2020-06-10, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Jag resonerar kring hur bevisningen håller i rätten och inte vad jag personligen tycker. Personligen säger jag qtt det är uppenbart att han mördat wilma med eller utan kropp. Rättsystemet talar annat språk än jag och du och tyvärr tror jag på friande dommar men de återstå att se.

Att grannar hört bråk, fine. Men hur vet man utifrån bråket att han mördat wilma? Man mäste kunna argumentera för det som åklagare och det blir väldigt svårt. Ja, man har hört bråk mem hur har man vetat att det är mgm o inte annanm även om de varit mgm.så beyyder det att dem bråkat inte att hon mördats.

Jag tror absolut inte att hon tagit livet av sig men menar på att det är något försvaret kan lyfta fram. Man vet ju inte dödsorsaken. Hon kan ha dött av vad som helst. Kanske snubblat slagit i huvet mm..nu menar jag inte qtt det är så utan att det är något man kan lyfta fram

Däremot har blodet tillkomit genom halshuggningen och därmed tror jag han blir dömd för giftebrott men intr mordet
Wilmas blod och muskelvävnad finns på väggarna.. Det har dels skvätt upp på väggar och dels har hon blivit drämd in i väggen allt enligt blodbilden. Hon har blivit dragen längs golvet där håret har lämnat blodspår och hår. De som kan sånt här kan berätta vad som hänt. Han kommer bli dömd för minst vållande till annans död och griftefriden.
Citera
2020-06-10, 00:41
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Vad tror vi, tror vi han styckat även kroppen? Skulle ha varit väldans svårt att transportera en kropp annars.

Hunden markerade ju på vinden, om jag förstår rätt ?
Hur små/stora delar instoppade i plastpåse behöver hunden för att kunna känna av ?
Citera
2020-06-10, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Fingeravtrycket som INTE är T - kan väl vara från W? De har ju kollat i brottsregister på fingeravtryck men W har väl aldrig varit inne hos polisen heller och avgett fingeravtryck för då hade de haft en akt på henne - eller hur?

Vi har nog alla någon gång emellanåt dragit ut lite för mycket folie och fått ta ur rullen och fixa till den. Inget ovanligt med det.

De bodde ju tillsammans och hon kan väl faktiskt ha tagit i folierullen/folie hon också.

De har visat i FUP ett välfyllt kylskåp och frys och det tyder på att de lagat mat och ibland måste man använda folie till öppnade förpackningar etc.

Tänkte på foliet extra idag, efter mina barn rullade ut lite mer än halva rullen, jag rullade ihop den. Man kan tappa em folierulle och behöva rulla ihop den. Så tänkte på fallet just där och då när jag rullade ihop rullen som barnen tappat nu hade visserligen inte T och W barn, men W kanske har tappat den,rullat ihop den och därmed kan vara hennes avtryck på? Bara en gissning!

Är helt 100 på att MGM är den skyldige & enda GM till detta brott och att han i stundens hetta och var så arg så han fick block out och därmed högg och slog henne ( känns mest rimligt med tanke på blodsbilderna).
Citera
2020-06-10, 00:47
Medlem
Citat:
Jag resonerar kring hur bevisningen håller i rätten och inte vad jag personligen tycker. Personligen säger jag qtt det är uppenbart att han mördat wilma med eller utan kropp. Rättsystemet talar annat språk än jag och du och tyvärr tror jag på friande dommar men de återstå att se.

Att grannar hört bråk, fine. Men hur vet man utifrån bråket att han mördat wilma? Man mäste kunna argumentera för det som åklagare och det blir väldigt svårt. Ja, man har hört bråk mem hur har man vetat att det är mgm o inte annanm även om de varit mgm.så beyyder det att dem bråkat inte att hon mördats.

Jag tror absolut inte att hon tagit livet av sig men menar på att det är något försvaret kan lyfta fram. Man vet ju inte dödsorsaken. Hon kan ha dött av vad som helst. Kanske snubblat slagit i huvet mm..nu menar jag inte qtt det är så utan att det är något man kan lyfta fram

Däremot har blodet tillkomit genom halshuggningen och därmed tror jag han blir dömd för giftebrott men intr mordet

Inte bara bråk utan så även ett hjärtskärande skrik som hördes utav grannarna, sen tystnade det tvärt efter en liten tids bråk samt hjärtskärande skrik, därefter hörs inget och W var inte synlig någonatans efter detta så är helt 100 på att MGM är den enda GM i detta.
Citera
2020-06-10, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Wilmas blod och muskelvävnad finns på väggarna.. Det har dels skvätt upp på väggar och dels har hon blivit drämd in i väggen allt enligt blodbilden. Hon har blivit dragen längs golvet där håret har lämnat blodspår och hår. De som kan sånt här kan berätta vad som hänt. Han kommer bli dömd för minst vållande till annans död och griftefriden.
Vållande hade bara varit så skrattretande och löjligt. Har han tillfogat henne dem skadorna bevisligen så landar det på mord och inte vållande.
Skulle vilja säga GROV mord, om den brottsrubriceringen hade funnits. Usch vilket hemskt och bestialiskt mord. 🤮 hoppas verkligen han döms och när han inser att han inte kommer friges att han DÅ, börjar tala och säga sanningen och även vart wilmas kroppsdelar finns. För just nu fokuserar han på att friges och därför behöver han heller inte säga sanningen. Lite som dehär 16åriga gammla dubbelmorden på 8åriga pojken och kvinnan. Han har aldrig sagt sanningen men qå fort han greps pch viste att bevisen talade mot honom så erkände han.

Och tishko verkar veta att i hans fall är de 50 50 att han döms pch vill därför inte erkänna
Citera
2020-06-10, 00:49
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweKingCalle
Hunden markerade ju på vinden, om jag förstår rätt ?
Hur små/stora delar instoppade i plastpåse behöver hunden för att kunna känna av ?

