2020-06-10, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
En veldig sannsynlig hemmelighet er jo utdypet litt her og har sin klare logikk og passer i forhold til en slag timeline.

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Veldig sannsynlig ?
Citera
2020-06-10, 00:41
Medlem
Sherlock.Undt.Holms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Veldig sannsynlig ?

Det er så langt den eneste "hemmeligheten" som kan sies å være logisk i forhold til tidsaspektet, TH sin situasjon da og motivet. Kretsen rundt med AP folk osv gir dette enda mere "kjøtt på beinet".

Du får nesten lese boka om Wiborg og se dokumentaren og så samfalle det med de fakta vi pr i dag vet om TH og hans business liv og nær konkurs tiden osv. Dette er jo spekulasjon, men menneskets historie har nok vist at den som er veldig rik ofte har gått over noen lik for å komme dit.

Olav Thon eller "mannen med fyrstikkene",er jo et eksempel der. Tollefsen som sendte en fyr med AK 47 etter en stakkar kommuneansatt for å stjele til seg fellesverdier osv. Inne shipping er lista endeløs.
Citera
2020-06-10, 00:46
Medlem
Bibss avatar
Selv om jeg mener at Sherlock her er noe konspiratorisk, har han helt rett i at det er mange personer i dette lille landet som gjennom tiden har hatt maktroller med "flytende overganger", på grensen til det surrealistiske. Ett eksempel her, siden det har vært snakk om gjengmiljøet:

https://www.aftenposten.no/norge/i/gWVOB/doemt-til-elleve-aars-fengsel-for-drapsforsoek-paa-gjengleder?

Her er ett blad Holden involvert som forsvarer av et gjengmedlem, aktor i saken er SH... Helt utrolig, egentlig...
Citera
2020-06-10, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherlock.Undt.Holm
Jeg og ikke så rent få andre, mener at det er mye som ikke stemmer. Det er skrevet VELDIG mye om dette og det finnes helt garantert en "22 juli kritisk" tråd i dette forumet.

La meg forklare litt. Tore Schei "fikset" den såkalte Schei kommisjonen(1990) som var en totalt forfalskning av Scandinavian Star saken. Schei kommisjonens rapport betraktes i dag som rent svindelarbeide. (159 drept)

Tore Schei blir så høyesterettsjustitarius...

Så er Holden aktor og Torill M Øye(?) dommer i saken mot Brevik(dvs 22 juli saken m 77 drepte)

Torill M Øye avløser så Tore Schei som høyesterettsjustitarius.

Jeg vil ikke spore av her med 22 juli stof, men jeg har vondt for å tro at man lissom ikke har en eneste reservasjon i forhold til hva som skjedde før, der og da og ikke minst etter. Da tenker jeg man later som om man sover og ikke KAN vekkes og derav ingen forsøk utover oppfordring til å lære om saken og ikke minst tenke selv...
Mulig jeg sa dette sist dette ble nevnt... Det at Scandinavian Star blir nevnt sammen med dette fikk meg til å tenke på vennen til M. Winger som tok over W's fb live en kveld. Han fortalte at han ikke kaller seg synsk eller klarsynt, men alltid har vært sensitiv for energier, og at han uventet en natt hadde fått inn info som stemte med det W. hadde fått om Hagen-saken, og samtidig hadde han fått en masse info om Scandinavian Star-ulykken. Dette hadde blitt trigget av at han hadde sett på NRK-dokumentaren om ulykken samme kveld. Jeg vet ikke om han selv koblet disse to tingene, men det var i alle fall et veldig rart sammentreff syns jeg.
W. sa jo også at AEH hadde gått og vært urolig før hun ble drept, og at det virket som hun kunne ha funnet ut noe om en person, som hun vurderte å gå videre med, og at denne personen var nå veldig sint på henne.

