Citat:
Ursprungligen postat av
minay
Jag resonerar kring hur bevisningen håller i rätten och inte vad jag personligen tycker. Personligen säger jag qtt det är uppenbart att han mördat wilma med eller utan kropp. Rättsystemet talar annat språk än jag och du och tyvärr tror jag på friande dommar men de återstå att se.
Att grannar hört bråk, fine. Men hur vet man utifrån bråket att han mördat wilma? Man mäste kunna argumentera för det som åklagare och det blir väldigt svårt. Ja, man har hört bråk mem hur har man vetat att det är mgm o inte annanm även om de varit mgm.så beyyder det att dem bråkat inte att hon mördats.
Jag tror absolut inte att hon tagit livet av sig men menar på att det är något försvaret kan lyfta fram. Man vet ju inte dödsorsaken. Hon kan ha dött av vad som helst. Kanske snubblat slagit i huvet mm..nu menar jag inte qtt det är så utan att det är något man kan lyfta fram
Däremot har blodet tillkomit genom halshuggningen och därmed tror jag han blir dömd för giftebrott men intr mordet
Man kan inte säga exakt hur hon dog men man försöker skapa en helhetsbild av allt som hänt och förklara att hon dött i lägenheten samt att allt pekar på att T mördat henne. Det finns ingen alternativ gärningsman.
Helhetsbilden skapas av alla förhör där man förstår bakgrund, hur T är som person, motiv till mord. Detta räknas som indirekt bevisning och måste styrkas av annan bevisning.
Bevis finns att hon skadats allvarligt i vardagsrummet och sen legat död i sängen. Jag hoppas detta räcker som bevis att hon dött i lägenheten.
Hennes huvud och mycket av hennes blod samt flertal spår av Ts blod hittas i lägenheten. Ingen annans. Det finns inga tecken alls på alternativ gärningsman.
Det finns bevis på att någon försökt städa undan i lägenheten för att försöka komma undan med brott.
T har erkänt att han varit hemma hela helgen. Det finns inga alternativa nycklar. Hans förklaring till vad som hänt hänger inte ihop alls och i början av utredningen var han inte speciellt orolig. Han verkar ljuga och är inte speciellt trovärdig.
Man vet inte exakt hur W dog kanske, man kan anta att hon brutalt misshandlades till döds med tanke på hennes 15 minuter långa skrik. Hon led och sen dog hon. Vad som är solklart att det är T som mördat henne, det finns ingen alternativ gärningsman. Om detta inte räcker så ger jag upp allt hopp på vårt rättssystem