Behövs inga delar alls för att en hund som är tränad på liklukt för att markera. Det som krävs är att ett lik har funnits på plats och liklukten känner en sådan hund om kroppen har legat där minst 15-20 minuter enligt kriminalteknikerna.

Hunden markerade både för väskan och även på sängen dvs överkastet.

I gårdagens rättegång berättade kriminaltekniker för det som själv är/var med i brottsplatsundersökningen. Jag följde rättegången LIVE på Bohuslänningen igår - där kan du läsa vad kriminalteknikern berättade.
Citera
2020-06-10, 00:51
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Novista
Tänkte på foliet extra idag, efter mina barn rullade ut lite mer än halva rullen, jag rullade ihop den. Man kan tappa em folierulle och behöva rulla ihop den. Så tänkte på fallet just där och då när jag rullade ihop rullen som barnen tappat nu hade visserligen inte T och W barn, men W kanske har tappat den,rullat ihop den och därmed kan vara hennes avtryck på? Bara en gissning!

Är helt 100 på att MGM är den skyldige & enda GM till detta brott och att han i stundens hetta och var så arg så han fick block out och därmed högg och slog henne ( känns mest rimligt med tanke på blodsbilderna).

Jag tänker likadant som dig i det här och i helheten av vad som har hänt.
Citera
2020-06-10, 00:52
Avslutad
Citat:

Man kan inte säga exakt hur hon dog men man försöker skapa en helhetsbild av allt som hänt och förklara att hon dött i lägenheten samt att allt pekar på att T mördat henne. Det finns ingen alternativ gärningsman.

Helhetsbilden skapas av alla förhör där man förstår bakgrund, hur T är som person, motiv till mord. Detta räknas som indirekt bevisning och måste styrkas av annan bevisning.

Bevis finns att hon skadats allvarligt i vardagsrummet och sen legat död i sängen. Jag hoppas detta räcker som bevis att hon dött i lägenheten.

Hennes huvud och mycket av hennes blod samt flertal spår av Ts blod hittas i lägenheten. Ingen annans. Det finns inga tecken alls på alternativ gärningsman.

Det finns bevis på att någon försökt städa undan i lägenheten för att försöka komma undan med brott.

T har erkänt att han varit hemma hela helgen. Det finns inga alternativa nycklar. Hans förklaring till vad som hänt hänger inte ihop alls och i början av utredningen var han inte speciellt orolig. Han verkar ljuga och är inte speciellt trovärdig.

Man vet inte exakt hur W dog kanske, man kan anta att hon brutalt misshandlades till döds med tanke på hennes 15 minuter långa skrik. Hon led och sen dog hon. Vad som är solklart att det är T som mördat henne, det finns ingen alternativ gärningsman. Om detta inte räcker så ger jag upp allt hopp på vårt rättssystem
Citera
2020-06-10, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novista

Black out och student hetta kan jag köpa. Men sen när det runnit av? Jag iallafall hadr tänkt vad fan har jag gjort och larmat polisen och sagt vad som hänt jag har dödat min tjej.

Att fortsätta och hugga och stycka och rulla in huvud i folie o väska och kapa av kroppsdelar. Att stycka en kyckling tar tid, att stycka en människa med betydligt större ben det tar tid kan jag tänka mig. Och inte kan man fortsätta utan att falla i instinkt ojn jag dödade hennr utan att man fortsätter?
Citera
2020-06-10, 00:55
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turphiee
Dråp... Vållande...
Att ha ihjäl någon är inte alltod klassat som mord. Våra lagar är inte riktigt så svart-vita

Det finns säkert en legal möjlighet för rätten att komma fram till något av det. Ur moralisk synpunkt och för anhöriga vore det bedrövligt. Allt annat än mord skulle vara ett stort misslyckande och i så fall ett systemfel.
Citera
2020-06-10, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrilly
Man kan inte säga exakt hur hon dog men man försöker skapa en helhetsbild av allt som hänt och förklara att hon dött i lägenheten samt att allt pekar på att T mördat henne. Det finns ingen alternativ gärningsman.

Helhetsbilden skapas av alla förhör där man förstår bakgrund, hur T är som person, motiv till mord. Detta räknas som indirekt bevisning och måste styrkas av annan bevisning.

Bevis finns att hon skadats allvarligt i vardagsrummet och sen legat död i sängen. Jag hoppas detta räcker som bevis att hon dött i lägenheten.

Hennes huvud och mycket av hennes blod samt flertal spår av Ts blod hittas i lägenheten. Ingen annans. Det finns inga tecken alls på alternativ gärningsman.

Det finns bevis på att någon försökt städa undan i lägenheten för att försöka komma undan med brott.

T har erkänt att han varit hemma hela helgen. Det finns inga alternativa nycklar. Hans förklaring till vad som hänt hänger inte ihop alls och i början av utredningen var han inte speciellt orolig. Han verkar ljuga och är inte speciellt trovärdig.

Man vet inte exakt hur W dog kanske, man kan anta att hon brutalt misshandlades till döds med tanke på hennes 15 minuter långa skrik. Hon led och sen dog hon. Vad som är solklart att det är T som mördat henne, det finns ingen alternativ gärningsman. Om detta inte räcker så ger jag upp allt hopp på vårt rättssystem
Hemsk väntan för familjen inför TR dom. Hoppas verkligen han fälls. Men det finns ävrn hopp för honom att bli fRIaD i HR. 🥺

När är rättegången över?
Citera
2020-06-10, 01:02
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrilly

Bra sammanfattat. Vårt rättssystem har så många brister oavsett dom i detta fall. Jag tror att de klarar av att döma honom för mord dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in