2020-06-10, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Vållande hade bara varit så skrattretande och löjligt. Har han tillfogat henne dem skadorna bevisligen så landar det på mord och inte vållande.
Skulle vilja säga GROV mord, om den brottsrubriceringen hade funnits. Usch vilket hemskt och bestialiskt mord. 🤮 hoppas verkligen han döms och när han inser att han inte kommer friges att han DÅ, börjar tala och säga sanningen och även vart wilmas kroppsdelar finns. För just nu fokuserar han på att friges och därför behöver han heller inte säga sanningen. Lite som dehär 16åriga gammla dubbelmorden på 8åriga pojken och kvinnan. Han har aldrig sagt sanningen men qå fort han greps pch viste att bevisen talade mot honom så erkände han.

Och tishko verkar veta att i hans fall är de 50 50 att han döms pch vill därför inte erkänna
Ja vi får hoppas det blir mord han fälls för. Han har ju inte bara knuffat henne så hon fallit illa och dött av det utan där är spår i lägenheten av att han har misshandlat henne grovt ändå borta ifrån väggen till vänster om balkongdörren och fortsatt in i rummet där han troligen har suttit över henne mellan tv och bordet och slagit så att blodet skvätt upp på vitrinskåp och vägg. Grannarna har hört inte bara bråk utan dunsar och illvrål sedan helt tyst... vänner kan berätta om deras våldsamma förhållande, om hans svartsjuka, hur han bestämde över henne etc. Hans mobil som visar på att han var hemma vid bråket. Hans ord om att hon fick vad hon förtjänade mm mm. Alla indicier, allt sammantaget bör räcka till fällande dom för mord men det beror ju såklart på hur bra åklagaren kan framföra slutpläderingen.
Citera
2020-06-10, 03:39
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dongle
Nja, inte riktigt så.
Från Aktbilaga 133:

Rätt säker på att polisen kör alla avtryck som möjligen kan ge något även om det inte är sannolikt att de är användbara.

Det kan varken bekräftas vara eller inte vara från MGM. Det tyder ju på att de är av sämre kvalitet.

Att det är avtrycken längst in är rimligt då dessa är mest utsatta av vätska och förruttnelse från huvudet.
Citera
2020-06-10, 03:44
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ja visst är han ju väldigt dum så som han betet sej efter han försvunnit och spelat spel trots att hon varit borta osv. O hans förklaringar att inte veta något är ren skitsnack. Men jag tror de är till hans fördel aty blåneka än att tingsrätten ska bedömma detta som.en efterhandkonstruktion.

Hur och vems fingeravtryck har tillkommit på foliet om han varit ensam där.

Det går ju inte att utesluta att det är MGM som avsatt avtrycken. Så den biten av bevisningen talar ju varken för eller emot.
Citera
2020-06-10, 03:55
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Behövs inga delar alls för att en hund som är tränad på liklukt för att markera. Det som krävs är att ett lik har funnits på plats och liklukten känner en sådan hund om kroppen har legat där minst 15-20 minuter enligt kriminalteknikerna.

Hunden markerade både för väskan och även på sängen dvs överkastet.

I gårdagens rättegång berättade kriminaltekniker för det som själv är/var med i brottsplatsundersökningen. Jag följde rättegången LIVE på Bohuslänningen igår - där kan du läsa vad kriminalteknikern berättade.

Dina tidsuppgifter stämmer inte. Hur länge en del har legat för att hunden ska kunna markera är det inte sagt något om. De 15-20 minuter du hänvisar till är tid från dödens inträdande till det att kroppen börjar avge den lukt som hundarna markerar för.

Alltså: hundarna markerar på platser där kroppen befunnit sig minst 15 minuter efter att Wilma dog.
Citera
2020-06-10, 03:58
Medlem
Chinottos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Fingeravtrycket som INTE är T - kan väl vara från W? De har ju kollat i brottsregister på fingeravtryck men W har väl aldrig varit inne hos polisen heller och avgett fingeravtryck för då hade de haft en akt på henne - eller hur?
.