Virker som litt av en suppe dette, lurer på hva som kommer til å skje videre.
Citera
2020-06-10, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Mulig jeg sa dette sist dette ble nevnt... Det at Scandinavian Star blir nevnt sammen med dette fikk meg til å tenke på vennen til M. Winger som tok over W's fb live en kveld. Han fortalte at han ikke kaller seg synsk eller klarsynt, men alltid har vært sensitiv for energier, og at han uventet en natt hadde fått inn info som stemte med det W. hadde fått om Hagen-saken, og samtidig hadde han fått en masse info om Scandinavian Star-ulykken. Dette hadde blitt trigget av at han hadde sett på NRK-dokumentaren om ulykken samme kveld. Jeg vet ikke om han selv koblet disse to tingene, men det var i alle fall et veldig rart sammentreff syns jeg.
W. sa jo også at AEH hadde gått og vært urolig før hun ble drept, og at det virket som hun kunne ha funnet ut noe om en person, som hun vurderte å gå videre med, og at denne personen var nå veldig sint på henne.

Virker som litt av en suppe dette, lurer på hva som kommer til å skje videre.

Det finnes ikke noe som heter Scandinavian Star ULYKKEN. Det var en mordbrann. Dette er nærmest over dokumentert i 2020 og de skyldiges støttegruppe er stat og politi i Norge og Danmark.
Citera
2020-06-10, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Selv om jeg mener at Sherlock her er noe konspiratorisk, har han helt rett i at det er mange personer i dette lille landet som gjennom tiden har hatt maktroller med "flytende overganger", på grensen til det surrealistiske. Ett eksempel her, siden det har vært snakk om gjengmiljøet:

https://www.aftenposten.no/norge/i/gWVOB/doemt-til-elleve-aars-fengsel-for-drapsforsoek-paa-gjengleder?

Her er ett blad Holden involvert som forsvarer av et gjengmedlem, aktor i saken er SH... Helt utrolig, egentlig...

Jeg kan godt følge dig ift at anklager/aktor og forsvarer er brødre og at dette kunne/burde fører til inhabilitet. Men jeg tror ikke på, at SH er i lommen på nogen gjengmedlemmer eller misbruger sin magt i den forstand.
Citera
2020-06-10, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Jeg kan godt følge dig ift at anklager/aktor og forsvarer er brødre og at dette kunne/burde fører til inhabilitet. Men jeg tror ikke på, at SH er i lommen på nogen gjengmedlemmer eller misbruger sin magt i den forstand.

Svein Holden er nok mere en som man kan instruere og som ser på karriere som viktigere en moral og ærlighet. Det finnes mange slike i Norge og i Danmark for den saks skyld. De kommer seg ofte frem i verden og dekker over for hverandre via broderskap osv. Når disse flokker seg til som vi ser her, da skal saken kunne kontrolleres og man skal helst sitte på alle sider av bordet. "Wildcardet" var Brøske og nå denne Haris(påtaleansvarlig/Politiadvokat)

Både Scandeinavian Star saken og 22 juli er nærmest lærebøker i "styrte utfall" og der all moral og lover settes til side for¨å få et bestemt utfall som er forhåndsdefinert av de som styrer aktørene som Holden etc.
Senast redigerad av Sherlock.Undt.Holm 2020-06-10 kl. 01:18.
Citera
2020-06-10, 01:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Nu ved jeg ikke hvor stor en by eller hvor urban Lørenskog er, men det virker umiddelbart meget sammenfaldende. Og om ikke andet har ældstedatteren jo haft sin gang omkring værkstedet, hvis hendes datter går i skole ved siden af. Men hvordan det skulle hænge sammen fatter jeg ikke.

