2020-06-10, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Tycker det e konstigt att Jenny Kuttim i SvT just nu bara pratar om Skandiamannen. Känner dom inte till några andra spår.

Vad händer med henne sen? Babblar dom om detta nu genast på morgonen? Puh.
Citera
2020-06-10, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Vad talar för Skandiamannen? Motiv? Hur fick han tag i vapnet? Var inte han vittne från början?
För egen del tycker jag inte att något talar för Skandiamannen. Förstår inte varför Filter e så tvärsäkra.
Citera
2020-06-10, 07:05
Medlem
MrSokratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Christer Andersson. Den troligaste kandidaten om GM var ensam.
Tack, märks att det var längesen som jag tappade intresset.
Citera
2020-06-10, 07:06
Medlem
Citat:
Bara för det behöver hon inte vara inkompetent. Det blir märkligt att hon inte säjer något om andra misstänkta. Hon framstår som dåligt påläst.
Vad säger det då om SE spåret?
Citera
2020-06-10, 07:06
Medlem
Crime-boy2s avatar
Citat:
För egen del tycker jag inte att något talar för Skandiamannen. Förstår inte varför Filter e så tvärsäkra.

Såg nu att han anmälde sig själv som vittne nästa dag. Om han var mördaren var väl detta ganska osmart? Att sätta fokus på sig själv?
Citera
2020-06-10, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crime-boy2
Såg nu att han anmälde sig själv som vittne nästa dag. Om han var mördaren var väl detta ganska osmart? Att sätta fokus på sig själv?
Ja. Han känns som helt otänkbar.
Citera
2020-06-10, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amadeuss
Christer Andersson. Den troligaste kandidaten om GM var ensam.

Om man har hittat CAs vapen, och det vapnet kan bevisas vara mordvapnet, då tror jag att det kommer att vara en lösning som många kommer att acceptera.
Citera
2020-06-10, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Expressen går nu ut hårt med storyn om att SE:s familj och vänner säger att det är helt uteslutet att han kan ha mördat Palme. Idén beskrivs som befängd.

Samma tidning som länge hårt pressat fram SE som gärningsman.

Spännande.

Kovändning fem i tolv?

Med ett vapen i handen blev SE nog mycket modigare, tog han en grogg samtidigt så slogs eftertänksamheten bort.
Citera
2020-06-10, 07:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Folkfiende
Om man har hittat CAs vapen, och det vapnet kan bevisas vara mordvapnet, då tror jag att det kommer att vara en lösning som många kommer att acceptera.

Även om det bara är mordvapnet och ingen annan bevisning annat än att han hatade Palme?
Citera
2020-06-10, 07:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xlxerox
Med ett vapen i handen blev SE nog mycket modigare, tog han en grogg samtidigt så slogs eftertänksamheten bort.

Med tanke på hans alkoholvanor borde han varit en ganska notorisk våldsverkare enligt den logiken?
Citera
2020-06-10, 07:23
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Bara tre timmar kvar nu. Jag tror fortfarande på CP. Det har jag gjort ända sedan domen föll i tingsrätten. Men efter att han friades kändes det som om mordet aldrig skulle bli uppklarat. Under 90-talet matades man med artiklar i Expressen och Aftonbladet om mordvapen hit och testamenten dit men inget spår ledde någon vart. Palmemordet måste va varit kvällstidningarna mest lönsamma kassako någonsin så många löpsedlar som handlade om det.

Som sagt, jag tror på CP. Inte bara pga LP:s utpekade utan jag tror också att polisen fick information från kriminella. Informationen kunde de inte använda i rättegången mot honom för då hade en korruptionsskandal uppdagats. Sedan tror jag det gladde många poliser att Palmes presumtiva mördare frikändes.

Ska bli intressant att se vem de presenterar. Att de skulle lösa Palmemordet det trodde jag aldrig att jag skulle få uppleva. Det är stort.
Men är han aktuell, då han redan friats för mordet? Går väl inte åtala honom då? DÖD SOM LEVANDE?
Citera
2020-06-10, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Payback66
Även om det bara är mordvapnet och ingen annan bevisning annat än att han hatade Palme?

Om man har hittat hans vapen, och det vapnet kan konstateras vara mordvapnet så kommer den lösningen att accepteras. Det är jag övertygad om.

Men om man i stället skulle peka ut någon som VG, och koppla ett vapen till honom, så skulle det däremot vara lättare för många att misstänkliggöra detta utpekande och säga att VG är en "patsy".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in