Det är inte bekräftat att det är T avtryck. Det är inte heller uteslutet. Viktigt att ha i åtanke att det kan vara hans avtryck, vilket jag tycker att allt talar för.
Citera
2020-06-10, 04:44
Medlem
askungens avatar
Bara en sak jag tänkt på. Om han blir friad nu, får han helt enkelt tillbaka nycklarna till lägenheten och om han vill fortsätta leva sitt liv som innan han blev häktad/åtalad?
Citera
2020-06-10, 06:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Han har ju lämnat sin version av vad som hänt den kvällen till ett antal olika personer. Vad jag har lyckats läsa mig fram till så har samtliga av dessa individer fått olika versioner.

Att man blir inplockad i en polisbil under sin påstådda jakt efter en försvunnen flickvän, och istället väljer att säga att man "är upprörd och påväg till en släkting" talar sitt tydliga språk. Vilken människa som helst (med rent mjöl i påsen) hade bett polisen om hjälp att efterlysa flickvännen.

Ja Precis, han har gjort fel på många sätt. Klart att han är mördaren!
Citera
2020-06-10, 06:14
Medlem
Citat:
Vållande hade bara varit så skrattretande och löjligt. Har han tillfogat henne dem skadorna bevisligen så landar det på mord och inte vållande.
Skulle vilja säga GROV mord, om den brottsrubriceringen hade funnits. Usch vilket hemskt och bestialiskt mord. 🤮 hoppas verkligen han döms och när han inser att han inte kommer friges att han DÅ, börjar tala och säga sanningen och även vart wilmas kroppsdelar finns. För just nu fokuserar han på att friges och därför behöver han heller inte säga sanningen. Lite som dehär 16åriga gammla dubbelmorden på 8åriga pojken och kvinnan. Han har aldrig sagt sanningen men qå fort han greps pch viste att bevisen talade mot honom så erkände han.

Och tishko verkar veta att i hans fall är de 50 50 att han döms pch vill därför inte erkänna

Jag tror inte ens att han vet var kroppsdelarna är. I den paniken och allt, speciellt om det är på flera ställen.
Citera
2020-06-10, 07:03
Medlem
siisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chinotto
Dina tidsuppgifter stämmer inte. Hur länge en del har legat för att hunden ska kunna markera är det inte sagt något om. De 15-20 minuter du hänvisar till är tid från dödens inträdande till det att kroppen börjar avge den lukt som hundarna markerar för.

Alltså: hundarna markerar på platser där kroppen befunnit sig minst 15 minuter efter att Wilma dog.

Det är faktiskt vad kriminalteknikern sa. Och det som står i fup
Citera
2020-06-10, 07:35
Medlem
Sitter och läser lite andra fupar. Nu har jag inte läst hela fupen än ang Björn Olsson, lång fup. Men han bodde tillsammans med BO så naturligt är ju att hans DNA och fingeravtryck finns där också. Där hade man en kropp och en dödsorsak, men där stod ju källardörren öppen och vem som helst kunde varit där och mördat BO. Inga andra spår från någon annan. Även om det inte finns en hel kropp från Wilma så finns huvudet, ingen annan har varit där och bara spår från w och t och dörren har varit låst. Bevis på att något hänt henne, blod muskelvävnad mm mm. Varför skulle inte t då kunna dömas för i alla fall dråp, vållande till annans död?
Jag är inte någon expert på sånt här så hoppas jag inte retar upp någon med mitt inlägg 😊
Citera
2020-06-10, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chinotto

Vet inte om ni missförstår varandra. För att en kropp skall kunna avge den likdoft som krävs på underlaget, så krävs att den legat på underlaget 15-20 minuter för att hunden skall hitta den. För enkelhetens skull så hänvisar jag till fup. Finns även andra sidor att googla på nätet.

En avliden kropp behöver ligga på platsen ca 15-20 minuter för att hunden efteråt ska kunna känna doften av lik. Har hon legat där kortare tid blir det ingen hundmarkering.

Edit: Det handlar alltså inte om HUR LÄNGE personen varit död, utan hur länge liket legat på underlaget.
Senast redigerad av Picasso2 2020-06-10 kl. 08:11. Anledning: Edit
Citera
2020-06-10, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Vilket/vilka utlåtande(n) är det du avser här?
Har inte haft möjlighet att följa rättegången den senaste tiden.
Blodbildsanalysen nämner upprepat trubbigt våld, där sådan kraft lär ha använts att det även separerats vävnadsdelar från Wilma. Det ger en viktig inblick i våldets art.
Senast redigerad av Olbars 2020-06-10 kl. 08:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in