Jeg har skimmet lidt omkring Young Guns, den gruppering de anholdte tilhører. Det virker ikke til, at bander/gjenger er så udbredt i Norge, som i Danmark, men ud fra hvad jeg kan forstå er det et pakistansk broderskab. De fleste opvokset sammen, grupperingen er vokset i størrelse de seneste år.
Har internationale forbindelser ift narko og hvidvaskning af penge. Virker umiddelbart ret godt organiserede, og da de fleste er uden domme, eller kun kortere afsoninger (det kan jo så også skyldes at politiet har mindre bevågenhed på dem end i fx Dk og Sverige). Men hvis politiet ellers gør deres arbejde virker de som rimelig dygtige kriminelle (det er de pakistanske miljøer også her).
Men gruppen er også de seneste år kendetegnet ved interne stridigheder, klikeopdeling mv. Dette taler imod et eksternt samarbejde med nogen uden for gruppen (hvis vi holder fast i politiets hypotese om at TH har medvirket til drab). For det første fordi 'mer altid vil have mer' i det miljø, de vil altid forlange flere penge. For det andet fordi disse grupper er dynamiske og der vil være nogen der i sidste ende falder dig i ryggen.

Dog bemærker, jeg at de kidnappede en familiefar, fordi de mente han havde taget en pose med penge og narko. Overskriften til dette er "I to døgn leter politiet med helikopter og hunder etter familiefar" I trusselsbrevet står der "Politi er dårlig være diskre speciell når de lette efter person. De bruke helikopter og hund, vi ser"
https://www.vg.no/spesial/2018/gjengen/kap4/

Jeg kan dog dårlig forestille mig, hvordan de skulle være involveret, hvis teorien om THs medvirken er rigtig, Men den ridsede bil "vær stille" passer efter min vurdering slet ikke ind i resten af GM profilen hvis TH er involveret, og hvis det overhovedet har noget med sagen at gøre. Det er så typisk bande/gjenge opførsel.
Veldig intressant oppdagelse dette du nevner her, det har direkte referanse til trusselbrevet:
Citat:
"I to døgn leter politiet med helikopter og hunder etter familiefar" I trusselsbrevet står der "Politi er dårlig være diskre speciell når de lette efter person. De bruke helikopter og hund, vi ser"
Jeg fant denne artikkelen, hvor det står at Young blood-lederen nettopp ble dømt til 7 års fengsel bl.a. for kidnappingen du nevner.
https://www.aftenposten.no/norge/i/0n5Kl6/young-bloods-leder-doemt-til-syv-aars-fengsel?
Citat:
En 29 år gammel mann som anses som leder i den kriminelle gjengen Young Bloods, ble lørdag dømt til sju års fengsel av Oslo tingrett.
Citat:
Det ene forholdet som mannen nå er dømt for, skjedde i 2012 på Furuset i Oslo. En mann fra en rivaliserende kriminell gjeng ble skutt i bekkenet med hagle utenfor sin leilighet med kjæresten som vitne.
Citat:
Den andre hendelsen fant sted i en leilighet på Holmlia i 2015, hvor en familiefar ble holdt fanget og torturert i to døgn. Mannen ble beskyldt for å ha stjålet en mengde narkotika.
Citera
2020-06-10, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Veldig intressant oppdagelse dette du nevner her, det har direkte referanse til trusselbrevet:

Jeg fant denne artikkelen, hvor det står at Young blood-lederen nettopp ble dømt til 7 års fengsel bl.a. for kidnappingen du nevner.
https://www.aftenposten.no/norge/i/0n5Kl6/young-bloods-leder-doemt-til-syv-aars-fengsel?

Tak for link. Jeg kan ikke stave på norsk, så google er ikke min ven..
Spørgsmålet er om forfatteren af trusselsbrevet bruger kidnapningssagen som reference/vildledning, eller om GM associerer til noget han selv har oplevet.
Konteksten er jo lidt sær, at politiet skulle bruge hunde og helikoptere i AEHs tilfælde. Som jeg forstod det med familiefaren var der en optakt hvor et vidne havde set grov vold mod offeret forinden kidnapningen. I Hagen sagen ville det ikke umiddelbart give mening med hunde og helikoptere, trusselsbrevet taget i betragtning.

