl det korkade landet som visar sin vackra sida här igen. Undrar om inte det här jordgubbskontot också kommer att granskas av polis så vi även får någon dömd villkorligt för skyddande av brottsling i 16 år. Konstigt vore väl annat?
Citera
2020-06-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rastade

Samt en fråga till mer kunniga folk:
Är det någon som vet ungefär hur lång tid det brukar ta innan åtal väcks?

Med tanke på att förundersökningen redan varit inledd en längre tid och att han erkänt nu direkt så borde ju det gå relativ snabbt utan några konstigheter?

Nja, kommer nog ta ett tag ändå. GM har väl inte figurerat alltför länge i utredningen utan dök upp relativt nyligen efter att dna-släktforskningen lett fram till honom. Förundersökningen kommer fortsätta med närmare kartläggning av honom, hans liv innan och efter dådet, hans bekantskapskrets, förhör med en hel radda personer, husrannsakningar etc. etc.
Citera
2020-06-09, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mammam83
Jag gick i Daniels klass. Är i chock!
Välkommen till flashback. Vilken årskurs gick ni? Hur va han? Skulle du kunna tänka dig att han va mördaren även i din vildaste fantasi?
Citera
2020-06-09, 23:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skrufwin
Fast tänk på hur många liknande skumma/tillbakadragna personer du ser i din närhet. Jag har en granne som är dryga 40 år, bor själv i en etta på 25 kvadrat, hälsar aldrig, söker aldrig ögonkontakt, gör inget väsen av sig någonsin - ska jag rapportera honom som potentiell mördare för något kallt fall? Knappast.

Haha nej men fan man blir orolig tänk att ha en granne till dubbelmördare fyfan och usch
Citera
Medlem
online_alwayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nihly
Och den förklaringen ligger inte alltid hos föräldrarna/uppväxten... Snacka om att slå in öppna dörrar.

Väldigt ofta. För ofta. Speciellt när GM är så ung så är det klart att barndomen och uppväxten har präglat honom. Slagen av pappa, pillad på av farbror brukar ju vara mer regel än undantag med uppfuckade personer. Sen kan du lägga på lite psykiska sjukdomar eller personlighetsstörningar på det.

Kanske fler som är tappade på pallet som barn?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vegakapten
Det förstår jag! Jag hade en tjejkompis som mördade sin lilla dotter....tog många år innan jag kom över det!

Har du haft någon kontakt med honom på senare år?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in