Citat:
Ursprungligen postat av
Chinotto
Med rimligt tvivel utesluts det. Ingen annan hade tillgång till lägenheten.
Det är av denna anledning det är korkat av honom att inte komma upp med en alternativ förklaring till vad som skett. DÅ hade det kanske kunnat finnas rimligt tvivel om försvaret kunnat argumentera på ett vettigt sätt. MGM skjuter sig dock i foten genom att låtsas som att han inte vet någonting.
Bevisningen är svårt, men jag är inte att det är helt omöjligt att han ändå blir fälld.
Gällande fingeravtrycken är de oidentifierade, men som jag förstår det för att de är så dåliga att de inte kan analyseras.
Jag delar din analys. Wilma har utsatts för grovt våld i lägenheten och all bevisning pekar mot Tishko.
Hans version "jag har varit hemma hela helgen" är inte väl genomtänkt. Dels på grund av alla spår i lägenheten, dels på grund av hans påstående att någon satt dit honom. Hur skulle denne Mållgan ha planterat alla spår medan Tishko själv var hemma?
Jag är trygg i den indiciekedja som styrker att Tishko bragt Wilma om livet. Om rätten värderar utlåtanden om att våldet som Wilma utsatts för var besinningslöst och upprepat, då kanske man även drar slutsatsen att Tishko struntade i om Wilma levde eller dog. Jag är fortfarande hoppfull kring fällande dom för mord.