Uanset kan det ikke være gjenglederen der er GM da "29-åringen har sittet varetektsfengslet helt siden har ble pågrepet i Marokko i september 2018"
Citera
2020-06-10, 02:55
Medlem
storebror11s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpeedMax
Her har du skrevet mye av det jeg også tror. Jeg har mest tro på at TH drepte i affekt eller planlagt og at VE ryddet opp. RU er en nyttig idiot uten direkte involvering i drapet.

👍🏼😊
Citera
2020-06-10, 03:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
Bra artikkel i Dagbladet i morges : https://www.dagbladet.no/nyheter/tom-du-na-klart-for-forhandel/72544125

Hva slags illeluktende kebabtekstspråk er dette, det er jo enda 'verre' enn i trusselbrevet:

Etter min mening er det minst tre personer bak kommunikasjon: krypto btc #1, krypto btc #2 og epost #1 (ovenstående), det er tydelige skiller mellom hver.

Var de ferdige, og ombestemte seg senere? Kidnappere opererer ikke slik. Kidnappere er nådeløse. Man får 1 sjanse til å betale. Tid er helt sentralt for en ekte kidnapping. Jeg tror det er samme avsender. De skriver på sin egen kebabnorsk. Legg merke til ordene: sekurity, kommunikation som er skrevet med k, og ikke c, som er dårlige forsøk på å endre norsken. "nyw"er det vel ingen som hadde skrevet om de så var fra et øde land.
Citera
2020-06-10, 03:05
Medlem
Mere krypto

Har sjekket opprinnelse av alle innkommende overføringer på kommunikasjonskonto (btc) annet en kryptoGM sin egen adresse (32jYx**).

Alle innkommende adresser kan kobles til Binance.com kryptobørs (bortsett fra den kjente 1DAgY som kan kobles til Huobi og garantert er fra GM).

Akkurat nå er det mer en interessant observasjon enn at det hjelper. Adressene kan ikke direkte kobles til hverandre. Binance adresse er 1NDyJtNTjmwk5xPNhjgAMu4HDHigtobu1s

02.11.18 0.03 btc fra 3QzPr** kobles til binance.com adresser som har vært i bruk siden 2016. Vi vet det var politiet som overførte btc
10.11.18 0.0007 btc fra 1DAgY** kobles til Huobi 10.7.2018 = kryptoGM
13.11.18 0.004 btc fra 3Kkar** change adresse for 02.11.18 = politiet
30.11.18 0.0007 btc fra 38doa** overført samme dag fra binance.com
30.11.18 0.0007 btc fra 3N4MW** overført samme dag fra binance.com
10.12.18 0.0007 btc fra 1J1nb** "dec0de" & "decode hex in monero to ascii" overført samme dag fra binance.com
14.12.18 0.0007 btc fra 1PLS7** "cee face ae" overført samme dag fra binance.com
29.05.20 0.001 btc fra 3EnHq** lang transaksjonskjede, kobles til binance ca 15.5.20

Min interpretasjon:
  • Politiet bruker Binance.com og har hjulpet TH/SH med å sette opp en konto der, som han ikke tatt i bruk da før 20.5-29.5.20
  • GM #1 brukte btc via/fra Huobi men da det ble en smule varmt i november 2018 ble det byttet ut til:
  • GM #2 tatt over 30.11, overførte "det haster" mld via Binance, og kom deretter i gang med ny lommebok 32jYx**
  • Noen (politiet?, se nedenfor) har prøvd å sende GM metadata (10.12 og 14.12), usikkert om GM har faktisk sett enda mindre lest det.

Rent teoretisk kan hvem som helst har sendt mlder 10.12 og 14.12, men pga "decode hex in monero" synes jeg det er nok mest sansynlig at det er politiet som står bak. Det er heller ikke så lett å sende metadata i en transaksjon, det er ikke noe man bare legger til når man lager en transaksjon i lommeboka eller på kryptobørsen. Man trenger spesialisert programware for å gjøre dette, og det er ikke hvermansen som driver med det.
Senast redigerad av goingsomewhere 2020-06-10 kl. 03:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in